1394-05-04 08:00
891
0
18059
نظرات سه تن از علمای شیعه و سنی درباره تخریب قبور ائمه بقیع؛

وهابیون اگر از مسلمانان نترسند قبه خضرا را هم تخریب می کنند/ بقیع مایه رحمت است/ محکومیت وهابیت با وحدت اسلامی منافات ندارد

در هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری پس از اشغال مکه، وهابیان روی به مدینه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال کرده و به تخریب قبور ائمه بقیع و دیگر قبور پرداختند.

به گزارش گلستان ما به نقل ازقابوس نامه، عبدالخلیل صوفی زاده امام جماعت مسجد محمدیه اهل سنت گنبدکاووس به مناسبت این روز در واکنش به عمل سخیف وهابیون گفت: وهابیون اگر از مسلمانان نترسند قبه خضرا را هم تخریب می کنند.

 وی در ادامه افزود: وهابیون همه را مشرک می دانند حتی، اهل تسنن را هم مشرک می خوانند و به ما می گویند چرا به زیارت حرم رضا (ع) می روید.

عبدالخلیل صوفی زاده بر برگزاری مراسم هایی در جهت محکومیت وهابیت تاکید کرد و گفت : مسلمانان باید ناراحتی خود را از این جنایات اعلام کنند تا این کار دیگر بار تکرار نشود.

امام جماعت مسجد محمدیه معتقد است وهابی ها وحدت شیعه و سنی را دوست ندارند و ما باید انزجارمان را از اعمال قبیحانه آنها اظهار کنیم.

عبدالخلیل صوفی زاده با نقل حدیثی از پیامبر(ص) که می فرمایند “اگر منکری را دیدید با دست جلوی او را بگیرید اگر میسر نبود با زبان فریاد بزنید و در نهایت اگر این نیز مقدور نبود از ته قلب ناراحت شوید” اظهار کرد: ما باید انزجار خود را اعلام کنیم،تا این وقایع تکرار نشود.

بقیع مایه رحمت است

 آخوندعبدالجلیل فرهمند مدرس حوزه علمیه و رابط فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی گلستان نیز در این رابطه به خبرنگار ما گفت: از کارهایی که اهل تسنن هنگام ورود به مدینه منوره انجام می دهند،سلام به قبور ائمه اطهار و صحابه پیامبر(ص) است.

وی با محکومیت تخریب قبور ائمه بقیع اظهار داشت: این قبرستان از الطاف خداست که روز قیامت فرشتگان آن را به جنت می برند،چگونه مسلمانی می تواند در مقابل مشاهده چنین اهانت هایی سکوت کند؟!

رابط فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی گلستان در ادامه افزود: ائمه اطهار و صحابه اسلام جان و مال خود را برای اسلام داده اند و از اسلام دفاع کرده اند و ما بایدبه آنها احترام بگذاریم.

آخوندعبدالجلیل فرهمند در تاکید بر اهمیت قبرستان بقیع آن را مایه رحمت دانست و شاخ و برگ اسلام معرفی کرد.

محکومیت وهابیت با وحدت اسلامی منافات ندارد

همچنین رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: برخلاف نگرش سخیف وهابیت صهیونیستی، بقیع متعلق به جهان اسلام است و ربطی به مذاهب اهل سنت و تشیع ندارد و در تقبیح و محکومیت عمل سخیف وهابیت مزدور ، شیعه و سنی وحدت نظر دارند.

حجت الاسلام احمد رضا احمدی در اشاره به اهانت به امامان معصوم گفت:اهل سنت واقعی که تابعیت پیامبراعظم(ص) را پذیرفته اهانت با امامان معصوم و خاندان پیامبر را بر نمی تابند.

وی با اشاره به اینکه باید حساب وهابیت را از اهل سنت جدا کرد، اذعان داشت: امروز مردم و عالمان اهل سنت به عنوان برادران دینی ما مطرح اند و قطعا نسبت به عملکرد وهابیت و داعش منزجرند و این را هم بارها اعلام کرده اند .

ایشان در خصوص رفتارهای قبیحانه سعودی ها اضافه کرد: هر مسلمانی قطعا عمل سعودی های آمریکایی صهیونیستی را  در وهن به بقیع مظلوم محکوم می کنند و از این رو محکومیت وهابیت خبیث با وحدت اسلامی منافات ندارد که هیچ؛بلکه حتما سبب وحدت بیش از پیش مسلمانان در حفظ امانات پیامبر اعظم (ص)خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.