1394-07-13 10:00
1417
0
21542
قندهاري خبر داد :

آغاز به كار دومين جشنواره مد و لباس اسلامي - ايراني گلستان در گرگان

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان از آغاز به كار دومين جشنواره مد و لباس اسلامي و ايراني استان گلستان در گرگان خبر داد .

به گزارش گلستان ما ؛ قاسم قندهاري معاون هنري اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامي گلستان با بیان این نکته که این جشنواره 13 تا 16 مهرماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود، افزود: کارگاه آموزشی بستن شال و روسری و کارگاه مفهومی لباس و معرفی شغل های صنعت مد و کارگاه آموزشی الگوی جدید ایرانی از جمله دوره های آموزشی این جشنواره به شمار می رود.

وی ادامه داد: کارگاه آشنایی با عکاسی و تصویر سازی مد، کارگاه آموزشی بررسی تبلیغات و بازاریابی در مد، کارگاه آموزشی نقاشی روی پارچه و کارگاه آموزشی چرم دوزی از دیگر دوره های آموزشی دومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی است.

قندهاری با بیان این نکته که کاربرد مواد در طراحی و بافت پارچه در این جشنواره مطرح می شود، افزود: سخنرانی با موضوع سیر تکاملی نقوش منسوجات در دوره قاجار و نسبت آن با دوره قبل و بعد از اسلام و سخنرانی درباره کاربرد نمادها و نقوش اسلامی و کارگاه آموزشی دوخت سنتی از برنامه های جانبی جشنواره است.

وی سخنرانی در خصوص نظریه نو در پوشاک و تندرستی بر اساس مکتب طب اسلامی، سخنرانی با موضوع پوشش در هستی، هستی در پوشش و سخنرانی درباره درآمدی از نقوش سنتی در طراحی پارچه و لباس ایرانی را از دیگر موضوعات مورد بحث جشنواره برشمرد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان با اعلام این مطلب که تمامی نشست ها و کارگاه های آموزشی رایگان و برای عموم آزاد است، افزود: به شرکت کنندگان در نشست ها و کارگاه های آموزشی، گواهی معتبر ارائه می شود.

وي افزود: در بخش رقابتی (دوخت مانتو اجتماع و مجلسی) حدود 120 اثر به نمایشگاه جشنواره راه یافته است.

قندهاري با اعلام این مطلب که 90 اثر طراحی و اتود لباس در اندازه 3A به دبیرخانه ارسال شده، افزود: 10 اثر در بخش علمی در قالب مقاله و پایان نامه با موضوع مدو لباس ایرانی و اسلامی به دبیرخانه رسیده است.

وی با بیان این نکته که شرکت در تمامی دوره های آموزشی رایگان بوده و برای عموم آزاد است، افزود: انواع کارگاه های آموزشی از 13 تا 16 مهرماه با حضور مدرسان کشوری با موضوع مد لباس ایرانی و اسلامی برپا خواهد شد.

گفتنی است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان دومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی را با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان و دانشکده فنی و حرفه ای دختران مائده گلستان برگزار می کند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.