1393-12-22 08:52
1750
0
11847
معاون وزیر آموزش و پرورش در گلستان؛

مربیان پیش دبستانی در اولویت استخدام / "مدیریت دانش" در نظام آموزشی مورد توجه قرار گرفته است

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از احیای آیین نامه کلاس چند پایه بعد از حذف چندساله از سیستم آموزشی برای نخستین بار در سال تحصیلی جدید احیا و اولویت مربیان پیش‎دبستانی دراستخدام جدید در آموزش و پرورش خبرداد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست ، محمد دیمه‎ور در حاشیه نشست صمیمی با فرهنگیان دوره‌ ابتدایی غرب استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه معلمان پیش دبستانی در اولویت استخدام آموزش و پرورش قرار گرفته‎اند ، افزود: در استخدامی جدید آموزش پرورش برای مربیان مراکز پیش دبستانی که از آموزش و پرورش مجوز لازم را کسب کرده‎اند توجه ویژه‎ای شده است .

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید کلاس‎های کارو فناوری هوشمند سازی خواهد شد،اظهار کرد: اعتبار خوبی برای کلاس کارو فناوری پایه ششم ابتدایی در سال جاری دیده شده است و در سال تحصیلی آینده نیز این اعتبارات ادامه خواهد داشت.

دیمه‎ور از تصویب اساسنامه آموزش و پرورش عشایر در کشور خبر داد و بیان کرد: استان گلستان که بخشی از جمعیت‎ آن شامل دانش آموزان عشایری هستند که با تصویب این طرح از خدمات آموزشی خوبی برخوردار شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حضور معلمان خانم در پایه‎های ابتدایی و به خصوص در پایه تحصیلی اول ابتدایی اهمیت زیادی دارد، گفت: سال‎های نخست تحصیلی برای دانش آموزان ابتدایی از اهمیت خاصی برخوردار است و به واسطه امنیتی که معلمان خانم در کلاس‎های پایه ابتدایی ایجاد کرده‎اند دانش آموزان خود را با مدارس راحتتر پیوند می‎دهند.

تنبیه بدنی در مدارس قابل قبول نیست

محمددیمه‎ور با بیان اینکه تنبیه بدنی در مدارس قابل قبول نیست، گفت: تنبیه بدنی در سال‎های اخیر به مراتب کاهش پیدا کرده است و در یک اقدام پژهی تنبیه معلمان خانم به مراتب کمتر از معلمان آقا است.

وی با بیان اینکه مدیریت دانش مفهومی است که در نظام آموزشی پیش رو مورد توجه قرار گرفته ، افزود: متناسب با برنامه‎های راهبردی در مدیریت آموزشی مدارس ابتدایی نیاز به یک مدیریت عملی وجود دارد.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مرجعیت تمام عیار علمی معلمان درسیستم آموزشی از بین رفته است، گفت: امروز دانش آموزان از طریق مختلف و با بکارگیری از تکنولوژی از اطلاعات روز دنیا برخوردار هستند و معلم باید بتواند با نظارت، پژوهش و راهنمایی به دانش آموزان به فراگیری علم کمک کنن.

وی با بیان اینکه  امروز شان یک معلم به عنوان یک عالم تمام عیار نیست، گفت: معلمان باید با اجرای راهبر و نظارت  پویا برای تدبیر جریان یادگیری تغییر کرده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.