1394-09-12 16:06
1018
0
23805
با حضور مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور؛

نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان افتتاح شد / بازدید از ساعت 14 تا 20:30

نهمین نمایشگاه سراسری کتاب گلستان، عصر امروز (۱۲ آذر) با حضور مسئولان استانی و مهمانان کشوری در گرگان افتتاح شد.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: برپایی نمایشگاه سراسری کتاب، به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی در راستای رشد و توسعه فرهنگی قلمداد می شوند.

وی افزود: مهم تر از مقوله کتاب و کتابخوانی، جریان سازی است که نیاز به همیاری و هم افزایی بین دستگاهی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برنامه های جانبی این نمایشگاه و تأکید بر خانواده محور بودن این دوره از نمایشگاه، خاطرنشان کرد: 12 کارگاه آموزشی با موضوعات مختلف از جمله کارگاه قصه گویی و نمایش نیز در ایام برگزاری این نمایشگاه برگزار می شود.

حجت الاسلام فضیلت عنوان کرد: در راستای جریان سازی کتاب و کتابخوانی نمایشگاهی در 24 آذرماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برپا خواهد شد.

وی با اشاره به استقبال خوب ناشران از این نمایشگاه، اظهار کرد: 500 ناشر در 250 غرفه تازه های نشر را شامل 52 هزار عنوان کتاب در معرض بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.

گفتنی است، نهمین دوره نمایشاه کتاب گلستان از 12 تا 17 آذرماه از ساعت 14 تا 20:30 دقیقه پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

حضور ۴۹۸ ناشر در نمایشگاه سراسری کتاب گلستان/ برخورداری مردم از ۳۰ درصد تخفیف

امیرمسعود شهرام نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور، عصر امروز (12 آذر) در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه سراسری کتاب گلستان گفت: نمایشگاه کتاب گلستان، دویست و نودوچهارمین نمایشگاه کتاب استانی است که خوشبختانه طی برگزاری این نمایشگاه ها شاهد استقبال خوب مردم بودیم.

وی افزود: برای حضور در نمایشگاه های سراسری استان بیش از هزار ناشر اعلام آمادگی کردند که با توجه به محدودیت فضا امکان حضور همه ناشران وجود نداشت و 498 ناشر از استان های مختلف کشور برای حضور در نمایشگاه های استانی انتخاب شدند.

شهرام نیا بیان کرد: تلاش شده از ناشرانی در نمایشگاه های کتاب بهره گیری شود که محتوا و آثار آنها دارای غنا باشد.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از ناشران نیز که امکان حضور مستقیم ندارند، فرصتی فراهم شده که موجب تنوع بیشتر می شود.

شهرام نیا گفت: امسال 52 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب امسال در 260 غرفه در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

وی افزود: در ایام برپایی نمایشگاه برنامه های مختلفی از جمله رونمایی کتاب پیش بینی شده و تلاش داریم تا برنامه ها در این ایام مناسب با روزهای پایانی ماه صفر و اربعین باشد.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور اظهار کرد: کارگاه های متعدد آموزشی در خصوص آشنایی با قرآن، عفاف و حجاب، آشنایی با فضای مجازی و ... نیز در این روزها برگزار می شود.

وی با تأکید براینکه حال کتاب در جامعه خوب نیست، بیان کرد: شرایط فروش کتاب در جامعه خوب نیستو انتظار داریم که برگزاری نمایشگاه موب ورود کتاب به سبد خانوار شود.

شهرام نیا گفت: مردم می توانند برای خرید کتاب از این نمایشگاه از تخفیف 30 درصدی برخوردار شوند هم چنین ای پژوهشگران، اعضای هیئت علمی و طلاب حوزه های علمیه سقف بن ها تا 100 هزار تومان افزایش یافته است.

مطالعه باید نهادینه شود تا شاهد رشد و توسعه فرهنگی جامعه باشیم

آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی، نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز (12آذر) در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه کتاب گلستان گفت: مطالعه در جامعه باید نهادینه شود تا شاهد رشد و توسعه فرهنگی جامعه باشیم.

وی افزود: انسانی که مطالعه می کند دچار بیماری هایی مانند آلزایمر نمی شود و مغز انسان مانند درختی عمل می کند که مدام در حال شاخه زدن و جوانه زدن است.

آیت الله شاهرودی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهایی که مراحل توسعه یافتگی را پشت سر گذاشته اند، وضعیت خوبی در سرانه مطالعه  تعداد افراد کتابخوان دارند.

وی با بیان اینکه مطالعه زمان و مکان نمی شناسد، اظهار کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که اوقات استراحت و انتظار مردم برای دریافت خدمات در اماکن عمومی، با کتاب پٌر شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر جامعه با فرهنگ مطالعه عجین شود، مطمئنا به سمت توسعه و ترقی گام خواهیم برداشت.

وی عنوان کرد: مطالعه و کتابخوانی در جامعه باید تبدیل به یک فرهنگ شده و در جامعه نهادینه شود.

آیت الله شاهرودی با بیان اینکه قرآن، جاودانه ترین معجزه هستی است، تصریح کرد: قرآن کریم در بین سایر کتب آسمانی و علوم می درخشد و انتظار می رود که حداقل در شبانه روز هر فردی 15 دقیقه مطالعه داشته باشد که هم برای دنیا و هم آخرت آنها مفید است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.