1394-07-13 08:10
1131
0
21532
حجت الاسلام فضيلت عنوان كرد:

کارهای به زمین مانده در حوزه مفاخر گلستان زیاد است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از تشکیل نخستین جلسه انجمن مفاخر استان خبر داد و گفت: کارهای به زمین مانده در حوزه مفاخر استان زیاد است که با تشکیل این انجمن، انجام می شود.

به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در جلسه انجمن مفاخر استان گلستان ، افزود: معرفی و بزرگداشت عالمان و متفکران عرصه فرهنگ و تمدن اسلام و تجلیل مفاخر استان ازین پس انجام می شود.

وی ادامه داد: احیا و انتشار آثار ارزنده هنرمندان و مفاخر استان و معرفی فرهنگ و تمدن اسلام و ایران و نقش ایرانیان در اعتلای و ارتقای فرهنگ از دیگر اهداف انجمن نخبگان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزاری کنگره های تحقیقی و برپایی مراسم بزرگداشت و کمک به ساختن بناهای یاد بود و مشارکت موثر در سمینارها، کنگره ها، مجامع و نمایشگاه های فرهنگی مهم ایران و جهان را از وظایف انجمن نخبگان اعلام کرد.

حجت الاسلام فضیلت با اشاره به این نکته که انجمن نخبگان به ریاست استاندار و نماینده ولی فقیه در استان برگزار می شود، افزود: توزیع احکام و تهیه فعالیت های پیشنهادی در سال 94 از برنامه های انجمن نخبگان در سال جاری خواهد بود.

در ادامه این جلسه کارشناس  پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان با بیان این نکته که تشکیل جلسات اولیه برای به پختگی رساندن موضوعات انجمن و طرح آن در جلسات بعدی با استاندار و نماینده ولی فقیه است، تصریح کرد: توزیع احکام، تعیین خزانه دار و مسئول دبیرخانه و مکانی خاص برای انجمن از اقدامات اولیه انجمن نخبگان خواهد بود.

ابوالفضل نجف زاده ضمن یادآوری این نکته که درگذشته اقداماتی برای تشکیل انجمن انجام شد، افزود: متاسفانه برای صدور احکام تعلل زیادی صورت گرفت که در نهایت منجر به شکل نگرفتن انجمن شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از تشکل انجمن نخبگان و صدور احکام آن، تصریح کرد: انتظار می رود از فرصت باقیمانده در سال جاری برای اجرای برنامه های مختلف به بهترین نحو استفاده شود.

نجف زاده اضافه کرد: ارائه برنامه های متنوع مانند برگزاری سمینار میرمحمد مومن از سوی دبیرخانه مفاخر می تواند به معرفی و شناسایی مفاخر استان در سطح کشوری و بین المللی بسیار تاثیرگذار باشد.

کارشناس  پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان در خاتمه خواستار برگزاری جلسه ماهانه انجمن به صورت مستمر شد و گفت: قبل از هرنشست باید نقشه راه و برنامه ای خاص تعیین شده و در جلسه مطرح شود.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.