1394-12-14 04:33
1182
0
28449
با حضور جمع زیادی از اساتید و دانشجویان برگزار شد ؛

حواشی جالب اختتامیه جشنواره مخترعین و مبتکرین دانشگاه های گلستان + تصاویر

از شعر خوانی مادر قد خمیده شهید جاویدالاثر ، حضور مدیر کل انتخابات گلستان تا اشک و لبخند حاضرین و معرفی برگزیدگان جشنواره .

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام ، آئین اختتامیه جشنواره مخترعین، مبتکرین و ممتازین دانشگاه های استان گلستان با اشک و لبخند حاضرین و معرفی برگزیدگان و متفاوت از جشنواره های علمی دیگر با حواشی جالبی به کار خود پایان داد .

این مراسم باشکوه به همت بسیج دانشجویی گلستان و میزبانی دانشکده فنی و حرفه ای مائده گرگان و با حضور رؤسای دانشگاهها ، جمعی از دانشجویان مخترع و نخبه برگزار شد .

در ابتدای مراسم دکتر نجفی نژاد، مسئول کمیته دانشجویی و اساتید اجلاسیه 4000 شهید استان و رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون رشادت ها و ایثار گری های شهدا دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا توانست در برابر  زورگویان و ابرقدرت های جهان قد علم کند.

DSCN3279

گلایه رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از عدم افزایش سهم تحقیقات در کشور

وی افزود: در ادامه مسیر انقلاب لازم است در برخی عرصه ها از جمله عرصه علم و فناوری و اقتصادی به جایگاه قابل توجهی دست یابیم چرا که امروزه ابرقدرت ها برای نفوذ در کشورها، دیگر از گزینه نظامی و مقابله مستقیم استفاده نمی کنند و تلاش دارند با روش های نوین سیاست های استکباری خود را از پیش ببرند.

نجفی نژاد با بیان اینکه شاخص های رشد کیفی علم و فناوری در کشور وضعیت مطلوبی ندارد گفت:

در بهترین شرایط  متوسط سهم تحقیقات در کشور از محلGDP چیزی حدود ۰.۵ تا ۰.۷ درصد است که قرار بود این میزان تا پایان برنامه پنجم به 3 درصد افزایش یابد که متأسفانه محقق نشد درحالی که این مهم از مطالبات مقام معظم رهبری از دولتها بوده است.

DSCN3302

رژیم غاصب اسرائیل پیشتاز در پرورش محققین و سهم تحقیقات

مسئول کمیته دانشجویی و اساتید اجلاسیه 4000 شهید گلستان در ادامه با اشره به اینکه تعداد محققین هر کشور به ازای هر یک میلیون نفر یکی از شاخص های رشد کیفی است، خاطرنشان کرد: سهم ایران در این شاخص 730 تا 740 محقق در ازای یک میلیون نفر است در حالی که سهم رژیم غاصب  اسرائیل برای گسترش خوی استکباری خود 8300 محقق می باشدو  از طرفی سهم این رژیم به تحقیقات بیش از 4.5 درصد است.

مدیر کلی که با افسوس از مقوله اختراع و نو آوری یاد می کند

در ادامه  سید علی میرباقری، مدیر کل امور سیاسی و انتخابات استانداری گلستان در جمع دانشجویان نخبه گفت: گاهی باید با افسوس از مقوله اختراع و نوآوری یاد کرد چرا که برخی آثار خوب و در زمانی حمایت می شوند که صاحب اثر در قید حیات نیست.

DSCN3327

وی افزود: تا زمانی که در کشور انسان‌های فرهیخته و صاحب فکر که منشأ خدمات اقتصادی و اجتماعی هستند، احساس کنند مورد حمایت قرار می گیرند، مطمئنا با عرقی که به کشور دارند هرگز به فکر خروج از کشور نخواهند افتاد.

بخش جالب و متفاوت این جشنواره با جشنواره های علمی دیگر حضور خانواده شهید دانشجو، جاویدالاثر و مدافع حرم در جمع دانشجویان نخبه و مخترع بود تا به دانشجویان این نکته مهم یادآوری شود که اقتدار علمی ایران نیز نیازمند جانفشانی و ایثارگری های دانشمندان و محققین است.

مادر شهید جاویدالاثری که اشک شوق را بر گونه های حاضرین جاری نمود

DSCN3345

تجلیل از این خانواده معظم شهدا معنویت خاصی به این مجلس علمی بخشید به گونه ای که حضور مادر قدخمیده شهید جاویدالاثر ابوطالب جلالی وخواندن شعر کجائید ای شهیدان خدایی با همان لهجه محلی اش یکباره چشمان حاضرین را نمناک کرد و مادر این شهید والامقام اجازه نداد از او قدردانی شود و با شوق وصف ناپذیری در جمع  دانشگاهیان از همه تشکر و قدردانی کرد.

در پایان از برگزیدگان در بخش های تألیف کتاب، مقالات، اختراعات، طرح های پژوهشی، هسته ها و انجمن های علمی برتر ، ممتازین علمی ، سایت های تخصصی دانشجویی و  بیانیه ها و نامه های رسانه ای با اهداء لوح تقدیر و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

DSCN3279

DSCN3288

DSCN3291

DSCN3293

DSCN3302

DSCN3309

DSCN3312

DSCN3317

DSCN3336

DSCN3342

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.