1397-09-26 18:44
2009
0
59613
گزارشی از وحدت غرور آفرین خاندانی بزرگ در استان؛

سومین مجمع همدلی سراج گلستان + تصاویر

سومین مجمع همدلی شهدای سراج گلستان با حضور فرمانده سپاه نینوای گلستان در سالن خلیج فارس دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ سومین مجمع شهدای سراج گلستان برگزار شد. مجلسی که 19 شهید قهرمان روستای تاریخی سیاه مرزکوه شهرستان علی آبادکتول میزبان مهمانانش بودند.

مهمانانی از 15 طایفه که قریب برحدود 100 هزار نفر می رسند و در قشلاق زندگی از کردکوی تا آزادشهر پراکنده شده و در ییلاقاتشان ازاولین روستای کوهستانی دهنه محمد آباد کتول تا آخرین روستای آن یعنی روستای سیاه مرزکوه شهرستان علی آبادکتول متمرکز شده اند.

مراسم با پخش سرود ملی کشورمان و قرائت قرآن توسط دکتر احمد تجری آغاز شد و با اجرای دکتر محمد تجری ادامه یافت.

منصور تجری دبیر مجمع شهدای سراج گلستان در گفت و گو با خبرنگار زرین نامه اظهار کرد: این طایفه بزرگ که شامل فامیلی تجری، صفرخانی، مودن. مقسم . صفایی. مهاجر و فامیلی های وابسته می شود، 19 شهید و بیش از 2 هزار ایثارگر برای پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، تقدیم کشورمان کرده است.

وی گفت: در این مراسم خانواده معظم شهدا، 70 نفر از جانبازان و رزمندگان دوران جنگ تحمیلی و جمعی از نخبگان فامیل حضور داشتند.

تجری با اشاره به برگزاری سومین مجمع شهدای سراج گلستان در راستای انسجام بیشتر میان اقوام، افزود: با توجه به جمعیت بزرگ این طوایف و محدودیت فضای برگزاری مراسم، در هر مجمع با توجه به موضوعیت آن، عده ای از آن ها به نمایندگی دعوت شده و به جمع ما می پیوندند.

سرهنگ سیاه مرزکوهی از اعضای مجمع شهدای سراج گلستان در بخش بعدی این مراسم پشت تریبون رفت و دنبال کردن آرمان های انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ بومی - محلی برای جلوگیری از نفوذ دشمنان و عملی ساختن صله ارحام با راه اندازی صندوق قرض الحسنه فامیلی سراج گلستان از مهمترین اهداف این مجمع برشمرد.

وی اظهار کرد: این صندوق با حضور نخبگان فامیل راه اندازی شد که ضریب موفقیت آن صد در صد و ضریب شکست آن صفر است.

سرهنگ سیاه مرزکوهی با بیان اینکه این صندوق سوم مهر ماه جاری بر اساس چارچوب ها و قوانین افتتاح شد و از هر رشته ی فامیل یک نفر به نمایندگی به عضویت هیئت مدیره صندوق در آمد، تصریح کرد: با در نظر گرفتن وضعیت مالی همه ی اعضای فامیل، حق عضویت ماهانه 10 هزار تومان برای صندوق در نظر گرفته شد که سرمایه آن نیز صرفاً برای اعطای وام قرض الحسنه به فامیل استفاده می شود.

در ادامه سردار معروفی فرمانده سپاه نینوای استان گلستان به جایگاه رفت و شهدا را محور وحدت ایران اسلامی دانست.

وی گفت: من برای حظ بردن از شکوه چنین انسجام و وحدتی میان طایفه بزرگ تجری و فامیل های وابسته (از خواستگاه روستاهای دهنه محمد آباد کتول تا سیاه مرزکوه) پذیرفتم که به این مجلس بیایم. قوم و عشیره ای بزرگ که به واسطه 19 شهید قهرمان و بیش از 2 هزار نفر ایثارگر در مسیر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عزت یافت.

پس از وی، حاج علی شریفی به جایگاه رفت و به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن عسکری (ع) مداحی کرد و سپس گروه موسیقی نوای گلستان استاد حسین اصفهانی به اجرای موسیقی مقامی کتولی پرداخت.

در بخش پایانی این مراسم، از خانواده معظم شهدا تجلیل شد.

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

seraj1

گزارش و عکس: نرگس تجری

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.