1394-09-10 18:57
1324
0
23683
مراکز آموزشی و فرهنگی سما آزادشهر و گنبدکاووس برگزار می کند؛

فراخوان نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانش آموزان

به مناسبت هفته پژوهش نمایشگاهی از دستاوردهای علمی و پژوهشی دانش آموزان با موضوع خانواده سالم از سوی مراکز آموزشی و فرهنگی سما آزادشهر و گنبدکاووس برگزار می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، رییس مراکز آموزشی و فرهنگی سما واحد آزادشهر گفت: این نمایشگاه در قالب اختراعات، دست ساخته ها، تولیدات آزمایشگاهی، مسابقات ایده پردازی، داستان نویسی، شعر، عکس، نقاشی و مقاله از روز دوشنبه ۲۳ الی ۲۵ آذرماه در محل کانون فرهنگی، تربیتی شهید رجایی گنبدکاووس برپا می شود که علاقه مندان می توانند آثار خود را تا ۱۸ آذر ماه به دبیرستان های دوره اول و دوم و مراکز ابتدایی سماء درشهرستان های گنبد و آزادشهر ارسال کنند.

naeimi

هدف از اجرای طرح معرفی توانمندیها و زمینه سازی جهت تجاری سازی تولیدات علمی است

دکتر محمدرضا نعیمی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی پژوهشگران و نخبگان علمی، معرفی توانمندی های پژوهشی مراکز سما و در صورت امکان زمینه سازی جهت تجاری سازی تولیدات علمی دانست و افزود: برگزاری این نوع فعالیت های پژوهشی که مورد تأکید سازمان سما می باشد به صورت متمرکز و با ابتکار مراکز آموزشی و فرهنگی سما آزادشهر و گنبدکاووس از سال ۱۳۹۳ برای اولین بار آغاز و به همت پرسنل محترم حوزه پژوهش در سال ۱۳۹۴ نیز برای دومین بار برگزار می شود.

وی اذعان کرد: در هفته پژوهش سال ۱۳۹۳ ، نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانش آموزان در ۲۰ غرفه و در زمینه های گوناگون با ارسال ۱۵۰ اثر نقاشی، معرق و چرم، ۸۰ مقاله علمی، ۳ اختراع به ثبت رسیده، عکس و ۲۸۵ دست ساخته به معرض نمایش گذاشته شد.

به واسطه پرکردن حوزه پژوهش در بین دانش آموزان، آموزش پژوهش محور نهادینه می شود

معاون دانشگاه آزاد واحد آزادشهر همچنین نهادینه نمودن آموزش پژوهش محور به واسطه پر کردن خلاء حوزه پژوهش در بین دانش آموزان با برگزاری مسابقاتی از قبیل ایده پردازی در قالب عکس، شعر، مقاله، داستان نویسی و …، دست ساخته ها، مسابقات آزمایشگاهی و اختراعات خصوصاً در زمینه کاهش و برون رفت از مسائلی که در زندگی روز مره دانش آموزان و خانواده های آنان اتفاق می افتد را هدف دیگر برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

وی وجود خانواده سالم را به عنوان مهم ترین کارگزار جامعه پذیری در مقولاتی همچون تغذیه سالم ، الگوهای مصرف، گذران اوقات فراغت، ارتباط والدین و فرزندان دانست و بر حفظ داشتن و حفظ خانواده سالم تاکید کرد.

مسئولین زمینه تولیدات علمی ، اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند

رییس مراکز آموزشی و فرهنگی سما واحد آزادشهر با تاکید بر اهمیت امر پژوهش خاطر نشان کرد: از مدیران دستگاههای اجرایی انتظار می رود با تسهیل روند تصویب طرح های پژوهشی، پرداخت بودجه های پژوهشی، استقبال و حمایت شایسته از پژوهشگران زمینه های تولیدات علمی و به تبع آن اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی که بسیار مورد نظر مقام معظم رهبری می باشد را فراهم آورند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.