1394-04-26 13:07
1368
0
17716
گزارشی به واسطه بسته شدن پرونده امسال ماه مبارک رمضان؛

ماه رمضان در گلستان به ایستگاه آخر رسید / حال و هوای مردم گلستان پس از یک ماه روزه داری

ماه مبارک رمضان تا ساعتی دیگر به پایان می رسد و ثمره یک ماه روزه داری را خواهیم چشنید.

به گزارش گلستان ما به نقل از کاسب امین، تنها چند ساعت به پایان ماه مبارک رمضان باقی مانده است و فضای گلستان مملو از شادی و خوشحالی است، زیرا مردم استان گلستان پس از گذشت یک ماه بندگی خالص در راه خدا، فردا(شنبه) عید سعید فطر را در میان برادران اهل سنت جشن خواهند گرفت و از خداوند رحمان و رحیم بابت لطف و عنایتی که به آنها در طول این یک ماه کرده است، نماز شکر به جا خواهند آورد.

بر همین اساس خبرنگار ما در بین مردم شهر حضور پیدا کرده و در خصوص حال و هوای پایانی ماه مبارک رمضان، گزارشی را تهیه کرده است که با هم آن را می خوانیم.

احمد عسگری در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص حال و هوای ساعات پایانی ماه رمضان در خود و خانواده خود گفت: امسال یکی از بهترین سالهای ماه رمضان من بوده است و خداوند بزرگ مرتبه در این ماه فرزندی را به من عطا کرد که میتوانم بگویم عیدی من را چند روز زودتر به من داده است و در کنار آن راز و نیاز هایی که با خدا در این ایام داشته ام بسیار برای من با ارزش است و ترک کردن این ما برای من و خانواده ام بسیار سخت است.

خانم رضایی نیز در گفتگو با ما گفت: من یک پرستارم و بهترین زمان ممکن برای عبادت در ایام سال برای من، ماه رمضان بوده است و برای بنده بسیار جالب بوده که امسال برای اولین بار ایام لیالی قدر را من در کنار بیماران بودم و با آنها به خدا متوصل می شدم و این برای من بسیار شیرین بود.

اما در ادامه تهیه گزارش خود به نزد دو جوانی رفتیم که در گوشه از پارک شهر گرگان در حال گفتگو با خود بودند و با مشاهده آن دو، به خود راغب شدیم که دقایقی را در کنار این دو دانشجو بگذرانیم.

علی محبی، که دانشجوی ترم آخر رشته مدیریت است در خصوص حال و هوای روزهای پایانی ماه رمضان می گوید: از یک طرف خوشحالم چون که به بزرگترین عید مسلمانان نزدیک می شویم و از یک طرف نیز ناراحت هستم چرا که این ماه، ماه خوبی ها است، ماهی که در آن خداوند درهای رحمت خویش را به سوی بندگانش باز می کند.

همچنین دوست او، رضا لشکر بلوکی نیز گفت: لحظه شماری می کنم تا بتوانم نماز عید فطر دیگری را به جماعت در کنار همشهریان و خانواده خود اقامه کنم و برای همگی مسلمانان و مردم کُردستان آرزوی طلب مغفرت و بخشش گناهان از درگاه خداوند متعال را دارم.

اما در تکمیل این گزارش به سراغ یکی از کاسبان این شهر هم رفتیم که وی در خصوص حال و هوای پایانی ماه رمضان گفت: بنده 86 سال از خدا عمر گرفته ام که میتوانم بگویم هرسال از ماه رمضان برای من، یک جایگاه خاص داشت و همه ساله با فرا رسیدن ایام عید فطر اجناس مغازه خود را با تخفیف ویژه به مردم ارائه میدهم که میخاهم به مردم عیدی دهم.

اما جالبترین بخش مصاحبه جایی بود که یک کودک 9 ساله متوجه شد که گزارش من در خصوص ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید فطر بود که از من خواست که از او مصاحبه بگیرم و من هم پذیرفتم.

او به من گفت که اسمش مجتبی است و 9 سال از خدا عمر گرفته است و بسیار خوشحال بود. من علت خوشحالی وی را از او جویا شدم و از او پرسیدم ایا خوشحالی تو مربوط به سوال من است که پاسخ داد بله.

وی گفت: اصلاً باورم نمی شد که بتوانم امسال پا به پای مادر و پدرم تمامی ایام ماه رمضان را روزه بگیرم.

به مجتبی گفتم آیا میتوانی یک جمله در خصوص پایان ماه رمضان به من بگویی تا در گزارش خود پیاده کنم و او این جمله را به من گفت: رمضان ماه خوبی ها و مهربانی ها است، ماه کمک به فقرا و مستنمدان و درک لحظه ای از زندگی آنان. امیدوارم بتوانم سال های آینده نیز در این ماه به همنوعان خودم کمک بکنم.

ما هم امیدوارم که توانسته باشیم در طول این یک ماه بنده گی، رضایت خدا را جلب کرده و گناه‎های ما را بخشیده و لحظه ای از زندگی کسانی که به واقع مستمند هستند، درک کرده باشیم و به کمک آنها رویم.

*عید بزرگ فطر مبارک*

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.