1394-02-29 08:56
714
0
14862
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

دومین موزه بزرگ روستایی کشور در گلستان راه اندازی می شود/ ثبت جهانی دیوار گرگان تاثیر بسیاری در گردشگری گلستان ایجاد می کند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: دومین موزه بزرگ روستایی کشور به مساحت 700 هکتار در استان راه اندازی می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه، ابراهیم کریمی در جمع مسئولین ادارات و فعالین گردشگری و اقتصادی شهرستان علی‎آبادکتول بیان کرد: موزه روستایی گلستان به عنوان دومین موزه بزرگ کشور خرداد ماه امسال با حضور مدیران ارشد کشوری افتتاح می شود.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین پروژه گردشگری استان «آشوراده» است که مورد توجه نمایندگان و استانداری قرار گرفته و تحقق آن موجب تحولی در گردشگری کشور می شود.

کریمی اضافه کرد: دیوار دفاعی گرگان نیز یک اثر تاریخی است که با ثبت جهانی می‎تواند تاثیر بسیار خوبی در گردشگری گلستان ایجاد کند.

وی تصریح کرد: موزه باستان‌شناسی گنبد کاووس هم از موضوعاتی در حال پیگیری است که در 2 هفته گذشته توانستیم تملک زمین این موزه را به دست آوریم.

کریمی همچنین با اشاره به ثبت ملی آبشار کبودوال در هفته گذشته، افزود: این مهم باعث می‎شود پایلوت گردشگری در استان رقم بخورد که اعتبار 250 میلیون تومانی برای حفظ آن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان با بیان اینکه کبودوال می‎تواند در ماندگاری مسافر تاثیرگذار باشد، گفت: بوم‎گردی از دیگر موضوعات در حال پیگیری برای جذب گردشگر است که اگر تسهیلات خوبی در این راستا قرار بگیرد، می‎توانیم آن را در استان به ثمر برسانیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.