1394-03-11 19:07
1250
0
15551
با همکاری ارگان های مختلف؛

همایش استانی جوان و مدیریت فضای مجازی در گلستان برگزار شد

همایش استانی جوان و مدیریت فضای مجازی امروز با همکاری ارگان ها و سازمان های استان و دانشگاه جامع علمی و کاربردی ، آزاد اسلامی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام، همایش استانی جوان و مدیریت فضای مجازی امروز با همکاری ارگان ها و سازمان های استان و دانشگاه جامع علمی و کاربردی ، آزاد اسلامی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

شبکه های اجتماعی 45 آسیب جدی به جامعه وارد می کند/85 درصد از طلاق ها به عضویت زوجین در شبکه های اجتماعی برمی گردد

حجت الاسلام عباس وطن پرست از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه قم؛ امروز در همایش جوان و مدیریت فضای مجازی که با حضور مسئولین، جمعی از جوانان استان و دانشجویان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد گفت: شبکه های اجتماعی با ایجاد بحران برای جامعه آسیب های جدی نظیر افت تحصیلی شدید دانش آموزان، از دست دادن نشاط و طلاق در خانواده ها را بدنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه حضور در برخی شبکه های اجتماعی کمک به دشمن است تصریح کرد: وایبر شبکه ای اسرائیلی است که در تجارت جهانی در بورس قرار می گیرد به گونه ای که هر کاربری که وارد این شبکه می شود با ورود شماره تماس خود، 145 دلار در بورس به حساب این شرکت اسرائیلی وارد می شود از اینرو حضور ما در این شبکه به اسرائیل کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام وطن پرست افزود: مقام معظم رهبری بارها در این زمینه فرمودند" از طرف مردم اقدام نکنید، از طرف مردم تصمیم نگیرید مردم را به بصیرت و آگاهی برسانید".

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه شبکه های اجتماعی مردم سه دسته اند، دسته اول بی تفاوت و چغندر صفت اند و غیرت دینی ندارند، گروه بعدی علم ندارند و دسته سوم آگاه هستند هم علم و هم دغدغه دارند که به عنوان افسران جنگ نرم مطرح هستند که در این فضا ایفای نقش می نمایند.

حجت الاسلام وطن پرست وایبر و واتس آپ را خطرناک ترین شبکه های اجتماعی خواند و گفت: 85 درصد خانواده ها بدلیل حضور یکی از زوجین یا هردو در شبکه های اجتماعی با طلاق مواجه می شوند چرا که از طریق این شبکه ها شایعه گسترش می یابد و ایجاد تردید بین زوجین و بین ملت و نظام از اهداف این شبکه های معاند می باشد.

رتبه دوم کاربری ایران در قاره آسیا / سال گذشته تعداد کاربران فضای مجازی در ایران به 46 میلیون کاربر رسید

رئیس پلیس فتای استان گلستان نیز در این همایش گفت: ایران پس از چین همراه کره و ژاپن دومین رتبه کاربری را در قاره آسیا داراست.

سرهنگ رجبلی آماری از تعداد کاربران فضای مجازی در ایران ارائه داد و گفت: در سال 1372 تعداد کاربران فضای مجازی 250 نفر، درسال 1381، 6 میلیون نفر (2.5 میلیون نفر دائم 3.5 میلیون نفر غیر دائم) و در سال گذشته این تعداد به 46 میلیون کاربر افزایش داشت.

وی تصریح کرد: ایران پس از چین همراه کره و ژاپن دومین رتبه کاربری را در قاره آسیا داراست.

سرهنگ رجبلی با اشاره به مهمترین جرائم فضای مجازی ایران خاطرنشان کرد: برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، دسترسی غیر مجاز، کلاهبرداری رایانه ای ، تهدید، اخاذی و مزاحمت از طریق اینترنت، جرائم علیه مقدسات اسلامی و استفاده از پهنای باند مخابرات بصورت غیر مجاز از جمله جرائم فضای مجازی می بشاد.

رئیس پلیس فتای استان گلستان با بیان این مطلب که 4 سال از عمر پلیس فتا می گذرد اظهار کرد: در این حوزه ارگان ها و سازمان ها ورود پیدا نمی کنند و به یاری پلیس فتا نمی شتابند در صورتی که باید همه با هم دست جامعه را بگیریم و در این حوزه که با جنگ نرم دست و پنجه نرم می کنیم ورودجدی نمایند و دغدغه داشته باشند.

وی افزود: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، شناخت شیوه ها و شگردهای افراد مجرم از طریق جرائم و برخورد قانونی در فضای مجازی از اولویت های پلیس فتا است.

بالغ بر 50 درصد قربانیان فضای مجازی خود کاربران هستند

سرهنگ رجبلی متذکر شد: بالغ بر 50 درصد کاربران به دلیل عدم آگاهی و علم به فضای مجازی موجب قربانی شدن خود در این فضا می شوند.

وی با اشاره به دفتر مرکزی شبکه های اجتماعی در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: برخی شبکه های با هدف جاسوسی از اطلاعات کاربران راه اندازی شده است و وارد حریم خصوصی اشخاص می شوند که آسیب جدی به جامعه وارد می کند.

رئیس پلیس فتای استان گلستان به برخی شبکه های مورد اعتماد اشاره کرد و شبکه داخلی گفتگو،هم میهن، افسران و شبکه های انارو BISPHON راکه از کشور مجوز گرفتند را جز شبکه های مورد اعتماد خواند.

نقض حریم خصوص افراد از پیامدهای منفی شبکه های اجتماعی است

همچنین در ادامه همایش جوان و مدیریت فضای مجازی حجت الاسلام یاسر خلیلی از مبلغین استانی سازماندهی انواه گروه های اجتماعی مجازی، توسعه مشارکت اجتماعی، به اشتراک گذاشتن علاقه مندی ها توسط اعضا و تبلیغات هدفمند اینترنتی را از اهداف و کارکردهای شبکه های اجتماعی خواند.

وی با اشاره به مزایای شبکه های اجتماعی افزود: انتشار سریع و آزادانه اخبار و اطلاعات، امکان عبور از مرزهای جغرافیایی، کارکرد تبلیغی و محتوایی، یکپارچه سازی بسیاری از امکانات اینترنتی و وبی را از جمله این مزایا دانست.

حجت الاسلام یاسر خلیلی شکل گیری و ترویج سریع شایعات و اخبار کذب، تبلیغات ضد دینی و القای شبهات، نقض حریم خصوصی افراد و تاثیرات منفی رفتاری را از پیامدهای منفی شبکه های اجتماعی خواند.

این مبلغ استانی در پایان با طرح این سوال که جهت مصون ماندن کاربران شبکه های اجتماعی از آسیب های احتمالی این شبکه ها چه باید کرد گفت: ایجاد و راه اندازی شبکه های اجتماعی سالم و مفید برای مبارزه با شبکه های اجتماعی مخرب، آموزش و فرهنگ سازی و نظارت کارشناسانه و مستمر بر فضای جوامع مجازی و برنامه ریزی باید طراحی شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.