1394-09-20 07:26
672
0
24195

مردم سنگ‎تمام گذاشتند؛ جای خالی برخی نهادها در یادواره 1400 شهید گرگان

مردم مومن و ولایتمدار شهرستان گرگان همچون گذشته خوش درخشیدند و سنگ تمام گذاشتند اما جای خالی برخی نهادها، ادارات و کسانی که مسئولیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بر عهده دارند در یادواره 1400 شهید گرگان یک علامت سوال بزرگ بود.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو، یادواره 1400 شهید شهرستان گرگان که در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) این شهرستان برگزار شد محفلی برای حضور عاشقان و دلدادگان به حریم ولایت بود، حضور گسترده مردم، خانواده‎های معظم شهدا و ایثارگران مهر تائیدی در توجه به ارزش‎های واقعی در این دنیای فانی قلمداد می‎شد و نشان داد که اگر بستر لازم فراهم شود مردم پیشتازی می‎کنند و گوی سبقت از مسئولان می‎ربایند.

گرچه این مراسم به همت 17 دستگاه اجرایی رقم خورد اما جای خالی برخی نهادها و دستگاه‎های اجرایی در ستاد یادواره 1400 شهید گرگان خیلی مشهود و محسوس بود؛ مردم به ویژه خانواده‎های معظم شهدا انتظار داشتند حضور مسئولان متولی و فرهنگی را در موضوعی که به شهید و شهادت ارتباط پیدا می‎کند پررنگ‎تر باشد تا به معنای واقعی کلمه دین خود را به شهدا ادا کنیم و بیش از این شرمنده شهدا نباشیم.

* به افتخارات واقعی دارالمومنین گرگان مباهات کنیم

هر چند دست‎اندرکاران برگزارکننده این محفل معنوی، تلاش خود را برای ادای دین به مقام شامخ شهدا بکار گرفتند تا در حقیقت به افتخارات واقعی دارالمومنین گرگان مباهات کنیم و همواره به یاد داشته باشیم که اگر در این نقطه، جایگاه و مسئولیت قرار داریم به واسطه دلاورمردی، شهادت‎طلبی و ایثارگری چه کسانی است.

مناسبت‎های فرهنگی، مذهبی و ارزشی زیادی در تقویم جمهوری اسلامی ایران جای گرفته که ایام محرم و صفر، پنج‎آذر، سوم خرداد، هفته بسیج و هفته دفاع مقدس و ... گوشه‎ای از آنهاست حال اینکه محله‎ای، اداره‎ای، سازمانی و یا مجموعه‎ای در ایامی خاص اقدام به برگزاری برنامه فرهنگی می‎کنند سطح توقعات تغییر می‎کند چه بسا آنکه مراسم و محفل به نام شهدا مزین شده باشد.  

* یادواره‎های شهدا محلی برای گرفتن عکس‎های یادگاری، انجام کارهای صوری و پر کردن گزارش عملکرد نشود

اینجاست که از دستگاه‎های متولی انتظار می‎رود به سادگی از کنار برنامه‎های فرهنگی و انقلابی عبور نکنند و خدای ناکرده برگزاری چنین مراسم‎ها و یادواره‎هایی تنها به گرفتن عکس‎های یادگاری، انجام کارهای صوری و پر کردن گزارش عملکرد ختم نشود.

خانواده‎های شهدا برنمی‎تابند که خون عزیزان‎شان در پی غفلت عده‎ای پایمال شود در حقیقت نباید گذاشت که شهدا در کم‎توجهی مسئولان متولی غریب واقع شوند و داستان غربت‎شان از جریان شهادت‎شان غم‎انگیزتر شود باید هوشیار باشیم و بیدار؛ تا شرمنده شهدا نشویم و خواب غفلت بین ما و ارزش‎ها فاصله نیندازد.

در حقیقت آنچه که نگارنده را وادار به نوشتن مطلب کرد این بود که سطح انتظارات از مسئولان مروج ایثار و شهادت، فرهنگی و تبلیغی در شهری که به دارالمومنین لقب گرفته نسبت به سایر نهادها و دستگاه‎های اجرایی بیشتر و بالاتر است.

4545

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.