1394-09-20 13:22
586
0
24223

حجت الاسلام طاهری : اثرات وقف از فرزند صالح بیشتر است / وقف دسته‎جمعی و گروهی در گلستان تقویت شود

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس بر لزوم گسترش و تقویت وقف دسته‎جمعی در بین مردم تاکید کرد و گفت: وقف دسته‎جمعی و گروهی در گلستان تقویت شود.

 به گزارش گلستان ما , حجت‎الاسلام سید علی طاهری بعد از ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی در سقاخانه شهرستان گرگان ضمن عرض تسلیت سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) اظهار کرد: نهادینه شدن وقف دسته‎جمعی نیازمند فرهنگ‌سازی است.

وی با اشاره به اهمیت وقف تصریح کرد: پرونده اعمال انسان‎ها با مرگ بسته می‎شود به جز چند گروه؛ کسانی که اموال خودشان را در راه خدا وقف می‎کنند تا مردم از این اموال بهره‎مند شوند در واقع ثواب و خیرات فراوانی نصیب واقف خواهد شد.

اثرات وقف از فرزند صالح بیشتر است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس با بیان اینکه تا رسیدن به جایگاه اصلی وقف فاصله زیادی داریم، افزود: طی چند سال اخیر سازمان اوقاف و امور خیریه کارهای خوبی در راستای تقویت فرهنگ وقف انجام داده است، در دستورات دینی نیز به اهمیت وقف اشاره و تاکید شده است.

طاهری؛ وقف کردن را نوعی صدقه جاریه دانست و بیان داشت: برخی وقف‎ها در استان گلستان به ویژه شهرستان گرگان سابقه چندصدساله دارد.

وی با اشاره به اینکه اثرات وقف از فرزند صالح بیشتر است، گفت: فرزند صالح امکان منحرف شدن دارد، اما کسی اجازه ندارد در وقف دست‎درازی کند و واقف تا روز قیامت از ثواب این عمل خیر بهره‎مند می‎شود.

وقف مشترک و دسته‎جمعی اقدامی حسنه است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس از مردم خواست تا زمانی که در قید حیات هستند اقدام به عمل پرخیر و برکت وقف کنند و ابراز داشت: وقف اموال خود را به وارثین محول نکنید، در زمان حیات وقف کردن در واقع پاگذاشتن روی امیال دل است.

طاهری افزود: وقف در زمان حیات برای برخی افراد سخت و طاقت‎فرسا است به همین دلیل ارزش وقف در زمان حیات نزد ذات اقدس الهی بیشتر است.

وی وقف مشترک و دسته‎جمعی را اقدامی حسنه خواند و گفت: وقف دسته‎جمعی سبب می‎شود تا چند نفر با هم نسبت به عمل خیر اقدام کنند که تبلیغ و ترویج این‎گونه وقف‎ها ضروری است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.