1394-07-17 11:20
1684
0
21735
حجت الاسلام فضیلت عنوان کرد:

هدف جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی توسعه خلاقیت و نوآوری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان معرفی مدل های پوشش ایرانی و اسلامی بانوان و افزایش و توسعه خلاقیت، نوآوری در مد لباس ایرانی اسلامی را از جمله اهداف این جشنواره اعلام کرد.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام علی اصغرفضیلت با بیان این نکته که جشنواره در سه بخش رقابتی، نشست های تخصصی و نمایشگاهی برگزار شده، افزود: 200 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی ضمن اشاره به این نکته که 60 اثر برگزیده در قالب نمایشگاه به نمایش گذاشته شده، تصریح کرد: نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی و دانشگاه مائده دایر است.

فضیلت با بیان این مطلب که پرداختن به حوزه مد و لباس دارای دو جنبه است، افزود: یک بخش تخصصی جشنواره است که آن دسته از افراد صاحب اندیشه را شامل می شود.

وی فعالیت متخصصین حوزه مد و لباس ایرانی اسلامی را دانش محور دانست و گفت: این افراد اهل ایده پردازی هستند از این رو بخشی از اهمیت جشنواره به این قشر برمی گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: بخش دوم جشنواره مخاطبین عام هستند که از فعالیت متخصصین بهره می برند و خروجی جشنواره را هم باید از این قسمت پیگیری کرد.

وی با بیان این نکته که به دلیل وجود ریزه کاری در حوزه مد و لباس تاثیرگذاری جشنواره ها زمانبر خواهد بود، افزود: نباید انتظار داشته باشیم که تنها با برگزاری دو دوره جشنواره تغییرات چشمیگیری در جامعه ایجاد شود.

به گفته وی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه مد و لباس اریانی اسلامی به دلیل پایبندی به مبانی اعتقادی از هر سبکی نمی توان پیروی کرد و باید به ارزش ها و باورهای اعتقادی در این بخش توجه ویژه شود.

فضیلت معرفی مدل های پوشش ایرانی و اسلامی بانوان و افزایش و توسعه خلاقیت، نوآوری در مد لباس ایرانی اسلامی را از جمله اهداف این جشنواره اعلام کرد و گفت: ایجاد تعامل و هم افزایی میان طراحان، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان از دیگر اهداف این جشنواره به شمار می رود.

وی در توضیح بخش های مختلف جشنواره، اعلام کرد: طراحی مانتو اجتماع یا مجلسی و طراحی پوشش سر منقنعه یا چادر در بخش رقابتی این جشنواره قرار دارد.

فضیلت ادامه داد: در بخش علمی این جشنواره، پایان نامه یا مقاله کارشناسی با محوریت مد، طراحی لباس و گرایش های آن پذیرفته می شود همچنین عکاسی، تصویرسازی، بازاریابی، برندسازی و تبلیغات در این بخش جای خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن یادآوری این نکته که این جشنواره با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور هنری انجام می شود، افزود: کارگروه مد و لباس کشور و بنیاد ملی مد لباس اسلامی ایرانی نیز ارشاد گلستان را برای این جشنواره همراهی می کنند.

وی در خاتمه یادآور شد:اختتامیه دومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی، ساعت ۱۰ صبح شنبه، ۱۸ مهر ماه جاری در سالن اجتماعات دانشکده فنی دخترانه مائده گرگان برگزار می‌شود و به برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره، جوایز ارزنده به همراه لوح تقدیر و به نفرات اول، تندیس جشنواره تقدیم می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.