1394-10-20 12:55
919
0
25874
مدیر کل فرهنگی هنری اردوهای و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش :

تربیت نیازمند اسوه سازی است نه اسطوره سازی / مسئولان فرهنگی هنری جهت دهنده برنامه های دانش آموزی باشند

مدیرکل فرهنگی هنری اردوهای و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت:  اکنون ما در فضایی زندگی می کنیم که قبل از اینکه نیاز به اسطوره سازی داشته باشیم نیاز به اسوه سازی داریم چرا که در جامعه کنونی دانش آموزان ما نیازمند به یک الگو هستند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست ، مهدی علی اکبرزاده امروز ۲۰ دیماه در همایش سراسری روسای ادارات فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی با بیان اینکه  نسل امروز به شدت احساس بی هویتی می کند، اظهار کرد: دانش آموزان ما نیازمند به الگو، سیره و روش هستند, پیش از آنکه به فکر پر کردن موزه ها باشیم باید به فکر آموزه ها بود و اینکه چه آموزش می دهیم را باید مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از یک هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی و تربیتی در کشور وجود دارد که آیا توانسته اند تربیت را به درستی انجام دهند.

ادارات فرهنگی هنری جهت دهنده برنامه های دانش آموزی باشند

مدیرکل فرهنگی هنری اردوهای و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ادارات فرهنگی هنری، مجری مسابقات و برگزار کننده صرف اردوهای دانش آموزی نباشند بلکه جهت دهنده  و راهبر برای دانش آموزان در حوزه های فرهنگی پرورشی محسوب می شوند.

وی اذعان کرد: مسئول فرهنگی هنری استان نیاز جامعه و دانش آموزان را بشناسد و متناسب با آن برنامه ریزی کند

علی اکبری افزود: هرکس در هر مسئولیتی  باید با عزمی راسخ در جایگاه فرهنگی در تعلیم و تربیت دانش آموزان موثر است و مسئولان فرهنگی و هنری  باید با انگیزه مضاعف و با نوعی دیگر کار را شروع کنندو دیدگاه ها همسو شوند.

مدیریت دینی امامان بهترین اصول مدیریت تاریخ

این مقام مسئول با بیان اینکه توانمندی های زیادی در هر شهرستان ها نهفته است، تصریح کرد: استعدادهای خوبی در استان ها رشد پیدا می کند اما فرصتی برای شناخت این استعدادها و توانمندی ها فراهم نشده است.

علی اکبری مدیریت دینی امامان را بهترین اصول مدیریت دانست و افزود: مدیریت دینی ائمه  سخت ترین دوره مدیریت ها  در تاریخ بود که به خوبی انجام می گرفت که هنوز بعد از یک هزار ۴۰۰ سال باقی مانده است.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوهای و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدیریت های فرهنگی ، روزانه نیست بلکه سال ها نیاز است تا به نتیجه برسد، اذعان کرد: کارهای فرهنگی کنتور بردار نیست بلکه در هر لحظه در حال تغییرات است.

 تقویت بعد هنرمندانه در مسائل تربیتی

وی خاطرنشان کرد: باید دیدمان را تغییر و وسعت آن را گسترش دهیم،معلمان مان قبل از آنکه آموزش دهنده باشند تربیت کننده هستند.

علی اکبری بیان کرد: امروز در شرایطی زندگی می کنیم که تقویت بعد تربیتی و اجتماعی با استفاده از هنر و تفکر هنرمندانه  نیاز است  که دانش آموزان را به خودشان و جایگاه درست برساند.

 انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.