1394-11-05 04:14
1427
0
26551
به بهانه دومین سالگرد گروه دانش آموزی هنری تابان؛

مدیر گروه تابان:"هنر" بهترین روش برای جهت دهی به قشر نوجوان است/ زنده شدن دوباره گروه تابان را مدیون جشنواره عمار هستم

گروه دانش آموزی هنری « تابان »2 ساله شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست ، "تربیت هنری و زیبا شناختی" از ساحت های ۶ گانه تربیت براساس سند تحول بنیادین که دانش آموزان بایدبه آن دست یابند.

یکی از فرصت هایی که موجب حضور فعال و با نشاط دانش آموزان در فعالیت های پرورشی با ابعاد وسیع آن را همراه با زمینه های به ظهور رساندن توانمندی های بالقوه آنان، فراهم می کند، گروه های دانش آموزی است  که رشد و پرورش اجتماعی  و فرهنگی را به دنبال دارد.

گروه فرهنگی هنری تابان  توسط جمعی از دانش اموزان به منظور ایجاد بستر مناسب برای حضور با نشاط دانش آموزان در فعالیت های هنری با هدف تکریم شخصیت دانش آموزان، تقویت خودباوری و روحیه جمعی، در دوم بهمن ماه ۹۲ با مدیریت احمد قربانی در علی آباد راه اندازی شده است ودوسالگی این گروه بهانه ای شد تا با احمد قربانی ، مدیر این گروه هنری دانش آموزی گفتگویی صمیمی انجام دهیم که ماحصل آن  برای مخاطبین آورده شده است.

photo 2016-01-19 17-43-03

احمد قربانی  مدیر گروه فرهنگی هنری تابان، متولد ۴ دی ماه سال ۷۷ در گرگان ، هم اکنون در سال سوم متوسطه رشته علوم تجربی در آموزشگاه سما علی آباد کتول مشغول به تحصیل است می گوید: این گروه در ۲ بهمن سال ۱۳۹۲ با مشارکت دانش آموزانی که ذوق و استعداد هنری داشتند تأسیس شد و در مدارس سطح شهرستان علی آباد کتول شروع به فعالیت هنری کرده است که از جمله این فعالیت ها را می توان به اجرای نمایش "فسقلی۱ ، ۲ ، ۳ و ۴ "و "ماجراهای یک خواستگاری" اشاره کرد.

قربانی می افزاید: این گروه در اوایل با هدف اجرای نمایش های طنز با نام" طنزپردازان تابان "تشکیل شد که بعد از مدتی با کشف استعداد های درخشان اعضا گروه به انجام فعالیت های فرهنگی، مذهبی، هنری، خبری و علمی روی آوردیم.

photo 2016-01-19 17-42-55

هنوز در بین دانش آموزان دیگر شهرستان ها جا نیافتاده ایم

وی ادامه می دهد: این گروه هم اکنون ۲۰ نفر عضو دارد که در تمامی عرصه ها استعداد فراوانی دارند و اکثریت آنان قشر دانش آموز هستند و در حال حاضر بیشتر در حوزه فرهنگی فعالیت داریم اما حوزه اصلی فعالیت ما از بدو شروع تاکنون هنرهای نمایشی بوده و اکنون هم در بسیاری از حوزه ها وارد می شویم.

این دانش آموز گلستانی فعالیت این گروه را درسطح استان گلستان معرفی می کند و می گوید: گروه تابان با فعالیت ۲ساله  هنوز در بین دانش اموزان دیگر شهرستان ها جای نیافتاده است و ما سعی داریم با تقویت فعالیت ها این کار را انجام دهیم.

عضوگیری گروه در سال پیش بصورت حضوری انجام میگرفت ولی امسال بدلیل گسترش فعالیت ها درسطح استان عضویت در گروه را به شکل آنلاین و از طریق فرم آماده در وبلاگ گروه دانلود و تکمیل میکنند و به ایمیل گروه ارسال میکنند.

photo 2016-01-19 17-44-07

در اوایل فعالیت با مشکلاتی روبه رو بوده ایم

این دانش آموز گلستانی ادامه می دهد: هر گروهی که تشکیل می شود در اوایل کار با مشکلاتی رو به رو است مانند گروه های رقیب و با تجربه، مخالفان ، مداخله کنندگان در امور گروه و ... که گروه فرهنگی و هنری تابان با پشتیبانی و حمایت اعضا و همراهان و طرفدارانش رقابت خوبی با رقبا داشته و تقریبا از تمامی موانع به خوبی عبور کرده است.

قبل از تشکیل گروه با بچه های هنرمند شهرستان در انجمن نمایش کانون دانش آموزی شهید بهشتی علی آباد کتول فعالیت می کردیم و هم اکنون هم رابطه خود را با آموزش و پرورش قطع نکرده ایم.

photo 2016-01-19 20-45-58

مدیر نوجوان این گروه در ادامه در تشریح فعالیت های دوساله این گروه ، اجرای نمایش های کودک و نوجوان در سطح مدارس، انجام فعالیت های فرهنگی و مذهبی از جمله مسابقه پیامکی محمد رسول الله و طرح بزرگ پیامکی لبیک یا حسین (ع) ، تست بازیگری و ساخت فیلم و مستند (مستند چشمه جوشان) را نام می برد.

قربانی همچنین می افزاید: ما در نظر داریم با تقویت اعضاء ، فعالیت هایی موثر تر در آینده داشته باشیم و بتوانیم از ایده ها و استعدادهای درخشان دانش آموزان در تمامی عرصه ها بخوبی استفاده کنیم.

photo 2016-01-19 17-44-17

تعاون درون گروهی و سایر نهادها رمز موفقیت در پایداری گروه های دانش آموزی

وی با بیان اینکه تعاون درون گروهی و همکاری با سایر نهادها رمز موفقیت در پایداری گروه های دانش آموزی است، امی گوید: ما در این دوسال با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و نهاد بزرگ بسیج همکاری داشته ایم و خواهیم داشت.

قربانی درخصوص همکاری در اکران فیلم های جشنواره عمار در شهرستان علی آباد کتول نیز می گوید: سال گذشته در یک تبلیغ تلویزیونی با جشنواره مردمی فیلم عمار آشنا و در سایت جشنواره برای اکران فیلم ها عضو شدم .

photo 2016-01-19 19-43-04

زنده شدن دوباره گروه تابان را مدیون جشنواره عمار هستم

در آن زمان گروه به بعضی دلائل بمدت یک ماه منحل شده بود و جشنواره عمار فرصتی برای راه اندازی مجدد گروه بود. بعد از اختتامیه جشنواره در علی آباد فراخوان عضو گیری گروه را منتشر کردیم که با استقبال روبرو شد؛ چون زنده شدن دوباره گروه رو مدیون جشنواره عمار می دانستم امسال مسئولیت اکران های علی آباد رو بر عهده گرفتم و بعنوان نماینده در افتتاحیه اکران های امسال جشنواره در علی آباد در سخنرانی به تاریخچه جشنواره و ویژگی های آن پرداختم.

وی جشنواره عمار را بستری مناسب برای دانش اموزان مستعد  می داند و می گوید: تاکنون فقط در جشنواره فیلم کوتاه تهران (المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور) با همکاری و کمک انجمن سینمای جوانان گرگان توانستم حائز رتبه و مستند چشمه جوشان برگزیده  ان شاء الله در سال آینده در جشنواره فیلم عمار شرکت کنم.

photo 2016-01-19 17-44-35

جایگاه هنر در مدارس سلیقه ای است/ آموزش بدون پرورش بی معنی است

مدیر نوجوان گروه تابان جایگاه هنر در مدارس  را سلیقه ای می داند و می گوید: امروزه در مدارس ارزش بسیار کمی برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری قائل می شوند به طوریکه همه امورات دانش آموزان به درس است، البته مخالف درس خواندن دانش آموزان نیستیم و حتی با تشکیل واحد علمی در گروه تابان از لطمه به درس جلوگیری می کنیم ولی آموزش بدون پرورش بی معنی است.

وی در خصوص زنگ پرورشی در مدارس نیز می گوید: در بعضی مدارس زنگ پرورشی تئوری است و مانند درس های دیگر گفته می شود و فراموش ولی از همه بدتر در یک سری از مدارس زنگ پرورشی وجود ندارد.

ناآگاهی از مسائل پیرامون خود مهم ترین معضلات نوجوان

قربانی مهم ترین معضلات نوجوان را  آگاه نبودن دانش آموزان از مسائل پیرامون خود می داند و می گوید: این ناآگاهی باعث می شود معتاد گوشی همراه و شبکه های مجازی شوند و تحت تأثیر مطالب غلط و غیراخلاقی قرار گیرند.

کارگردان مستند چشمه جوشان راهکار این گروه برای جلوگیری از این معضل را جذاب کردن فعالیت های فرهنگی، اهمیت دادن و بها دادن مسئولین به این فعالیت ها عنوان می کند.

گروه فرهنگی و هنری تابان سعی دارد این فعالیت ها را جذاب جلوه دهد و به جذب حداکثری دانش اموزان بپردازد تا خود دانش اموزان فعالیت هایی از این قبیل را انجام دهند.

photo 2016-01-19 17-44-26

"هنر" بهترین روش برای جهت دهی به قشر نوجوان است

مدیر نوجوان گروه تابان "هنر" را بهترین روش برای جهت دهی به قشر نوجوان می داند و انتخابات را بهترین زمان برای استفاده از آن می داند و می گوید: در این حوزه نیز تمامی دانش اموزانی که امسال رأی اولی هستند را با اجرای فراخوان به شرکت پرشور در انتخابات دعوت کرده ایم و فعالیتی که گروه در رابطه با انتخابات ۹۴ انجام می دهد، تهیه پوستر ها و عکس نوشته از سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.