1394-10-11 11:39
694
0
25397

اجرای طرح اقتصاد مقاومتی باعث چابکسازی دستگاه های فرهنگی می شود

دبیرکمیته راهکارهای اقتصاد مقاومتی گفت: اجرای طرح اقتصاد مقاومتی باعث چابکسازی، شفاف سازی اقتصاد و تقویت فرهنگ مصرف دستگاه های فرهنگی می شود.

به گزارش گلستان ما ؛ علی نیک خواه در سومین جلسه کمیته راهکارهای اقتصاد مقاومتی، افزود: یک برنامه پنج تا 10 ساله در حوزه اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده است.

وی تقویت فرهنگ و اخلاق کار، تولید ثروت و روحیه سرمایه گذاری و کارآفرینی، فرهنگ سازی و گفتمامن سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی را از جمله اهداف این طرح دانست.
 
نیک خواه شفاف سازی اقتصاد و سالم سازی آن و جلوگیری از اقدامات و فعالیت ها و زمینه های فساد را در حوزه پولی و تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده را از دیگر اهداف طرح اقتصاد مقاومتی ارزیابی کرد.
 
در ادامه این جلسه کارشناس برنامه و بودجه با بیان این نکته که در برنامه اقتصاد مقاومتی باید از جز به کل بررسی کنیم تا پس از آن به اهداف بزرگتر برسیم، افزود: در این جلسه باید اهداف کمی و کیفی در کنار شاخص ها و اقدامات احصا شود.
 
امیر غلامی ادامه داد: در طرح اقتصاد مقاومتی از اقدام به اهداف کمی و کیفی می رسیم چون فرصت کمی در اختیار داریم باید خود را با زمان تطبیق دهیم.
 
معاون سازمان حج و زیارت استان در ادامه این جلسه در توضیح اقدامات انجام شده این دستگاه در بخش اقتصاد مقاومتی، گفت: حج و زیارت خواسته یا ناخواسته در بخش اقتصاد مقاومتی دخیل است.
 
سید حسن میرآییز اضافه کرد: این سازمان برای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی بسیاری از اقلام مورد نیاز زائران را در کشور عربستان و عراق از طریق شرکت های ایرانی فراهم کرده تا مانع خروج ارز از کشور شود.
 
وی افزود: برای کشور عربستان در سال 94 بیش از 40 درصد اقلام مصرف روزانه زائران از طرف شرکت های طرف قرداد انجام و ارسال می شود همچنین در حوزه عتبات عالیات بیش از 70 درصد نیازهای زائران از داخل کشور تامین و فرستاده می شود.
 
همچنین معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان در این جلسه، گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی تمام دغدغه این است که به تولیدات داخل کشور متکی شویم.
 
حجت الاسلام جواد نجفی ادامه داد: توجه به کارهای زیربنایی برای افزایش تولیدات داخلی از حوزه فعالیت ما خارج است اما نوع مصرف و استفاده از تولیدات داخلی را دستگاه های فرهنگی می توانند تبلیغ کرده و مردم را به استفاده از آن برای رونق تولیدات داخلی تشویق کنند.
 
وی با بیان این نکته که در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ مصرف آنچه در توان سازمان باشد به کار خواهد گرفت، افزود: با توجه به تاثیرگذاری مخاطبان سازمان در حوزه فرهنگ سازی، سازمان به خوبی می تواند در بخش اقتصاد مقاومتی کار کند.
 
حجت الاسلام نجفی مخاطبان سازمان را روحانیون، چهره های قرآنی و هیات های مذهبی برشمرد و افزود: بستر خوبی برای طرح موضوع اقتصاد مقاومتی در سازمان مهیا است.
 
مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم در این جلسه، گفت: میراث  هم در حوزه اقتصاد مقاومتی سکوت نکرده از زیر مجموعه خودش برای شناساندن این طرح بهره جسته است.
 
احمد گلچین راه اندازی بازارچه صنایع دستی در استان، نمایشگاه صنایع دستی در کشورهای همسایه را مصداق اجرای طرح اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: در این بازارچه خانواده های ایرانی تولیدات خود را در معرض دید علاقمندان داخلی و خارجی قرار داده اند.
 
گفتنی است سومین جلسه کمیته راهکارهای اقتصاد مقاومتی با حضور دبیر و اعضای کمیته در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل و مقرر شد هریک از دستگاه های عضو برنامه های پیشنهادی خود را تا روز چهارشنبه نهم دی ماه به استانداری گلستان ارسال کنند.
 
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.