1394-06-12 15:02
1534
0
19959
گزارشی به بهانه نزدیک شدن به ماه بازگشایی مدارس؛

عید مدارس با استشمام بوی مهر/ جهش آموزش و پرورش با نگاه همدلانه میسر است

به نیمه شهریور ماه که نزدیک می شویم جنب و جوش مدیران برای محیا کردن مدارس و زیبا سازی آن برای دانش آموزان بیشتر می شود و قدم زدن در محیط های آموزشی هرکسی را به یاد عید باستانی ایرانیان می اندازد .

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست ، در همین راستا به سراغ دبیر پروژه مهر استان گلستان رفتیم تا از پیشرفت این پروژه و اقدامات انجام شده در مدارس با خبر شویم.

ابراهیم حاجیلری در گفتگو با خبرنگار کلاس بیست اظهار کرد:« پروژه مهر»مهترین برنامه آموزش و پرورش تا قبل از آغاز سال تحصیلی  در کشوراست و نماد مدیریتی برای برنامه ریزی سازماندهی و هماهنگی و ارزشیابی همه اقدامات آن است.

وی افزود: از ابتدای تیرماه تا کنون تمام ارکان آموزش و پرورش بسیج شدن تا ما با افتخار اول مهر را بعنوان یک روز ملی در بهترین شکل و  به عنوان جشن علمی با حضور همه دانش آموزان استان داشته باشیم تا با یک احساس و هیجان خوشایند سال تحصیلی خود را آغاز کنند.

فعال سازی ۵ کمیته پروژه مهر

دبیر پروژه مهر استان گلستان تصریح کرد: به منظور رسیدگی به این طرح در سطح سازمان با تشکیل ستاد پروژه مهر و فعال سازی کمیته های پنج گانه« ساماندهی»،« نیروی انسانی» ، «تعمیر و تجهیز» ، « توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی» و« تایید صلاحیت  و ارزیابی و ارزشیابی از عملکرد سازمانی» برای ساماندهی کلیه فعالیت های مربوط به پروژه مهر را ساماندهی می کنند شکل گرفته است.

وی گفت: با تشکیل جلسات و تنظیم دستور العمل ها بتوانیم پیگیری نقطه به نقطه از اقدامات ۵ گانه استانی را داشته باشیم.

حاجیلری اقدامات عملی انجام شده را با ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی و مقاطع دیگر با تشکیل ستاد ثبت نام بیان کرد و افزود:  همه تلاش این ستاد بر این است که شاخص پوشش تحصیلی استان با بهره گیری از امکانات درون سیستمی و برون سیستمی را افزایش دهیم .

افزایش شاخص پوشش تحصیلی ارتقای  شاخص فرهنگی استان

این مقام مسئول با بیان اینکه  افزایش شاخص پوشش تحصیلی  ارتقای  شاخص فرهنگی استان را در پی دارد، متذکرشد: موضوع ثبت نام دانش اموزان و پوشش تحصیلی و پرهیز از بازماندگی تحصیلی به عنوان محور اقدامات برنامه پروژه مهر است.

وی شاخص پوشش تحصیلی در متوسطه اول را ۹۱ درصد عنوان کرد و  ادامه داد: تحصیل حتی یک دانش اموز در دورترین نقطه استان هم از این حیث بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود.

حاجیلری درحوزه ساماندهی نیروی انسانی نیز بیان کرد: با توجه به کمبود نیرو در دوره ابتدایی و با استقرار نظام ۶-۳-۳ یک پایه در متوسطه دوم نخواهیم داشت که در سال تحصیلی جدید با چرخش مازاد نیرو از متوسطه دوم و به متوسطه اول رو برو بودیم و برنامه ریزی های مناسب برای جبران در ابتدایی و دبیرستان انجام شده است.

آموزش مدرسین کشوری برای کتاب های جدید التالیف

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان ادامه داد: در این راستا با استقرار پایه نهم  آموزش معلمین کتاب جدید التالیف را آغاز و مدرسینی را به شکل کشوری تربیت نمودیم تا قبل از آغاز سال تحصیلی تمامی معلمین این پایه آموزش های لازم را برای ورود به کلاس دیده باشند.

وی در حوزه تعمیر و تجهیز نیز گفت: تلاش بر بازسازی  فضای آموزشی،  رنگ آمیزی، زیبا سازی و مرمت میز و صندلی های فرسوده، کارگاه ها و آزمایشگاه  در دستور کار قرار گرفت.

حاجیلری با بیان اینکه بسیج دانش آموزی هموراه نگاه حمایتی به اموزش و پرور ش داشته است، تصریح کرد: در قالب طرح هجرت۳ اقداماتی برای باز سازی این بخش ها برای افزایش جذابیت فضا های آموزشی انجام شده است.

محدودیتی برای هزینه های مالی وجود ندارد

دبیرستاد پروژه مهر گلستان در خصوص تامین هزینه های مالی این پروژه  نیز بیان کرد: تمام اعتبارات لازم در این بخش پیش بینی شده و محدودیت مالی نداریم، به مدارس نیز اجازه داده شد مازاد سرانه های دانش آموزی و کمک های مردمی خود را هزینه کنند .

وی ادامه داد:  با لایه بندی نمودن استقرار نگاه کارشناسی  در این بخش تلاش نمودیم تا مدیران همه مدارس استان با تحلیل واقع بینانه از جایگاه و ظرفیت ها خود به برنامه ریزی بپردازند.

حاجیلری افزود: با کمک شورای دانش آموزی، معلمین و انجمن اولیا و شورای آموزش و پرورش به راحتی می توانیم نگاه های سازمان ها و نهاد ها راجلب کنیم  و از این ظرفیت برای پیشرفت نظام تعلینم و تربیت استان استفاده کنیم.

تمام برنامه ها با رهبری مدیر آموزشگاه صورت گیرد

این مقام گلستانی تصریح کرد: اعتقاد داریم نگاه یک پارچه به آموزش و پرورش و پرهیز از نگاه بخشی به آن با اصلاح نگرش مدیران، تمام برنامه ها با رهبری مدیر آموزشگاه صورت گیرد تا بتوانیم در راستای همان سیاست یکپارچه اقدامات اولیه هم داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع اقدامات سال گذشته آموزش و پرورش اقدامات تغییر همراه پیشرفت بود به این معنی که در جشنواره ها و مسابقات و المپیاد جهانی دانش آموزان و معلمین رتبه های برتر کشوری کسب کردیم که  تا چند سال قبل رتبه کشوری نداشتیم که این افتخار برای آموزش و پرورش استان است

جهش آموزش و پرورش با نگاه همدلانه میسر است

ابراهیم حاجیلری با تاکید بر داشتن نیروی انسانی ،امکانات و ظرفیت ها با یک نگاه همدلانه برای رشد آموزش و پرورش تلاش کنیم، تصریح کرد: نگاه امسال به پیشرفت باید با رویکرد تحولی صورت پذیرد به این معنی که ما یک حرکت رو به جلو همراه باجهش  روبه رو باشیم که تا ۳ سال بعد جز سه استان برتر کشور باشم.

دبیرستاد پروژه مهر استان گلستان در پایان مهمترین خروجی پروژه مهر را کلاس های آموزشی برای معلمین و مدیران ،زیبا سازی فضا های آموزشی ، پیش بینی و طراحی پیشرفت آموزشی توسط شورای مدرسه عنوان کرد که بعد از ۱۵ شهریور ماه در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.