1394-01-22 04:35
879
0
13077
حجت الاسلام والمسلمین حقی :

پرچم امر به معروف توسط آمران به معروف باید بالا نگه داشته شود / مبارزه با عرضه قلیان در گرگان در سال جدید با قوت ادامه می یابد

دادستان مرکز استان گلستان گفت : پرچم امر به معروف توسط آمران به معروف باید بالا نگه داشته شود ،زیرا جامعه در همه حال و تمامی شرایط نیازمند این امر می باشد .

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حقی با تقدیر از تلاش های خوب و ارزنده ستاد حفاظت اجتماعی شهرستان گرگان این قبیل فعالیت ها در جهت احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را بسیار مهم دانست و افزود : این فعالیت ها باید بگونه ای باشد که خروجی داشته باشد و مردم اثرات مثبت آن را در جامعه احساس کنند.  

دادستان مرکز استان تأکید کرد :  پرچم امر به معروف توسط آمران به معروف باید بالا نگه داشته شود ،زیرا جامعه در همه حال و تمامی شرایط نیازمند این امر می باشد . 

حجت الاسلام والمسلمین حقی تصریح کرد : در زمینه احیای فریضه امر به معروف باید طوری عمل شود تا دیگران به سمت معروفات گرایش پیدا کنند و آمران به معروف به گونه ای عمل کنند تا مردم به موضوعاتی که شاید تا کنون بدان نپرداخته اند یا به صورت کم رنگ در زندگی آنان دیده شده است بیشتر توجه کنند و در زندگی شخصی و اجتماعی به کار گیرند.

دادستان مرکز استان با اشاره به این مطلب که نفس برخی کارها با ارزش است افزود : رمز ماندگاری حماسه قیام عاشورای حضرت ابا عبدالله (ع) برای این است که آن حضرت برای احیای معروفات و گسترش آن در جامعه بوده که خود فی نفسه دارای ارزش است و به همین منظور در تاریخ بی نظیر است و ما نیز با تأسی از حضرت امام حسین (ع) در قیام پانزدهم خرداد سال 1342 و به تبع آن در جریان جنگ تحمیلی نیز این حرکت عظیم فرهنگی سید الشهدا به عنوان الگو اصلی ترویج مباحث فرهنگی و دینی ماندگار شده است. 

حجت الاسلام حقی بیان داشت :  دادسرای مرکز استان همانطوری که در برخورد با متخلفین ، مجرمین و برهم زنندگان نظم در همه ی زمینه های اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی برخورد می کند در زمینه ترویج معروفات دینی و در حوزه فعالیت های فرهنگی نیز با حضور اعضای حفاظت اجتماعی نیز اقدام می کند که در خور توجه است . 

دادستان مرکز استان گلستان خاطرنشان کرد : نگاه دستگاه قضا در امر فرهنگی ، پیشگیرانه است و در این خصوص نیز با برنامه ریزی های خوبی که انجام گرفته با حضور تیم حفاظت اجتماعی در مناطق مختلف شهرستان گرگان به امر ترویج و توسعه مسائل فرهنگی با نگاه جلوگیری از شیوع انحرافات اجتماعی فعالیت می کند. 

حجت الاسلام حقی حرکت در این مسیر را توفیق الهی خواند و تصریح کرد : کسانی که در مسیر حق و برقراری عدالت در جامعه  تلاش می کنند باید بدانند که اجر و مزد آنان در این دنیا قابل جبران نخواهد بود و قطعا خداوند متعال بر عملکرد ایشان نظاره گر خواهد بود و اجر اخروی شامل حال آنان می شود.

 دادستان استان گلستان تأکید کرد : با متخلفان و عرضه کنندگان قلیان تا قبل از شروع سال نو و ایام تعطیلات نوروزی برخوردها تشدید می شود . 

حجت الاسلام و المسلمین حقی یادآورشد : تا کنون احکام بسیاری در جهت برخورد و پلمب قلیان خانه ها توسط دادستانی صادر و توسط ضابطین قضایی اجرایی شده است و این روند در سال های آینده نیز با قوت ادمه خواهد داشت.

 ایشان در پایان به اعضای حفاظت اجتماعی و فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی دادسرای مرکز استان تأکید کرد : با برنامه ریزی مستمر فرهنگی و حرکت در مسیر اخلاق مداری بر اساس تربیت دینی و اسلامی در جهت جذب حداکثری مردم بخصوص جوانان به سمت معروفات دین و  حرکت بر مدار قانون برآیند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.