1394-03-13 13:01
1173
0
15647
آیت الله العظمی علوی گرگانی:

انبیا مقدمه و پیشاهنگ وجود امیرالمؤمنین علی (ع) بودند

تیتر اول شماره 166 مجله حریم امام وابسته به آستان مقدس امام خمینی(ره) به گفتار آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی اختصاص یافت. وی در این شماره به تبیین جایگاه و عظمت حضرت علی (ع) می‌پردازد.

به گزارش گلستان ما ؛ آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید کنونی هستند. اولین رساله عملیه ایشان، در سال 1372 شمسی به چاپ رسید. وی از مدرسان برجسته حوزه علمیه قم بوده و کتابی هم با نام «التعلیقه علی تحریر الوسیله» در دو جلد نوشت. اکنون که هفتاد و شش سال از عمر ایشان می‌گذرد هنوز به تدریس و تربیت طلاب و تبلیغ دین مشغول هستند.

بخش‌هایی از سخنان ایشان درباره مقام حضرت علی (ع) در ذیل می‌آید:

1- چه بگویم در مدح فضل مردی که دوستانش فضایل ایشان را از ترس دشمنان پوشاندند و دشمنان فضایل ایشان را به دلیل حسادت نگفتند. با این حال او در پس این دو امر ظاهر شد و صفات حسنه ایشان مشرق و مغرب عالم را گرفته است.

2-همّ و غم مان این است که تا آن جا که بتوانیم منویات مقدس امیرالمؤمنین (ع) را در کشور اجرا کنیم. البته مزاحمت‌ها و موانع هم هست و همیشه بوده. در زمان امیرالمومنین (ع) هم چنین چیزهایی بود.

به هر حال هر قدر بتوانیم خوبی‌ها را پیاده کنیم به نفع مان است این واقعیت است. لذا باید همت کنیم که فرمایشات و حرکت‌های امیرالمؤمنین و کمالات کل خانواده ایشان که از نظر خانه داری، بچه داری، فرزنداری، اخلاق اجتماعی، مردمی و قضائی اسوه ما هستند را از وجود مبارک امیرالمؤمنین درخواست کنیم امیدوارم کشور ما هم واقعاً منسوب به امیرالمؤمنین باشد.

3- روز یوم الولایه و عید غدیر که پیغمبر خدا به دستور حضرت احدیت و وجود مبارکشان او را نصب کرد و آیه (الیوم اکملت لکم دینکم) وارد شد پس معلوم می‌شود تمام انبیا سلف، مقدمه و پیشاهنگ وجود مبارک امیرالمؤمنین بودند که خدا ایشان را بفرستد تا دینش را به دست مبارک او کامل کند.

شأن نزول آیه تقریباً به اتفاق الفریقین (شیعه و سنی) در روز عید غدیر است منتها اهل سنت توجیهاتی درباره ولایت امیرالمؤمنین دارند ولی اینکه این آیه در آن روز نازل شده است را همه قبول دارند. در چنین روزی این آیه آمد و دستور تکمیل وارد شد.

2011022548562

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.