1394-05-22 08:49
1352
0
18937

پاسخ مسئول مطبوعات اداره کل ارشاد گلستان به برخی انتقادات در خصوص روزخبرنگار

مراسم روز خبرنگارامسال که شامگاه روز شنبه 17 مرداد ماه با حضور استاندار و مقامات و مسئولین و اصحاب رسانه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد حاشیه ساز شد.

به گزارش گلستان ما، این مراسم که سالی یکبار به همت اداره کل ارشاد استان گلستان برگزار میشود قوتها و ضعف هایی داشته است. از کارت هدیه بدون شارژ گرفته تا توزیع نامناسب آن، از انتخاب چهره های برتر گرفته تا انتخاب سخنرانان و حرفهای استاندار، خلاصه این موارد در جامعه خبری انتقادات را برانگیخت . 

دو نهاد صنفی رسانه ای ، انجمن صنفی روزنامه نگاران و خانه مطبوعات استان گلستان بیانیه ای در خصوص منتشر کردند و در آن به شدت از عملکرد اداره کل ارشاد و رواط عمومی استانداری انتقاد کردند :

در این بیانیه آمده است: " رسماً اعلام می داریم که برنامه مراسم روزخبرنگار هیچ ارتباطی به نهادهای صنفی مطبوعات استان ندارد " . البته هنوز استانداری به این گلایه ها پاسخ نداده است .

به سراغ ایرج رمضانی مسئول مطبوعات اداره کل ارشاد گلستان رفتیم تا پاسخ این مقام مسئول را در مورد برخی از انتقادات مطرح شده جویا شویم.

رمضانی در پاسخ به خبرنگارما درباره بیانیه انتقادآمیز انجمن صنفی روزنامه نگاران و خانه مطبوعات استان که در آن بیان شده بود در برگزاری مراسم روز خبرنگار هیچگونه دخالتی نداشته و ایرادات را متوجه ارشاد و استانداری می داند گفت : من این جمله را تکذیب می کنم . مصداق کامل آن لیست خروجی خبرنگاران است که برای تهیه آن از نظرات این دو صنف استفاده شد برای آن مستنداتی هم داریم.

رمضانی ادامه داد: مسئله دوم اینکه اگر انجمن صنفی و خانه مطبوعات دخالت نداشتند آن کیکی که به مناسبت روزخبرنگار رویش نام انجمن صنفی روزنامه نگاران و خانه مطبوعات نوشته شده بود. بخاطر چیست؟ مسئله سوم جناب آقای ولی پور دبیر و خانم دستجردی رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران گلستان در هنگام اهدای جوایز به نفرات برگزیده در بالای سن در کنار مقامات حضور داشتند این حضور نشانه چیست؟

وی افزود: این جمله که آنها در بیانیه میفرمایند ارتباطی در برگزاری مراسم روزخبرنگار نداریم من معنی اش را نمی دانم!

رئیس مطبوعات اداره کل ارشاد گفت: انجمن صنفی و خانه مطبوعات طرح های خود را برای برگزاری مراسم روز خبرنگار مطرح کردند و با حضور خودشان موارد را بررسی کرده و تایید نمودیم مثلا آقای ولی پور پیشنهاد داد که از سه تن از مدیران کل دستگاههای اجرایی که بیشترین تعامل را با خبرنگاران داشتند تجلیل و قدردانی بعمل آيد . ما هم این پبشنهاد را پذیرفتیم. از دوستان می خواهم که نقاط مثبت مثل برگزاری کلاس آموزشی برای خبرنگاران در روز مراسم را هم ببینند و منصفانه قضاوت کنند.

وی در پاسخ درباره علت ناهماهنگی ها و بی نظمی ها بوجود آمده هنگام کارت هدیه خبرنگاران، گفت: ارشاد به تعداد خبرنگاران استان کارت هدیه صادر کرد اما توزیع کارت هدیه در روز مراسم با مشکلاتی مواجه شد که بیشتر به علت ازدحام فوق العاده جمعیت حاضر بود. متاسفانه برخی از خبرنگاران هم شان و جایگاه خود را رعایت نکردند.

وی اظهار داشت: برای توزیع مناسب کارت هدیه چندین راه وجود داشت. ما می توانستیم کارتها را به مدیران مسئول نشریات و سایت ها تحویل دهیم ولی به علت گلایه برخی از خبرنگاران در سالهای گذشته مبنی برای اینکه برخی از مدیران مسئول کارتها را تحویل ندادند و یا از آنها درصد خواستند از این روش استفاده نکردیم.

رئیس مطبوعات اداره کل ارشاد گلستان افزود: زمانی که کارت خبرنگاری را توزیع کردیم ازدحام جمعیت باعث شد که بی نظمی ایجاد شود. متاسفانه برخی ها به جای دیگران امضا کردند و ما هم همه را نمی شناختیم. ما برای کنترل بهتر اعلام کردیم که خبرنگاران گرگانی کارتها یشان را بعدا بگیرند ولی آنها به این موضوع توجه نکردند. قرار بود کارت شهرستانی ها را زودتر توزیع کنیم. اما متاسفانه این خواسته محقق نشد. اگر اسامی را هم می خواندیم به دلیل شلوغی و ازدحام صدا شنیده نمی شد.

رمضانی تصریح کرد: اداره ارشاد لیست خبرنگاران را از مدیران نشریات و سایت ها – سرپرستی روزنامه ها و خبرگزاری ها دریافت نموده است. البته سایت هایی که هنوز مجوز نگرفتنداز این لیست حذف شدند. البته ممکن است در لیست ما خطا و اشتباه هم وجود داشته باشد. گفتنی است در مراسم روز خبرنگار در حدود 300 نفر تجلیل شد که نزدیک به 70 نفر از آنها مسئولین نشریات پایگهای خبری و خبرگزاری ها بودند./ اولکامیز

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.