1394-12-03 10:40
539
0
27979

گلستان برای حوزه فرهنگ رضوی چیزی کم نگذاشته است

مرداد ماه سال جاری بود که هفتمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی در گلستان به کار خود خاتمه داد به همین خاطر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برای برگزاری هشتمین دوره جشنواره آماده می شود.

به گزارش گلستان ما ؛ با توجه به گذشت هفت دوره از برگزاری این جشنواره، خبرنگار ما برای اطلاع از نظر مدیرعامل بنیاد بین المللی و فرهنگی امام رضا(ع) که متولی برگزاری جشنواره است این مصاحبه را ترتیب داد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی و فرهنگی امام رضا(ع) گلستان را در برگزاری هفت دوره جشنواره ملی پویانمایی رضوی موفق دانسته و می گوید: گلستان برای حوزه فرهنگ رضوی چیزی کم نگذاشته است زیرا کاری سنگین و دشوار به نام جشنواره پویانمایی رضوی را بر عهده گرفته است.
 
سید جواد جعفری با بیان این نکته که پویانمایی در کشور سابقه زیادی ندارد، می افزاید: تولیدات این هنر، هزینه بر و زمان بر است به همین خاطر کمتر در این حوزه، آن هم با موضوع دینی و اهل بیت تاکنون کار شده است.
 
وی قرار داشتن بارگاه امام رضا (ع) در ایران را شاخص تمایز این جشنواره فرهنگی، هنری دانسته و ادامه می دهد: مردم نسبت به امام رضا (ع) وابستگی و علاقه خاصی دارند چراکه در زمان حیات و پس از آن همواره از این امام همام استمداد می طلبند به همین خاطر وقتی به مردم آموزه های فرهنگ رضوی را یادآور می شویم آنها پذیرش بیشتری دارند.
 
مدیرعامل بنیاد بین المللی و فرهنگی امام رضا(ع) در توضیح حمایت مادی و معنوی از جشنواره ملی پویانمایی رضوی، می گوید: هر یک از جشنواره هایی که در استان ها برگزار می شود از سه جایگاه حمایت خواهند شد.
 
وی می افزاید: در برگزاری هرچه بهتر جشنواره پویانمایی سازمان سینمایی کشور، بنیاد بین المللی امام رضا (ع) به عنوان متولی جشنواره و استان گلستان که میزبانی را بر عهده دارد، حمایت لازم را از جشنواره خواهند داشت.
 
به اعتقاد جعفری، با توجه به هزینه بر بودن تولید انیمیشن باید راهکارهایی تدارک دید که بتوان از ظرفیت دولتی و خصوصی برای حمایت مالی این تولیدات بهره جست.
 
مدیرعامل بنیاد بین المللی و فرهنگی امام رضا(ع)  با بیان این نکته در اتاق فکر برای این موضوع  می توان چاره اندیشی کرد، می گوید: بانک ها، واحدهای صنعتی، شهرداری ها و  موسسات وابسطه به شرکت های دولتی ظرفتی هستند، که می توان از آنها در راستای حمایت مالی استفاده کرد.
 
جعفری با تاکید بر این نکته که تاثیر این جشنواره باید در زندگی مردم دیده شود، می افزاید: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با هدف اثرگذاری و ترویج فرهنگ رضوی بر مردم ، راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه امروزه اثرگذاری فرهنگ ناب رضوی بر زندگی مردم اندک است، می گوید: این نقیصه باید جبران شود، از این رو می توان جشنواره بین المللی امام رضا (ع) را به عنوان یک فرصت دید.

گلستان هفت دوره است که میزبانی جشنواره پویانمایی رضوی را به صورت ملی بر عهده دارد. به گفته کارشناسان نسبت به آغازکار، آثار با کیفیت بیشتری برای این جشنواره با موضوع رضوی ارسال می شود اما اندک بودن اثر به دلیل محدودیت در موضوع یکی از چالش هایی است که گلستان با آن از گذشته روبه رو بوده است از این رو جشنواره از فرهنگ رضوی به رضوی، نبوی و علوی تغییر یافت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.