1394-07-11 18:59
1215
1
21430
مدیرکل آموزش وپرورش گلستان:

حادثه منا حاصل بیکفایتی عربستان بود/ تفرقه بزرگترین عامل نابودی مسلمین است

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به بیکفایتی مسئولین عربستان دروقوع حادثه منا ضمن ابراز همدردی از خانواده های این عزیزان برپیگیری مجدانه این حادثه تاکید کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست ، محمدرضا وطنی درجمع اعضای شورای اداری آموزش و پرورش با اشاره به حوادث و جنگ های خونین که این روزها در کشورهای مسلمان اتفاق می افتد، اذعان کرد: تفرقه و صف آرایی در مقابل یکدیگربزرگترین عامل برای نابودی جامعه مسلمین عنوان کرد و خواستار توقف آن شد.

وی با تبریک اعیاد قربان و غدیرو بازگشایی مدارس ازتلاش های صورت گرفته همکاران اداری و آموزشی درسطح استان تقدیر کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان درادامه به آیات سوره بقره برلزوم برنامه ریزی برای ارتقاء سطح زندگی جوامع مسلمین تاکید کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم برلزوم برنامه در زندگی سفارش نموده وآن را لازمه پویایی جامعه ذکر کرده است.

وی با استناد به قرآن مجید افزود: اعتقاد به خداوند و تسلیم امر او، تکیه بر قدرت بیکران الهی و توکل بر او، عاملی است که علاوه بر پویایی جامعه، انسان را به سرمنزل مقصود خواهد رساند.

وطنی ادامه داد:وحدت و همدلی لازمه یک جامعه پویا  است و برای پیشرفت و توسعه یک عامل اساسی است.

IMG 4365

وی به دستورقرآن بر ساماندهی وضعیت اقتصادی مردم جامعه اشاره کردو افزود: ازبین بردن اختلاف طبقاتی به رشد و توسعه اقتصاد جامعه کمک شایان توجهی خواهد کرد.پرداخت زکات که درواقع گردش مجدد سرمایه در جامعه است یکی از راههایی است که موجب پویایی جامعه خواهد شد.

این مقام مسئول درادامه با بیان شیوه انجام رسالت پیامبر(ص) در ارتقاء سطح علمی و اجتماعی و اخلاقی جامعه زمان خود، افزود: اولین کار پیامبر(ص) تبیین و گسترش حوزه دانش درجامعه جاهل عرب است به همین خاطر بر کسب علم و دانش سفارش نموده و امروز وظیفه انتقال دانش بر عهده آموزش و پرورش است.

آموزش و پرورش باید به سمتی برود که تغییر نگرش باعث ارتقاء سطح رفتار اجتماعی شود

وی افزود: پیامبر(ص) پس از تغییر حوزه دانش، تغییر نگرش را آغاز می کند، درجامعه ای که زنان و دختران در پست ترین مقام و منزلت هستند،به دختر خود می گوید«پدرت به فدایت» و این تکریم ،حرکتی اساسی در تغییر نگرش هاست ونتیجه آن بروز رفتار اجتماعی مطلوب در جامعه است.

وطنی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید به سمتی برود که تغییر نگرش باعث ارتقاء سطح رفتار اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تاکید کرد: رشد و توسعه هر جامعه ای در گرو صاحبان اندیشه آن جامعه است بنابراین متولیان تعلیم وتربیت باید خودراازقیدبندهای زاید فرهنگی و رفتارهای غلط اجتماعی برهانند و مواظب باشند اسیر رفتارها و فرهنگ غلط جامعه نشوند بلکه الگویی برای ارتقاء سطح زندگی اجتماعی باشند.

انتهای پیام/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

فرهنگی

جناب وطنی شما که از خانواده شهدا و جانباز دفاع مقدسید .در باره عزل خواهر شهید و خواهر زاده ی دوشهید که طبق مدارکی که به شما مستند ارائه نمود جز برترین و قوی ترین مدیران استان بود.و حال گرفتار بی عدالتی مسولین آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر شده چه اقدامی انجام دادید ؟آیا در قبال آن همه مدرک مستند که نشان از وضعیت عالی این مدیر داشت فقط به خاطر مسایل سیاسی باید سکوت کرد.باید زمام یکی از مدارس برتر استان را به مدیری ضعیف که مدارک افت نمره اش در اداره کل موجود است سپرد.اگر این گونه است شعار عدالت آموزشی را فریاد نزنید.جمعی از فرهنگیان آزادشهر

0
0
پاسخ
1394-07-12 10:23

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.