1394-05-23 16:29
1358
0
18996
در نشست هفتگی نویسندگان انجمن هوران گلستان مطرح شد:

پایین محلی: «کانون نویسندگان حزب الله» تشکیل شود / حاجیلری: ضرورت ورود جوانان به هیئت امنا مکان های مذهبی

دبیرسیر مطالعاتی شهید آوینی انجمن هوران گلستان گفت: تشکیل کانون نویسندگان حزب الله برای معرفی اسلام واقعی ضروری است.

 به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست ،«حسین پایین محلی» دبیرسیر مطالعاتی شهید آوینی به بررسی کتاب «حلزون های خانه به دوش» پرداخت .

این کتاب مجموعه مقالاتی از شهید مرتضی آوینی است که جریان روشنفکری و نسبت آن با انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ، هنر و مطبوعات را در بر دارد.

کانون نویسندگان حزب الله تشکیل شود

«پایین محلی» دربخشی از سخنان خود و در بررسی مقاله «کانون کدام نویسندگان؟»به معرفی کانون نویسندگان که پای‌بند به تعهدات بین‌المللی بودند پرداخت.

وی تشکیل« کانون نویسندگان حزب الله» را برای معرفی اسلام واقعی ضروری دانست.

انجمنهوران2

جریان سازی فکری در دستان نویسندگان و خبرنگاران

 دبیرسیر مطالعاتی شهید آوینی با بیان اینکه نویسندگان با قلم خود می توانند جامعه را هدایت کنند، افزود: خبرنگاران جامعه نیز به مانند نویسندگانی هستند که با شیوه های ژورنالیستی می توانند جریان سازی  فکری جوامع را در اختیار بگیرند.

وی در ادامه به بررسی مقالات این کتاب با عناوین کدام عرفان؟ روشنفکران و معاصر بودن، «آفات غرض ورزی»، «وقتی روشنفکران وارث انقلاب می‌شوند»،» انقلاب اسلامی و اوتوپیای غرب زدگان»، «ژورنالیسم حرفه‌ای» و.. پرداخت.

دبیر کمیسیون فرهیختگان استان با تاکید بر اهمیت ورود جوانان و تشکیل انجمن نویسندگان حزب الله گفت: دوره ای که جهان به مانند دهکده جهانی است و اطلاعات در صدم ثانیه در دسترس همه قرار می گیرد نویسندگان متعهد مسلمان نیز نباید از غافله عقب بمانند.

نگارش مقالات دین شناسان مسلمان و نشر آن در سایت های اینترنتی

وی با اهمیت دانستن تدوین مقالات متعدد و نشر درسایت های اینترنتی ازدین شناسان و محققان جوان برای شناسان اسلام، افزود: وقتی کلمه اسلام را به زبان های غیر از فارسی در اینترنت جستجو می کنیم مقالاتی که می بینیم و منابع آنان اغلب اسرائیلی است و کسی که اسلام را بررسی می کند با مقالات مخدوش روبه روی شده و اسلام وارونه و غیر واقعی را می آموزد.

g1 11

«محمد حاجیلری» دربخشی از سخنان خود خواستار بازنگری درساختار هیئت امنای مساجد و مکان های مذهبی شد و افزود: با توجه به جامعه جوان ایرانی و ضرورت جذب جوانان، باید افرادی در این مسئولیت قرار گیرند که جوان باشند و پیشکسوتان بعنوان مشاور در کنار آنان قرار گیرد.

وی ادمه داد: بانوان نیز از شورای تصمیم گیری در مساجد ومکان های مذهبی سهمی داشته باشند.

آمر فرهنگی خود عمل کننده به رفتار فرهنگی باشد

دبیر کمیسیون فرهیختگان استان با بیان اینکه  نمونه های عینی تذکرات عملی در امر به معروف موثر است ، افزود: آمر فرهنگی خود باید عمل کننده به رفتار فرهنگی باشد.

این جلسه که قرار بود با حضور خاکی فرماندار گرگان برگزار شود بدون حضور وی به پایان رسید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.