1394-01-22 17:37
1197
1
13123
آیت الله نورمفیدی:

کسانی که معتقد به حضور زن در خانه هستند، خلاف دیدگاه اسلام و پیامبر (ص) نظر می دهند

جمعی از مادران و همسران شهداء به مناسبت ميلاد فرخنده بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س)، با همکاری سازمان بنیاد شهید و امورایثارگران استان گلستان، با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان، دیدار کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل ازروابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، در این نشست صمیمی، حدود 50 نفر از مادران و همسران شهدا، اعم از شیعه و سنی، حضور داشتند.

زنان علاوه بر نقش های اجتماعی باید نقش مادری و همسرداری خود را هم به خوبی انجام دهند  

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در این دیدار، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: با تولد این بانوی گرامی، نگاه ها و فرهنگ های رایج نسبت به جنس زن، متحول شد و بر همین اساس، حضرت فاطمه (س) نقش بسیار بزرگی بر گردن تمام زنان دارد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، عنوان مادری را مهمترین امتیاز زنان برشمرد و افزود: زنان علاوه بر نقش های اجتماعی باید نقش مادری و همسرداری خود را هم به خوبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه در نظام خلقت، مقابل عنوان زن و مادر، مرد و پدر قرار دارد، خاطرنشان کرد: از دیدگاه اسلام، زن نسبت به مرد، جایگاه با محبت تری دارد.  

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در آیات شریف قرآن و سیره ائمه معصومین (ع)، صرف نظر از مسائل حقوقی، عنایت به زن بیشتر از مرد است.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه معارف دینی نسبت به زن، ملاطفت بیشتری دارند، تاکید کرد: این نگاه ها بیانگر جایگاه با ارزش زن در نظام خلقت هستند.

به گفته وی، اکنون که ذات اقدس الهی، دین، قرآن، پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه (ع) چنین نگاه ارزشمندی به زن دارند، زنان نیز باید شکر این جایگاه را به جا آورند.

زنان برای شکر پروردگار، باید در عرصه های اجتماعی حضور یابند

امام جمعه گرگان تصریح کرد: در روابط اجتماعی، اگر کسی به ما محبت کند، حداقل از او تشکر می کنیم و یا حتی خود را ناگزیر از جبران آن می دانیم، چگونه ممکن است پروردگار به ما لطف و محبت کند، اما نسبت به آن بی تفاوت باشیم؟

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: زنان به دو صورت فردی و اجتماعی می توانند، شکر نعمتی که ذات اقدس الهی به واسطه جایگاه ارزشمندی که به آنها داده است، را به جا آورند.

وی افزود: از نظر فردی، باید عبادت پروردگار را به جا آورده و نمازهای خوب و اول وقت بخوانند تا عظمت پروردگار را درک کنند، که اگر این عظمت به درستی درک شود، سایر عظمت ها در برابر او ناچیز هستند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به نقش اجتماعی زنان در صدر اسلام ادامه داد: آن زمان، زنانی مانند نصیبه، کنار پیامبر در میدان نبرد بودند و از نبی مکرم اسلام (ص) دفاع می کردند.

آیت الله نورمفیدی بر حضور اجتماعی زنان تاکید و خاطرنشان کرد: کسانی که معتقد به حضور زن در خانه هستند و هرگونه نقش اجتماعی او را نفی می کنند، خلاف دیدگاه اسلام و پیامبر (ص) نظر می دهند.

وی گفت: جنبه اجتماعی شکر زنان از پروردگار به واسطه جایگاه ارزشمند آنها در نظام خلقت و معارف دینی، حضور در عرصه های اجتماعی است.

امام جمعه گرگان درادامه به ذكر خاطره اي از مرضيه حديدچي (دباغ) از زنان مبارز انقلاب اسلامي، مسئول حفاظت حضرت امام و بيت ايشان در نوفل لوشاتو و پرستار خستگي‌ناپذير جبهه‌هاي جنگ پرداخت و گفت: خانم دباغ فرمودند ؛ خدمت امام بودم؛ خانواده شهدا ديدار خصوصي با امام خميني(ره) داشتند؛ آنها آمدند داخل منزل؛ امام روي صندلي خود نشسته بودند؛ بنده هم كنار نشسته بودم؛ امام شروع كردند به صحبت كردن و احوالپرسي با خانواده شهدا. مادران شهدا عكس فرزندان خود را در دست داشتند؛ امام بعد از احوالپرسي، سؤال كردند: «اين شهدا مادر هم دارند؟» مادران شهدا به امام معرفي شدند؛ ايشان دست روي سينه گذاشتند و خطاب به مادران شهدا فرمودند: مادران! در روز قيامت شفاعت از ما يادتان نرود.

گفتني است در ابتدای این جلسه، مدیرکل بنیادشهید و امورایثارگران استان گلستان گفت: این مادران، فرزندانی را در دامان خود پرورش دادند و این همسران، در کنار مردانی قرار گرفتند که موجب عزت و سربلندی اسلام و ایران شدند.

محمد جهانی با بیان اینکه زنان ایرانی در جنگ تحمیلی، همپای مردان، خوش درخشیدند و نقش غیرقابل انکاری داشتند، افزود: بانوان این کشور در دفاع مقدس، 6 هزار و 428 شهید و 5 هزار ایثارگر تقدیم انقلاب کردند.

وی خاطرنشان کرد: در استان گلستان 4 هزار بانوی ایثارگر وجود دارند که در جبهه حضور یافتند و یا در بخش پشتیبانی، به رزمندگان اسلام خدمت کردند.

 

    

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

خبرنگار

باسلام و ضمن تشکر و قدردانی از کار خداپسندانه آیت الله نورمفیدی این خبر به این خوبی چه ربطی با عکس مجید میهن دوست داره ......

0
0
پاسخ
1394-01-23 07:22

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.