1394-06-03 18:34
1959
0
19524
به مناسبت چهارم شهریور ماه روز بسیج اصناف؛

همایش بسیج اصناف در گلستان برگزار شد + تصاویر

به مناسبت چهارم شهریور ماه روز بسیج اصناف، همایش بسیج اصناف در استان گلستان برگزار شد.

 به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو، به مناسبت چهارم شهریورماه روز بسیج اصناف، اصناف، بازاریان، روسای اتحادیه و فرماندهان پایگاه های بسیج اصناف گرد هم آمده و این روز را گرامی داشتند.

در این همایش دو تن از بازاریان یکی از صنف خیاطان و دیگری از فرماندهان پایگاه اصناف مورد تجلیل قرار گرفتند.

بازاریان با رعایت عدالت و انصاف با مشتریان برخورد کنند

مسئول نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه نینوا گلستان در این مراسم با بیان اینکه بازاریان و اصناف در خط مقدم قرار دارند نقش آنها را مهم خواند و گفت: بازاریان با رعایت عدالت و انصاف با مشتریان برخورد کنند.

حجت‎الاسلام جعفر رعایتی با تاکید بر اینکه اخلاق‎مداری و انصاف دو مولفه اثربخش در بازار است، افزود: آنچه سبب می شود کاسب درستکار از کاسب غیر امین تمییز داده شود رعایت اخلاق و انصاف است.

وی بر لزوم اخلاق مداری بر بازار تاکید کرد و گفت: مردم دنیا اعم از کوچک و بزرگ، دین دار و بی دین از بین هفت میلیارد و 500 نفر جمعیت به دنبال یک کلمه هستند و آن چیزی جز عزت نیست.

مسئول نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه نینوا گلستان با اشاره به عزت ظاهری و عزت واقعی بیان داشت: عزت ظاهری هدف انسان‎های مومن و خداجوی نیست افرادی که به دنبال رضایت خدا هستند برای کسب عزت واقعی تلاش می کنند.

رعایتی با اشاره به اینکه خداوند هر روز بندگانش را صدا می زند گفت: برای اینکه هر فرد عزیز دنیا و آخرت شود باید از خدا اطاعت کند و برای رسیدن به قرب الهی تلاش نماید.

وی افزود: انسان های خوب دو نوع هستند یا مثل ماه که از خودش نور ندارد ولی وقتی در مقابل خورشید قرار می گیرد هم خودش زیبا می شود و هم به دیگران روشنایی می بخشد گروهی از انسان ها مانند ماهی هستند و تنها به دنیای خوب خود بسنده می کنند و اصلا به فکر دیگران نیستند.

مسئول نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه بسیج به معنای سرباز ولایت بودن است، گفت: اصناف بسیجی باید با اخلاق خود در عمل ثابت کنند که اهل انصاف هستند.

وی نقش بازاریان را مهم خواند و گفت: اگر مختار در کوفه شکست خورد به این علت بود که بازاریان به او کمک نکردند در عین حال اگر امام پیروز میدان شد به خاطر وجود مردم و کسبه و بازاریان به این پیروزی بزرگ نایل شدند.

250 نفر از شهیدان گلستان را اصناف تشکیل می‎دهند

رییس اتاق اصناف استان، 250 نفر شهیدان استان را اصناف تشکیل می دهند و بیانگر این است که ما در همه امور می توانیم حضور گسترده ای داشته باشیم.

EST 8354

حسین خلیلی ظهر امروز در اتاق اصناف گرگان در جمع کسبه ها و بازاریان گفت: بازاریان و کسبه ها باید در تمام امور عدالت و انصاف داشته باشند و همچنین امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه کارشان قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه ما باید کاسب حبیب الله شویم اظهار داشت: خیلی مهم است که به کاسب لقب حبیب الله داده شود زیرا هر کاسبی حبیب الله نیست، ما باید لحظه به لحظه خدا را در نظر بگیریم تا در کسب و کارمان رونق بیشتری بگیرد.

رییس اتاق اصناف استان ابراز داشت: بسیج بر اساس تفکر و ژرف‎نگری دستور امام راحل تشکیل شده است و رهبر عزیزمان نیز مانند امام خمینی (ره) در کارشان بسیار حساس و ریزبین هستند و در عین حال آینده نگر و توام با تفکرات عالی می باشند و تمام سعی شان بر این است تا کشتی هدف خود را به سرمنزل مقصود برسانند.

قجر با بیان اینکه همه ما بازاریان و کسبه ها بسیجی هستیم بیان داشت: هر کسی برای تامین و امرار معاش زندگی از راه حلال تلاش می کند یک بسیجی واقعی است و ما باید سعی کنیم در هر شغلی که فعالیت می کنیم بسیجی وار باشد و به فرموده امام راحل« ای کاش من یک بسیجی بودم » باید ما با آن رفتار و منش، به کسب و کارمان بپردازیم.

300 اتحادیه اصناف در گلستان فعالیت می کنند

مسئول بسیج اصناف سپاه نینوا از فعالیت 300 اتحادیه اصناف در استان گلستان خبر داد.

به گزارش پاسرو خلیل قجر نیز در این همایش اظهار کرد: افراد صنفی که برای پروانه کسب اتحادیه ها به این سازمان مراجعه می کنند باید آموزش ببینند که تفاهم نامه ای بین اصناف و کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد شد با این هدف که محرومیت از جامعه دفع شود.

وی با بیان اینکه 200 اتحادیه پایگاه بسیج در استان شکل گرفته است ابراز داشت: هر پایگاه باید حداقل یک حلقه صالحین در آن فعالیت کند و امیدوارم که یک هسته مقاومت در آن تشکیل دهند.

مسئول بسیج اصناف سپاه نینوا با اشاره به اینکه ما ارتباط خوبی با بسیجیان داریم اظهار داشت: سپاه دارای اقشار مختلفی است و تعداد 8200 نفر به صورت عادی سازماندهی شوند.

قجر در پایان از همکاری تمام روسای استان و بالاخص مردم شریف گلستان که در تشییع جنازه شهدای غواص سهم به سزایی داشتند تقدیر و تشکر کرد.

وی اضافه کرد: سازمان بسیج اصناف در اجرای ماموریت ذاتی و تعاملاتی که با سازمان‎ها و نهادهای انقلابی دارد توانسته اتفاقات خوبی در جامعه رقم بزند که از جمله می‎توان شناسایی افراد توانمند علمی و مشاوره برای حل اختلافات خانوادگی اشاره کرد. 

EST 8360

EST 8365

EST 8366

EST 8370

EST 8377

EST 8382

EST 8385

EST 8400

EST 8415

EST 8424

EST 8433

EST 8437

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.