1394-10-02 14:55
858
0
24907

هنر خوشنویسی با فرهنگ اسلامی در هم تنیده شده است

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت:هنر خوشنویسی و فرهنگ اسلامی آن قدر در هم تنیده شده که نمی توان این دومقوله را از هم جدا دانست؛ در حقیقت هنر خوشنویسی با فرهنگ اسلامی یکی است.

به گزارش گلستان ما ؛ قاسم قندهاری در دیدار با سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس انجمن خوشنویسان مینودشت، افزود: از زمان ورود دین اسلام به ایران، هنر خوشنویسی به صورت تام وتمام در اختیار این فرهنگ بوده است.

وی ادامه داد: زمانی که قرار بود قرآن به عنوان کتاب آسمانی کتابت شود هنرمندان خوشنویس ایرانی این توفیق را داشتند که هنرشان را در اختیارآن بگذارند.
 
قندهاری تصریح کرد: خوشنویسان فقط به کتابت قرآن اکتفا نکردند و تا جایی که توانستند زیبایی را ضمیمه این امر قدسی کردند تا آیات قرآن را به بهترین شکل ممکن کتابت کنند. از آن زمان تا کنون احادیث و روایات دستمایه آثار خوشنویسان ایرانی است.
 
وی خاطر نشان کرد: هنرخوشنویسی در بین ایرانی ها همیشه دارای جایگاهی والا بوده و علتش هم حضور هنر خوشنویسی در بطن و متن اسلام است.
 
قندهاری ضمن اشاره به وجود پتانسیل هنری شهرستان مینودشت، گفت: جوانان و نوجوانان باید از ظرفیت هنرمندان پیشکسوت برای ارتقا سطح دانش و آگاهی خود بهره ببرند.
 
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: انجمن خوشنویسان مینودشت با وجود افرادی همچون آقای آسمانی یکی از بهترین و قابل توجه ترین انجمن های استان است.
 
وی با اشاره به تلاش اداره کل در رونق بخشی نگارخانه های استان جهت عرضه نمایشگاهی و فروشگاهی آثار هنری پیشنهاد داد تا نمایشگاهی از  آثار ارزشمند این خوشنویس در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برپا شود.
 
قندهاری در خاتمه به آثار این هنرمند فرهیخته اشاره کرد و گفت: نگارش قرآن کریم با خط نستعلیق، کتابت خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) با خط نستعلیق، کتابت گلشن راز شبستری، سوره انعام و کل مجمعه خواجه عبدالله انصاری به شکل خطای از جمله این آثار است.
 
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.