1394-05-09 09:18
2076
2
18281
رئیس اداره اوقاف گرگان خبر داد

5 وقف جدید 40 میلیاردی در گرگان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: پنج وقف جدید از ابتدای سال تاکنون به ارزش بیش از 40 میلیارد ریال در گرگان انجام گرفت.

به گزارش گلستان ما؛ حجت‎الاسلام سعید غیرتمند صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: از ابتدای سال 1394 تا به حال پنج وقف جدید به ارزش ریالی 40 میلیارد و 444 میلیون ریال صورت گرفته و نشان از آن دارد که مردم شریف شهر دارالمومنین گرگان به موضوع وقف توجه خاصی دارند.

وی تصریح کرد: جدیدترین وقف که روزهای گذشته به ثبت رسید، توسط «زهرا ده‎ملایی‎نژاد» بود که شش دانگ دو واحد مسکونی به صورت عرصه و اعیان را برای امور قرآنی و برنامه‎های مذهبی در بقاع متبرکه یا اماکن مذهبی شهر گرگان وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان خاطرنشان کرد: سه نفر با نام رمضان‌علی، لطیف و حسین آذرخش با وقف شش دانگ منزل مسکونی نام خود را ماندگار ساختند.

وی ادامه داد: وقف آقایان «آذرخش» که یک و نیم دانگ وقف عام و چهار و نیم دانگ مشاع از شش دانگ به ارزش ریالی 30 میلیارد و 940 میلیون ریال، وقف اولاد ذکور با نیت «سمنوپزان»، اطعام‎دهی، مولودی‎خوانی و بیان فضائل امیرالمومنین (ع) در شب ولادت آن حضرت ثبت شد.

رئیس اداره اوقاف گرگان با اذعان بر اینکه «محسن مرگدری» نیز با وقف یک باب منزل مسکونی با مساحت 500 متر نام خود را در زمره واقفین تا ابد ثبت کرده است، افزود: این وقف با نیت روضه‎خوانی حضرت سید الشهدا(ع) در محرم به مدت پنج روز، تدارکات و تأمین یک شب شام در اول محرم در مسجد المهدی(عج) گرگان‌جدید و تأمین هزینه یک شب شام در روستای «جلین سفلی» با ارزش ریالی 4 میلیارد و 500 میلیون ریال نام خود را ابدی ساخت.

غیرتمند اذعان داشت: وقف در امور مذهبی و قرآنی از مواردی است که امروزه بسیار حائز اهمیت بوده از این رو «علی قلیچ» مقدار چهار و نیم هکتار مشاع از شش دانگ زمین مزروعی خود را وقف برای امور مذهبی و قرآنی در مسجد حضرت ولی‌عصر (عج) و فاطمیه سرخنکلاته کرده است.

این مقام مسئول به آخرین وقف که توسط «عبدالناصر ایزدی» وقف شده است، اشاره کرد و افزود: وقف عرصه و اعیان شش دانگ ساختمانی برای مسجد به متراژ 700 مترمربع با نام مسجد النور در شهرستان آق‎قلا روستای «دوگنچی» به ارزش ریالی یک میلیارد و 490 میلیون ریال نام واقف خود را جاودانه ساخت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان خواستار شد: هر چه داریم از قرآن است لذا با وقف اموال در امور قرآنی نگذاریم قرآن غریب بماند، همچنین پیامبر اکرم (ص) عامل رستگارى و سعادت امت اسلامى را در حدیث شریف ثقلین، اطاعت و تمسک به قرآن‌کریم و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) معرفى کرده‌اند، پس بیاییم با وقف قرآنی با نیت هزینه در امامزادگان حامی قرآن و اهل‌بیت (ع) باشیم تا به سفارش خاتم پیامبران به نحو احسنت عمل کرده باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

رضا

احسنت بر کسانی که در حوزه وقف و امامزادگان تلاش میکنند گرگان شهر دارالمومنین با داشتن بیش از 150هزار رقبه بیشترین تعداد رقبات را در کشور دارد به حدی که استان سمنان فقط 13 هزار رقبه دارد پس قابل مقایسه نیست تعداد رقبات ؟ با عمل امینانه به نیت واقفین می شود دوباره نام گلستان را در امور خیریه و وقف زبانزد کرد و از طرفی تلاشهای حجت الاسلام رئوف در این حوزه بر کسی پوشیده نیست و باید گفت خسته نباشید بویژه در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی

0
0
پاسخ
1394-05-10 04:00
عبدالله

درامد موقوفات استان بالاست اما انگار عملکرد و نظارت اوقاف برهزینه ضعیف است . به نظر می رسد اوقاف حکم اشپزخانه مرکزی رو پیدا کرده فقط برای تامین غذای مجالس، متاسفانه امور خیریه اوقاف بسیار ضعیف میباشد .

0
0
پاسخ
1394-05-10 07:14

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.