1394-03-16 02:37
1414
3
15644
تاملی بر یک رویداد فرهنگی:

نمایشگاهی برای گزارش دهی یکی از ادارات کل / برگزاری نمایشگاه کتاب در گرمای 44 درجه ای گرگان!

سال گذشته نمایشگاه سراسری کتاب استان گلستان برگزار نشد اما اداره فرهنگ و ارشاد گلستان برای جبران این امر تاکنون دو نمایشگاه کوچک برگزار کرده است که یکی از آن ها در تابستان و دیگری در تعطیلات نوروز بود.

 به گزارش گلستان ما ؛ قرار هست از روز شنبه 16 خرداد ، نمایشگاه کتاب با همکاری موسسه فرهنگی هنری اندیشه و هنر پیرداد در جنب تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شود.

نمایشگاه کتاب سراسری استان با آن همه علاقمندانی که داشت بنا به دلایلی برگزار نشد و اکنون می بایست شاهد برگزاری نمایشگاهی خاص باشیم. به نظر می رسد هدف اول برگزاری این نمایشگاه ها ، جبران عدم برگزاری نمایشگاه استانی و گزارش دهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسئولان بالادست باشد.

در این باره چند نکته باید متذکر شد:

1- کتاب های موجود در سه نمایشگاه قبلی از نظر کیفیت و کمیت در سطح پایین بودند و استقبال خوبی هم از آن ها نشد.

2- این نمایشگاه در گرمترین زمان سال ( گرمای 44 درجه ای) و در فصل امتحانات دانش آموزان و دانشجویان برگزار می شود.

3-  اکثر کتاب های موجود در نمایشگاه های گذشته ، در کتابفروشی های شهر گرگان موجود هست و نیازی به برگزاری نمایشگاه نیست.

4- در این نمایشگاه جدید ، هیچ خبری مبنی بر تخفیف در فروش کتاب ها گزارش نشده است.

5- در این نمایشگاه جدید جشن تولد کتاب هم برگزار می شود که به نظر می رسد این کار همان رونمایی کتاب باشد و فقط تغییر نام داده است.

6- مسأله اطلاع رسانی و تبلیغات برای برگزاری نمایشگاه به نحو مطلوب نیست.

علی ایحال انتظار می رود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با توجه به جایگاه ارزشمند کتاب و کتاب خوانی ، با لحاظ نمودن موارد فوق الذکر به اقدامات ارزنده ای در این زمینه مبادرت ورزد و ضمن ایجاد تعامل و هماهنگی با سایر مجموعه های فرهنگی استان نسبت به برگزاری نمایشگاه بزرگ و سراسری کتاب استان ، به شکل سالانه اقدام نماید .

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

کتاب خوان

به اینجور کارها باید گفت رفع تکلیف کردن مثلا کاری را انجام دادنو تهیه گزارش کردن. و درآخر باید گفت :رفت روپشت بوم قالی تکون دادقالیش خاک نداشت خودشو نشون داد !کمی کارکردن هم بد نیست !

0
0
پاسخ
1394-03-13 19:47
صفا

کلا در ان بخش کنار تالار تجربه چند نمایشگاهی که ما ( حالا بماند اسم مجموعه ما چیست) شرکت کردیم. در بهار و هوای بسیار جان بخش، هیچ کسی برای خرید و دیدن کتاب نیامد، کلهم بعد از افتتاحیه که مثلا هم دولتی بودن بعد حضور مردمی روزانه بین 10 تا 12 نفر ، عکسها و فیلم ها موجود، در تابستان هوای خوبش، هوای ناخوبش، در پائیز و زمستان هم غرفه داشتیم، بار آخری که غرفه گرفتیم و روکش زدیم و رفتیم روز آخر جمع کردیم، افتتاحیه و اختتامیه، پشت دست مان را داغ کردیم اینجا که الان نمایشگاه کتاب هست غرفه نگیریم، چون جمعات در یک هفته بیست نفر هم بازدید کننده ندارد، چه تبلیغات تلویزیونی و بنری و هیاهو باشد په نباشد، مردم آنجا نمیروند....

0
0
پاسخ
1394-03-14 06:11
علی اصغر طغرائی

سلام علیکم :" دیروز نمایشگاهی را در مینوشت موسسه چاپ ونشر عروج مرکز توزیع وفروش نمایندگی استان گلستان در زیر آفتاب ودر فضای باز برگزار کردیم وبا محبت امام جمعه مینودشت حضرت حجت الااسلام حاج سید حسین حسینی استقبال خوبی شد قابل توجه مسئولین که در برپائی نمایشگاه نماینگی انتشارات را دعوت کنند تا فرهنگ کتاب خوانی گسترش یابد . لبیک یاحسین ع

0
0
پاسخ
1394-03-16 07:45

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.