1394-12-14 06:56
722
0
28452
همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه گردشگری روستایی؛

کریمی: به دنبال افزایش روستاهای هدف گردشگری هستیم

ابراهیم کریمی در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه گردشگری که امروز به همت موسسه آموزش عالی میلاد گلستان برگزار شد، با اعلام حمایت از صنعت توریستی استان اظهار کرد: ما در استان گلستان ۳۷ روستای هدف گردشگری داریم که باید طی سال‌های گذشته تعداد آن‌ها بیشتر می‌شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از مینوخبر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با بیان این که به دنبال افزایش تعداد روستاهای هدف گردشگری در استان هستیم، افزود: بنا داریم بسترهای لازم گردشگری را در این روستاها بیش‌ازپیش فراهم کنیم.

کریمی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای شهرستان‌های مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه‌تپه در گردشگری اشاره و تصریح کرد: توسعه و تقویت بوم گردی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی یکی از برنامه‌های اصلی ما در این حوزه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان با تأکید بر این که صنایع‌دستی می‌تواند توسعه گردشگری با نگاه ویژه به اقتصاد مقاومتی رقم زند، ادامه داد: بنا داریم در صورت مهیا شدن فضا، در کلیه روستاها خانه صنایع‌دستی دایر کرده و آن‌ها را تجهیز و پشتیبانی کنیم و مواد اولیه رایگان در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم.

وی با یادآوری این که شهرهای گالیکش و مینودشت از شهرهای نمونه گردشگری گلستان هستند، اضافه کرد: هم منابع اعتباری پروژه‌ها و هم تسهیلات برای افزایش مراکز اقامتی گردشگری و توسعه صنایع‌دستی تأمین‌شده است.

این مقام مسئول با بیان این که هم‌اکنون هیچ پروژه معطل‌مانده برای اعتبارات در حوزه گردشگری نداریم، خاطرنشان کرد: اعتبارات تکمیل هتل‌ها و مراکز اقامتی استان در سال جاری برابر با اعتبارات در این بخش در ۱۰ سال گذشته است و این امر نشان‌دهنده عزم جدی میراث فرهنگی در توسعه مراکز اقامتی و هتل‌ها در گلستان است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.