1394-12-02 12:57
554
0
27903
برای نخستین بار در سطح کشور ؛

کریمی: طرح ملی نوروز در دو شهرستان گلستان برگزار خواهد شد/برپایی نوروز بازارها از 28 اسفند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: امسال برای اولین بار در کشور تصمیمی گرفته شد که در 12 استان و تعدادی از شهرهای استان‎ها در سطح کشور به آیین نوروز بپردازند.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو، ابراهیم کریمی امروز در گفت و گو با خبرنگاران درخصوص برگزاری طرح ملی نوروز دردو شهرستان‎ گلستان ابراز داشت: نوروز بازارها از 28 اسفندماه سال جاری دایر خواهد شد و تلاش ما بر این است که نوروز بازارها تا پایان سفرهای نوروزی بتواند خدمات خود را به مردم و گردشگران استان گلستان به خوبی ارائه دهد.

وی درخصوص برگزاری طرح ملی نوروز تصریح کرد: امیدوارم این طرح بتواند مراسماتی که در گذشته کمتر مورد توجه قرار می‎گرفت، رسوم و سنت‎ها را در «جشن نوروز بازار آیین نوروز» زنده کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تاکید کرد: در ستاد ملی دو شهرستان گنبد کاووس و بندر ترکمن استان گلستان برگزیده شد که مقدمات برگزاری مراسم در دو شهرستان استان فراهم شده است.

کریمی با بیان اینکه در روز گذشته دکتر میرشکاری از ستاد ملی تهران از این دو شهرستان بازدید کردند، خاطرنشان کرد: بازاری در کنار برپایی رسوم و آیین جشن نوروز در این دو شهرستان برگزار می‎کنیم که در این نوروز بازارها تمامی سوغات و اقلام و هرآنچیزی که در ایام عید مورد استفاده مردم قرار می‎گیرد عرضه خواهد شد.

در پایان این مقام مسئول عنوان کرد: امیدواریم بازارچه صنایع دستی با کیفیت بسیار خوبی که دارد بتواند مسافرین و گردشگران را در ایام نوروز در دسترسشان قرار دهد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.