1394-05-23 19:25
1508
0
19005
در مراسم سوگواری امام صادق(ع) در گرگان مطرح شد:

شاهرودی: امام صادق(ع) خط مشی اسلام ناب محمدی را وارد جهان اسلام نمود / موسوی: عزت نظام از برکت ولایت فقیه است

مراسم سوگواری ایام شهادت امام جعفر صادق با حضور برخی از علما و روحانیون و همچنین فعالین فرهنگی در بیت سرهنگ جانباز شادروان سید ابوالحسن نریمانی در گرگان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما ؛ ایت الله عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم سوگواری ایام شهادت امام جعفرصادق در بیت سرهنگ جانباز شادروان سید ابوالحسن نریمانی در گرگان با اشاره بخش هایی از تاریخ اسلام گفت: گروه ها و اقوام مختلف با پشتوانه و کوله باری از فرهنگ وارد اسلام و جامعه مسلمان شدند .

وی ادامه داد: اگر قرار بود این اقوام بخواهند هرکدام اسلام را از نظر خود تعریف کنند آشوب می شد ولی امام جعفر صادق مذهب شیعه جعفری را آورد و همه را در یک شکل و ساختار واحد قرار داد.

آیت الله شاهرودی با اشاره به اینکه حاکمان بنی امیه و بنی عباس به دنبال حکومت بودند تصریح کرد : امام جعفر صادق (ع) با تربیت شاگران بسیاری خط مشی اسلام ناب محمدی را وارد جهان اسلام نمود.

وی با بیان اینکه ایشان شاگردانی داشتند که در کیمیا و جغرافیا و فیزیک صاحب نظر بودند، گفت : در گذشته علوم مختلف به شاگردان همزمان آموزش داده می شد ولی در زمان امیرکبیر این علوم برای آموزش از هم  جدا شدند.

01 1

در ادامه مراسم حجت الاسلام سید مهدی موسوی امام جمعه علی آباد با اشاره به حدیثی از پیامبر عنوان کرد: اهل بیت پیامبر همچون کشتی نوح است و هرکس با اهل بیت همراه شود نجات پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: مهمترین نتیجه که از این حدیث بر می آید این است که کشتی نجات بودن اهل بیت طراحی خدا است .

حجت الاسلام موسوی درادامه افزود: عده ای در زمان گذشته که اسیر هوای نفسانی بودند می گفتند ما نیاز به قران نداریم و قران برای هدایت ما کافی است.

وی دور کردن امت را از کشتی نجات علت مشکل ایجاد شده در جامعه دانست و افزود : برخی می گویند قانون اساسی وجود دارد و به ولایت فقیه نیاز نیست غافل از اینکه پویایی ، عزت ، سربلندی و اقتدار نظام از برکت وجود ولایت فقیه در ایران است.

خطیب جمعه علی آباد به مشکلات مصر در مسیر انقلاب اشاره کرد و گفت : این مشکلات حاصل نبودن ولایت در این کشور است با وجود اینکه این ملت پشتوانه تاریخی بزرگی دارد.

وی افزود : امروز حزب الله لبنان با وجود اینکه یک حزب است به علت اینکه موضوع ولایت در آن قرار دارد امروز دنیا از آن حساب می برد.

در انتهای مراسم سید نعیم نریمانی فرزند سرهنگ جانباز سید ابوالحسن نریمانی به نمایندگی از طرف خانواده از حاضرین در مراسم تقدیر و تشکر نمود.

گفتنی است این مراسم با حضور چهره های جوان فعال فرهنگی شهرستان همچون علیرضا فرساد ، علی بیروتی ، محمد و محمود انصار؛ سید جواد حسینی ، ابوالفضل توحیدی؛ حسین تاتاری ؛ جواد لرستانی ؛ دکتر روشنی رئیس مرکز تحقیقات پنبه کشور ؛ عبدالرضا چراغعلی ؛ آیت الله شاهرودی ، حجج اسلام سید محسن طاهری ؛ موسوی امام جمعه علی آباد؛ شیر خانی و آخوندی و تنی چند از جانبازان و ایثار گران دفاع مقدس برگزار شد.

01 1

01 1

01 1

01 1

01 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.