1394-09-13 12:23
1011
1
23833

استقبال خوب کودکان از نهمین نمایشگاه کتاب گلستان / ضرورت توجه بیشتر متولیان فرهنگی + تصاویر

 نهمین نمایشگاه کتاب گلستان روز گذشته با حضور علاقمندان به حوزه مطالعه در گرگان افتتاح شد.

به گزارش گلستان ما ؛ یکی از نکات جالب وقابل تامل ابراز علاقه دانش آموزان و نونهالان گلستانی به حضور در نهمین نمایشگاه کتاب گلستان و گشت و گذار در این نمایشگاه بود .

اهمیت مطالعه و کتاب خوانی برکسی پوشیده نیست و تاثیر آن در کودکان و به خصوص نسل جوان که می تواند شخصیت آینده آنها را شکل دهد یکی از موضوعات قابل توجه است چون سال‌های اولیه زندگی یک کودک تاثیر بسیاری روی شخصیت و سلامت ذهنی او دارد.

توجه به کتاب و متونی که برای کودکان تهیه و منتشر می شود یکی از موضوعات مهم است که متولیان فرهنگی باید به آن توجه داشته باشند.

كتابها به گونه ای طراحی شده اند که مطالبي درباره زندگي و آینده به کودکان منتقل کنند و این کتابها می توانند را حل مشكلات و آگاهيهاي را درباره محيط و ... ارائه دهند و کودكان و نوجوانان با خواندن آن خود را با جامعه سازگار نمایند و حتی توانمندی های خود را رشد دهند.

این حضور کودکان و نونهالان در نمایشگاه کتاب گلستان اهمیت توجه به این موضوع را برای متولیان فرهنگی صد چندان می کند، چون کتاب آن یار مهربان که این روزها شاید به دلایل گوناگون و به خصوص آمدن شبکه های اجتماعی موبایلی مورد بی مهری قرار می گیرد باید با ظرافت بیشتری تهیه شود تا همین کودکان مشتاقی که قرار است آینده سازان این سرزمین باشند با اندیشه ها و مفاهیم ارزشی بیشتر آشنا شوند و درآینده کمتر مورد تهدید و هجوم فرهنگی غرب قرار بگیرند.

گنجاندن مفاهیم ارزشی همچون مفاهیم دفاع مقدس، ترویج روحیه ایثار و از خودگذشته گی و ایجاد روحیه جهادی با ادبیات داستانی مناسب میتواند زمینه ساز توسعه فرهنگی کشور باشد.

یكي از اهداف مهم مطالعه های غیر درسی برای کودکان آموزش درست انديشي است. البته اما نبايد فراموش كرد كه قالب ارائه این مفاهیم به کودکان باید متفاوت از ادبیات ارائه شده برای بزرگسالان باشد و نکته مهم آزادی عمل و خلاقیت دادن به کودکان است که باید در این متون ارائه شده همیشه مورد توجه قرار داد.

البته متولیان باید توجه به انواع و گونه های جدید ابزار مطالعه برای کودکان و ایجاد کتاب ها و کتابخانه های دیجیتالی را نیز در برنامه داشته باشند چون این موضوعات می تواند برای توسعه فرهنگ مهم و اثرگذار مطالعه مفید باشد.

0001 1

 0001 1

 0001 1

 0001 1

 0001 1

0001 1

 انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

مربی

کانون پرورش فکری گلستان..هر روز بدتر از دیروز..هیچکس هم نیست پیگیری کنه..از سازمان بازرسی میخواهیم نسبت به واگذاری مجتمع فرهنگی و هنری گرگان به بخش خصوصی و برگزار نشدن مناقصه واکنش نشان دهند .

0
0
پاسخ
1394-09-13 10:53

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.