1394-12-01 06:19
572
1
27836
دائمی :

نهادینه کردن فرهنگ نورانی نماز یک ضرورت است / رامیان، میزبان جشنواره نماز و نیایش

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: فرهنگ نماز و تلاش برای هرچه بیشتر نهادینه کردن این فرهنگ نورانی بین اقشار مختلف جامعه اهمیت و ضرورت دارد.

 به گزارش گلستان ما ؛ قدرت الله دائمی، معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: اهمیت و ضرورت اقامه نماز برهیچ کسی پوشیده نیست و در اسلام هم بسیار مورد سفارش و تأکید قرار گرفته است چرا که اسلام نماز را ستون دین، کلید بهشت و معیار پذیرش سایر اعمال انسان ها مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ نماز یک ضرورت است، افزود: به همان اندازه که نماز در دین مبین اسلام دارای اهمیت است، فرهنگ نماز و تلاش برای نهادینه کردن این فرهنگ نورانی بین اقشار مختلف جامعه برای ما یک امر ضروری خواهد بود.

دائمی با تأکید بر اینکه زبان هنر و ادبیات بهترین ابزار برای فرهنگ سازی است، خاطرنشان کرد: یکی از راه های نهادینه کردن اصول دین و معروفات در اسلام استفاده از زبان هنر و ادبیات است. همین مسئله موحب شد تا با همکاری ستاد اقامه نماز استان، جشنواره « شعر، خاطره و ادبیات داستانی نماز» را برگزار کنیم.

وی به اشاره به میزبانی شهرستان رامیان برای برگزاری این جشنواره، گفت: با توجه به اصل تمرکز زدایی و با توجه به ظرفیت ها و استعدادهایی که شرق استان از جمله شهرستان رامیان در زمینه شعر و ادبیات داستانی دارد، این شهرستان به عنوان میزبان انتخاب شد. همچنین تقویت و توسعه همه جانبه استان در عرصه فرهنگ موجب این انتخاب بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ نورانی نماز برشمرد و افزود: ایجاد روحیه نشاط معنوی در شعرا و نویسندگان استان، آشنایی مردم با اشعار شاعران و آثار نویسندگان، ایجاد حس رقابت و ایجاد انگیزه در شعرا و نویسندگان و تجلیل از افراد برگزیده در این بخش ها از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به محورهای این جشنواره هم بیان کرد: «نیایش های کودکانه»، «نماز، مسجد و خانواده»، «اهمیت نماز از منظر قرآن و احادیث پیامبر اکرم (صلی الله و علیه و آله و سلم) و ائمه معصومین (علیهم السلام)»، «جلوه های نماز در عاشورا و دفاع مقدس» و همچنین «عبودیت و نماز» از محورهای این جشنواره است.

دائمی زمان برگزاری این جشنواره را دوم اسفندماه سالجاری اعلام کرد و گفت: به نفرات برگزیده در بخش های مختلف جوایز نقدی و لوح سپاس اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

آوا

آقای دائمی حرفهای خوبی زده !"" اهمیت و ضرورت اقامه نماز برهیچ کسی پوشیده نیست و در اسلام هم بسیار مورد سفارش و تأکید قرار گرفته است چرا که اسلام نماز را ستون دین ، کلید بهشت و معیار پذیرش سایر اعمال انسان ها مطرح کرده است. ""

0
0
پاسخ
1394-12-02 05:46

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.