1394-03-29 06:18
1837
5
16325

آیا بزرگترین مشکل امروز حوزه زنان و خانواده، عدم حضور زنان در ورزشگاه هاست؟

اخیرا بعضی ها زمینه سازی برای میزبانی لیگ جهانی والیبال در ابران را بعضا از دلایل اشتیاق خود برای ورود زنان به ورزشگاه ها مطرح می کنند که این حرکت در نوع خود جای بسی تامل دارد.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، 29 اردیبهشت ۱۳۹۴ حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی: ما نمی‌توانیم هر کاری که غربی‌ها انجام می‌دهند، انجام دهیم؛ خط قرمزهایی در آئین ما وجود دارد که باید آن را رعایت کرد و باید استقلال فرهنگی خود را در زمینه فرهنگی نیز حفظ کنیم.

در اسلام ارزش و مقام و منزلت زن مانند دُر در صدف تشبیه شده است. زن مانند دُر در صدف زمانی قیمتی و ارزشی خواهد بود که در صدفش، همانا حفاظ منزلتش (حجاب) روسری و جادرش باشد. عریان شود مانند بسته ی بی مغز بی ارزش و کم مقدار می گردد.

ما وارث حجب و حیا و منزلت نساء دو کیتی حضرت فاطمه الزهرا (س) و زینب کبری دخت آن برترین بانوی دوجهانیم.

اگر لازم باشد زنهای ما در مجمعی حاضر شوند مانند حضرت فاطمه در رابطه با حق ستانی و حق گرفتنی قضیه فدک و دفاع از ولایت و اطاعت از امام زمان (عج) حضور بهم می رسانیم و یا مانند دخت علی (ع) و همسرش مانندحضرت زینب کبری در صحنه نبرد دشت کربلا و رویارویی کافرین نینوا در صحنه های نبرد حق علیه باطل شیر زنانه حاضر و با بیانات و کلمات قصار به افشاح و دست به نبردی حضوری خواهیم زد و هیج ترس و ابایی از هیچ کس غیر از خدای احد نداشته و نداریم.

ورزش و میادین و سمبل ورزشی و ارزشی ما حضور در صفوف نماز جماعت در مسجد و محراب است آنهم با رعایت به شئون و اخلاق و حجاب اسلامی ولاغیر. حجاب سمبل عفت و صداقت ماست.

اشکالات علما و مراجع برای مخالفت با ورود بانوان به ورزشگاهها عمدتاً بر سر مورادی از جمله مساله حرمت نگاه زن به بدن مرد مسلمان، موضوع اختلاط زنان و مردان که مفاسد فراوانی را به دنبال دارد، از بین رفتن ارزش‌های اسلامی، اخلاقی و انسانی، شکسته شدن حیا و از بین رفتن قبح به کارگیری الفاظ و اشعار رکیک، ایجاد هیجانات غیرقابل کنترل که موجب فرو ریختن نظم جامعه می‌شود.

IMG_13641

حجت الاسلام شاعری امام جمعه شهرستان کردکوی در گفتگو با رادکانا: کسانی که به دنبال حضور دختران و زنان در ورزشگاه‌ها هستند بهتر است به‌دنبال ورود کم دردسر زنان و دختران در دانشگاه‌ها باشند و زمینه کسب مدارج علمی را برای آنها در جامعه فراهم کرده یا به‌دنبال رفع مشکل اشتغال زنان و دختران تحصیل کرده باشند یا دغدغه افزایش رشد بی‌رویه طلاق را در جامعه داشته باشند.

جای تعجب است چگونه برخی ها علی‌رغم داشتن مشکلات زیاد زنان، اظهار می‌کنند که صدر مطالبات زنان حضور در ورزشگاه‌های مردان است.

1392052010312

حجت الاسلام محمودی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی در گفتگو با رادکانا:

حضور بانوان در ورزشگاهها تهدیدی بزرگ برای کانون خانواده است/بسترسازان طرح بدانند در عواقب ناشی از آن شریک خواهند بود

حسینی همدانی 6

حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز: جو ورزشگاه حتی برای حضور مردان مناسب نیست، با این وجود معلوم نیست که تلاش عده‌ای برای حضور زنان در وزرشگاه‌ ها برای چه مسئله ای است؟

اخیرا بعضی ها زمینه سازی برای میزبانی لیگ جهانی والیبال در ابران را بعضا از دلایل اشتیاق خود برای ورود زنان به ورزشگاه ها مطرح می کنند که این حرکت در نوع خود جای بسی تامل دارد.

ورزشگاه، حلال مشکلات جامعه زنان کشور !

سیدسجاد موسوی می نویسد: بعد از مسائلی همچون توافق لوزان، حذف سهمیه سوخت و اظهارات اخیر رئیس جمهور محترم مبنی بر تاثیرگذاری تحریم های ظالمانه و خلاف حقوق بشری غرب حتی بر آب خوردن مردم!، اخیرا مسئله حضور زنان در ورزشگاهها توسط برخی مدیران حوزه ورزش مطرح گردیده است.

حال چند سئوال در ذهن مخاطب شکل می گیرد که آیا بزرگترین مشکل امروز حوزه زنان و خانواده، عدم حضور زنان در ورزشگاههاست؟

آیا تدبیر حضور زنان در ورزشگاهها حلال این مشکلات است؟

آیا مسئولین امر از نظر رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید در مورد این موضوع بی اطلاع هستند؟

امروز جامعه زنان کشور شاهد مسائل و مشکلاتی همچون عدم نقش آفرینی دستگاههای فرهنگی در موضوع عفاف و حجاب، مسائل خانواده، افزایش آمار جدایی، کاهش نرخ موالید و کاهش جمعیت جوان کشور، سوء استفاده بازاری از زنان در سطح برخی شرکتها و دفاتر تجاری، عدم ایفای نقش مادری، افزایش سن ازدواج و کاهش درصد باروری است اما مسئولین ذیربط آگاهانه یا ناآگاهانه که نگارنده از آن بی اطلاع است بجای ایفای نقش در حل معضلات اصلی جامعه زنان به مسائلی همچون کنسرت و تکخوانی زنان، سفر عده ای از فعالان فمنیستی به نیویورک و اخیرا حضور زنان در ورزشگاهها می پردازند.

حقیقتا ضرورت دارد مسئولین از سیره پیامبر مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) در تکریم مقام والای زن و هویت بخشی به زنان که امام راحل عظیم الشانمان منادی آن در قرن حاضر بود، درحالی که فرهنگ منحط غرب به زن بعنوان یک کالای تجاری می نگریست رهبر نهضت اسلامی ایران یعنی حضرت امام (ره) هویت اصیل زن مسلمان را تعریف و زنان را با حفظ حریم و کرامت به نقش آفرینی در عرصه اجتماعی فراخواند و فرمایشات مقام معظم رهبری که بر نقش آفرینی زنان در حوزه اجتماعی با همان حفظ کرامت تاکید دارند تاسی نموده و با بازنگری در سیاستهای خود در حوزه زنان و خانواده در همان راستا حرکت نموده و از اقداماتی که علاوه بر ضربه زدن به هویت اسلامی-ایرانی جامعه، موجبات هتک حریم زنان فهیم ایران اسلامی می گردد خودداری ورزیده و با حل اساسی مشکلات زنان موجبات تکریم آنان را مهیا نمایند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

رضا زاده

یک سوال کوچک : آیا طراحان و حامیان حضور زنان در ورزشگاه ها ، خودشان حاضرند که همسران و دخترانشان جلوتر از بقیه زنان در ورزشگاه های محل مسابقات مردانه حاضر شوند ؟

0
0
پاسخ
1394-03-29 06:49
ساور

دادن میزبانی مسابقات به شرط حضور زنان در مسابقات والیبال مردان ، فقط بهانه ای برای به لجن مال کردن حیا ، ناموس ،و شرافت زنان ایرانی است .خدا به مسئولین و تصمیم گیران غیرت و مردانگی عطا نماید .

0
0
پاسخ
1394-03-29 06:52
غیرتت کو ؟

گویا مردانگی و غیرت و شجاعت بعضی از آقایون نم کشیده .آیا کسی ناموسش را در مقابل مردان اجنبی به نمایش می گذارد ؟این طرح 100% شیطانی است و از هیچ پشتوانه منطقی و کارشناسی و ... نیز برخوردار نیست .عزیزی راست می گفت :"" شهدای غواص دیدند ما داریم غرق می شویم و برای نجات ما آمدند ""غرق در وطن فروشی در مذاکرات و حیا و غیرت فروشی در مثلا والیبال و ...

0
0
پاسخ
1394-03-29 07:06
کارشناس

وامصیبتا از این وادادگی ، خودباختگی و مرعوب شدن ها ، در هر زمینه ای که باشد .در قاموس مردان و زنان شجاع این مملکت خفت و پستی در مقابل دشمنان و ظالمان ، معنا ندارد .همه در برابر زیادخواهی ها و زورگویی ها یکپارچه بایستند .امروز فدراسیون والیبال ،فردا فدراسیون فوتبال ،پس فردا فدراسیون بوکس ،روز بعدش فدراسیون ژیمناستیک ،روز بعدش فدراسیون شنا ،......

0
0
پاسخ
1394-03-29 07:27
فکر فردا کنیم :

فکری برای فردا :اگر مسئولین و متولیان امر امروز کوتاه بیایند از چند وقت بعد فدراسیون های جهانی خواهان حضور مردان در ورزشگاه های زنان خواهند شد .آن وقت چه می کنید .لطفا همین امروز محکم بایستید .

0
0
پاسخ
1394-03-29 07:30

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.