1394-11-25 14:57
1004
0
27591
به صورت هفتگی برگزار می شود؛

آغاز ثبت نام در سیر مطالعاتی شهید مطهری هوران ویژه خواهران

سیرمطالعاتی شهید مطهری هوران ویژه خواهران از دوشنبه 3 اسفند به صورت هفتگی برگزار می گردد.

به گزارش گلستان ما به نقل از هوران، غلامعلی نسائی دبیر انجمن نویسندگان گلستان هوران در گزارشی از وضعیت موجود هوران در خصوص فعالیت های مستمر این مجموعه در تحولات اجتماع عنوان داشتند: جامعه نیازمند یک تحوله، البته دوران تاثیر گذاری های بزرگ دیگر گذشته است، اکنون با توجه به اینکه باید گام های کوچک تری برداشت، اما معتقد است که  در مواقع عجیب، اقداماتی عجیب تری نیازه...

نسائی در ادمه می گوید: در جهان امروز با تحولاتی که در «شبکه های اجتماعی» رخ داده و هر روز نیز همچون قارچ های سمی، کانال های هرزه نویس، تصویر پراکنی ضد ارزش های اخلاقی و دینی بشدت رو به افزایش گذاشته اند!

کانال های که نرم و ملایم و لطیف در حال فروپاشی، تصرف تفکرات من و شما و احاد جامعه است.خانواده وقتی بدست بچه دو ساله تبلت جای کتاب و دوچرخه و اسباب بازی های سالم میدهد، در یک روه تا رسیدن به سال 1400 چنانچه این روند، چاره اندیشی نگردد، ملتی خواهیم داشت، چشم های ضعیف و کم سو، بینی های دراز، ابروهای اخمو و ترسناک، افسرده و لاغر و نحیف، چاق و خپل و بیسواد به تمام معناست.

غلامعلی نسائی سپس گفتند: از منظری دیگر حجم وسیعی از افکار عمومی از هر جهت و هر سوی و هر گجا که میبینی درگیر سیاست های روز مرگی و کرسی نمایندگی و تحولات پیش پا افتاده، ولی مهم جلوه داده شده، از نگاه مسئولین است!؟

آنها که شهر را با تصاویر نادرست و افکار انحرافی، به امیدی بسوی رفاه و سلامت به گودالی از دروغ و مزخرفات سوق میدهند! سیاه چاله های شهر، تبلیغات بانک ها و عابر بانک های که خود پر است از پول ولی خیلی از مردم با جیب خالی از کنارشان میگذرند، حرص و طمع و افسردگی را رو به فشار روانی جامعه وارد کرده، حالا دو چیز نیاز است، در این میانه که همه در همراستازی شبکه های اجتماعی معاند، همپای انان که لحظه به لحظه در کمین های خود، شهر را تصرف می نمایند، شهر نیز با همه کسان و مدیران خود نرم و ملایم رو بخواب غفلت میروند، هشدا اینکه آنها بهایش را خواهند پرداخت، عوام فریبان خطر سازی که در روشنائی خدائی اند و در خلوت خود و خدا را انکار می کنند، در حال قربانی جامعه پای امیال خود هستند.

دبیر انجمن ادبی هوران افزود: وقتی لبه پرتگاه هستیم که امروز روشن است که هستیم، تنها یک انتخاب داریم، یا باید پرت بشویم توی پرتگاه، یا با یک جهش و شجاعت و ایمان بخدا صعود کنیم و به دشمن بگوئیم که اگر شهر رو بخواب رفته است، هنر انقلاب اسلامی رو به بیداری است و جریان مومن انقلاب در همه جهان در حال مبارزه اند، در سوریه میجنگیم، در یمن و مرزهای شرق و غرب و در فراسوی کفر ایستاده ائیم.

جریان مومن انقلاب نفوذ را جدی گرفته شناخته است و در حال زدن کمین گاه های خود است و اینکه و در این میان، بدترین کاری که می توانیم بکنیم اینکه، هیچ کاری نکنیم و بگوئیم آنها که باید حقوقشان را بگیرند و از شهر دفاع کنند، سوی دیگرند، نه اینچنین نیست، ما مجموعه های مردمی هستیم و با دست خالی و تنها به ندای رهبرمان امام خامنه ائی وسط میدانیم.

نسائی در خصوص دوره های ادبی گفتند: به همین منظور مجموعه انجمن نویسندگان استان گلستان هوران در پی رسالت های خود، نه منتشر کننده تئوری های بیهوده و زود گذر، در موازی کاری های خسته کننده و سردرگم، بلکه تبئین کننده و متقاعده کننده از هر سوی وسط میدان است.

تربیت انسانی هنری در راستای ارزشهای الهی و روح انقلابی، امروز از هر کرسی و شغلی واجب تر است،

دبیرهوران در ادامه عنوان داتند: البته هریک به نوبه خود از واجبات است، ولی هنر ارزشی الهی مظلوم ترین است، در بی مسئولیتی ها و کم کار و موازی کاری ها، تلگرام که خطرناک تر است از بمب اتم و ماهواره و هر جنگی، دریای و زمینی و .... تلگرام وحشتناک و مثل موریانه وارد شهر شده و در هر خانه ائی راه بیابد، ظرف شش ماه ستون خانه را فرو ریخته بحساب بیاور و متاسفانه هیچ کسی بفکر سلامت روح شهر نیست.

هوران پس از برگزاری 18 جلسه از سیر مطالعاتی شهید آوینی، در دوره های بهاره و تابستانه و پائیزه که با حضور نویسندگان و فعالان فرهنگی و مدیران دولتی و نهادی برگزار نموده است، دوره های تربیتی نویسندگی و فیلمنامه نویسی و ... و اکنون تدوین برنامه های وسیع تر را در نظر گرفته و دوره جدید سیر مطالعاتی، شهید آوینی با حضور علی گل پرورر، البته جزئیات بطور جداگانه منتشر می شود.

دور جدید سیر مطالعاتی شهید مطهری را با حضور« فهیمه مومن یساقی» از نیم فصل پایانی زمستانه و در ادامه چهار فصل سال 1395 را در برنامه خود خواهد داشت.

نسائی در خصوص سیر مطالعاتی شهید مطهری ادامه داد: ، یکی ازراههای ارتقای سطح فکری و ترویج فرهنگ دینی در جامعه، جاری و ساری کردن آثار و تفکرات شهداست

دراین میان آثار مطالعاتی استاد متفکر شهید مطهری، راه گشای تولید نسلی انقلابی و مومن درجامعه است. به این منظور مجموعه هوران درنظردارد، با راه اندازی طرحی بلند مدت «ویژه خواهران» به بررسی آثار شهید مطهری در سطح دانشجویان، دانش آموزان و عموم جامعه «بانوان» بپردازد. 

دراین طرح با در نظرگرفتن سطح متوسط جامعه، به طور میانگین 4 کتاب درسال «هرکتاب دریک فصل سال» توسط اساتید مجرب و دوره دیده تدریس می شود.

تدریس و برگزاری سیر مطالعاتی شامل: مطالعه کتاب، مشاهده کلیپ های مرتبط و مباحثه، در پایان جمع بندی می باشد.

کتاب «آزادی معنوی» اولین کتاب برگزیده برای شروع سیر مطالعتی می باشد که شامل 250 صفحه در 7 فصل است.

3 فصل آن درقالب 3 جلسه در وقت باقیمانده از سال؛ 4 فصل دیگر در قالب؛ 4 جلسه در بهار سال؛ 1395و در هر هفته یک جلسه در روزهای سه شنبه، تدریس می شود.

ترتبیت جلسات:

جلسه اول: معارفه + فصل آزادی معنوی 4 اسفند

جلسه دوم: عبادت و دعا 11 اسفند

جلسه سوم: عبادت و دعا 18 اسفند

جلسه چهارم: توبه 22 اردیبهشت

جلسه پنجم: هجرت و جهاد 28 اردیبهشت

جلسه ششم: هجرت و جهاد + بزرگی و بزرگواری روجین 4 خرداد

جلسه هفتم: ایمان به غیب + معیار انسانیت + مکتب انسانیت 11 خرداد

تمام جلسات در روزهای سه شنبه ساعت 30/14 الی 16 برگزارمی شود.

مجموعه هوران - میتوانید از طریق تماس هوران یا تلگرام ثبت نام نمائید.

شماره تماس: 01732265159  

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.