1394-11-04 12:16
936
0
26553
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان:

برگزاری بیش از 100 برنامه در ایام الله دهه فجر / اجرای سرود «ای ایران» در یوم الله 12 بهمن

رییس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر گلستان گفت: بیش از 100 برنامه در ایام الله دهه فجر امسال در مناطق شهری، روستایی و مرزی استان برگزار می شود.

به گزارش گلستان ما ؛ عبدالرحیم سیفی استرآبادی، رییس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر گلستان امروز (4 بهمن) در نشست اعلام برنامه کمیته های دهه فجر استان گفت: دهه فجر تنها محدود به یک دهه نیست بلکه این دهه یک فرصت است و باید در تمام طول سال ارزش های انقلاب بازگو و گرامی داشته شود.

وی افزود: کودکان ما با اینکه انقلاب را ندیده اند اما باید حافظ دستاوردهای آن باشند و خدمات انقلاب اسلامی را از نزدیک ببینند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با بیان اینکه بیش از 100 برنامه از سوی این کمیته برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: این برنامه ها در سطح مهدهای کودک و دانش آموزان و مراکز کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون های فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (رحمه الله) و هم چنین برنامه گل های گلستان از صداو سیما نیز پخش خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های شاخص این ایام اعلام کرد: استقبال نمادین در محیط فرودگاه، اجرای سرود «ای ایران»، افتتاح نمایشگاه تجلی رویش روایان انقلاب شامل سفال نقشینه، نشریه دیواری و بیان وقایع انقلاب با کاغذ و افتتاح نخستین کتابخانه سیار کوهستانی برای دسترسی آسان تر کودکان این مناطق به کتاب از جمله برنامه های مهم این روز است.

سیفی، جشنواره لبخندهای ماندگار شامل نشریه دیواری، نمایشگاه راویان انقلاب و جشنواره اقوام و آداب و رسوم گلستان در شهر دلند شامل برنامه های نقاشی، خیمه شب بازی، پرده خوانی با موضوع انقلاب، نمایشگاه صنایع دستی کودکان برنامه روزهای 13 و 15 بهمن ماه در استان است.

وی به کلنگ زنی مرکز فرهنگی هنری گالیکش هم اشاره کرد و گفت: در روز هفدهم بهمن ماه نیز مرکز فرهنگی هنری مراوه تپه که با کمک خیرین ساخته شده به بهره برداری می رسد هم چنین در این روز جشنواره پرواز بادبادک ها را هم در این شهرستان برنامه ریزی کرده ایم.

سیفی افزود: برای خدمات رسانی به کودکان مرزی پایگاه کانون پرورش فکری در اینچه برون نیز افتتاح می شود. جشنواره مشاعره و طنز استانی، ایجاد کتابخانه در مدارس و مساجدی که رغبت داشته باشند نیز در این ایام انجام خواهد شد.

رییس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان اعلام کرد: جشن بهار در سپیده دم و تقدیر از برگزیدگان در جشنواره های مختلف و هم چنین برقراری ایستگاه انقلاب با کامیونت نمایش سیار نیز در روز 22 بهمن ماه برنامه ریزی شده است.

وی یادآورد شد: در ایام الله دهه فجر امسال 39 نمایش سیار در مدارس حاشیه جاده ها و اماکن عمومی استان برگزار می شود.

کارگاه آموزش فضا سازی، ضبط خاطرات انقلاب، کارگاه ساخت عروسک های استکباری با دور ریختنی ها، خاطره نویسی از جشن های ایرانی، نغمه های کودکانه، زنگ انقلاب، اجرای نمایش طولی، جشنواره پرواز در آسمان، نمایش خانگی تحت عنوان خانواده روی صحنه، زیباترین متن ادبی (امام دوست کودکان) و شور شیرین پرچم من (جشنواره غذاها و دسرها با طرح پرچم جمهوری اسلامی) از دیگر برنامه های ایام الله دهه فجر است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.