1393-11-28 06:21
1625
0
10613
مدیرحوزه علوم اسلامی گلستان؛

حوزه علوم اسلامي به دنبال ايجاد شبکه نخبگان تمدن اسلامی است

مدیرحوزه علوم اسلامی استان گلستان با اشاره به دهه پیشرفت و عدالت به فرموده مقام معظم رهبری گفت: حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان  یک مسئله فرهنگی نیست بلکه یک مسئله تمدنی است.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام جواد محمد زاده امروز در نشست خبری در سالن رشد دانشگاه گلستان با بیان اینکه امروز فراگیری عمیق معارف دینی بخصوص برای نسل جوان یک ضرورت اظهار کرد: حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان به سفارش مقام معظم رهبری در سال ۷۷ و در سال۸۸  توسطه حجت الاسلام قربان جلال در استان گلستان  راه اندازی شده است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در۲۳ آبان ۸۷ گفت:جنگ فرهنگی دشمن را باید جدی گرفت و دربرابر آن صف آرایی کرد و با این رسالت ، از بهمن ماه سال۸۸ با برگزاری آزمون  و مصاحبه به ثبت نام دانشجویان علاقمند می پردازیم.

پیش ثبت نام حدود ۳۰۰ دانشجو گلستانی در بهمن ماه امسال

مدیر حوزه علوم اسلامی استان گلستان از پیش ثبت نام حدود ۳۰۰ دانشجو در از سراسر استان در بهمن ماه امسال خبر داد و افزود: از این تعداد حدود ۸۰ نفر توانستند بعد از آزمون و مصاحبه به حوزه علوم اسلامی راه پیدا کنند.

محمد زاده با بیان اینکه دین پژوهان در حوزه به دنبال کسب معرفت هستند نه مدرک، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۵۰ نفر با گذراندن ۶ترم تحصیلی فارغ التحصیل شده اند.

وی با اشاره به  تحصیل حدود ۳۰۰ نفر از دانشجویان در حوزه علوم اسلامی استان افزود: بالغ بر ۲۰۰ نفر در ترمهای یک، ۳ ، ۵ و ۶ در حال تحصیل هستند.

این مقام مسئول حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان را بستر ساز تخصص و تعمیق مسائل دینی برای دانشجویان و وابسته به نهاد مقام معظم رهبری معرفی کردو گفت : در هر استان یک مرکز دایر است و دانشجویان علاقه مند مسائل دینی که شرایط و فرصت ورود به حوزه های علمیه را ندارند می توانند همزمان به تحصیل دراین حوزه بپردازند.

استقبال دانشگاهیان دراستان کم نظیر/به دنبال نخبه یابی و نخبه پروری و شبکه سازی نخبگانی با نگاه تمدن اسلامی هستیم

وی با بیان اینکه استقبال دانشگاهیان دراستان کم نظیر است ، افزود:  استقبال ۳۰۰ نفری دانشجویان استان گلستان در مقایسه با حضور ۵۵۰نفری در شهر مشهد مقدس بسیار مطلوب است.

محمد زاده متذکر شد: دراین حوزه نخبه ترین افراد به عنوان افسران جنگ فرهنگی به ارتقای شخصیت اخلاقی و تعمیق معرفت و عمق بخشی دینی  می پردازند.

مدیرحوزه علوم اسلامی استان گلستان با بیان به دنبال نخبه یابی و نخبه پروری و شبکه سازی نخبگانی با نگاه تمدن اسلامی هستیم، افزود: فعالیت ها برای رشد معنوی و اخلاقی دانشگاهیان و ایجاد بسترهای لازم جهت شکل گیری شبکه های اجتماعی معرفت جویان و برگزاری کارگاه هایی همایش ها و نشست های تخصصی علمی و فرهنگی ، رشد و ارتقای توانمندسازی معرفت جویان در قالب اردوهای جهادی از دیگر سیاست های حوزه دانشگاهیان است.

وی درادامه دروس ارائه شده در این حوزه گفت: تفسیر قرآن، اصول کافی، سبک زندگی، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، انسان شناسی نظام سیاسی اسلام تاریخ اسلام و جریان شناسی فکری و در بعد فردی اجتماعی و فردی در شش ترم به دانشجویان ارائه می شود.

محمد زاده با اشاره به اینکه تحصیل در حوزه علوم اسلامی رایگان است، یادآور شد: کلاسهای حوزه نه منبری است نه آموزشی، بلکه بر مبنای گفتوگو و  پاسخ به شبهات است.

تدریس بالغ بر ۲۰ استاد شاخص استانی و هیئت علمی دانشگاه

حجت الاسلام محمد زاده خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲۰ استاد شاخص استانی و  هیئت علمی دانشگاه ها، دانشجویان در مقاطع ارشد و دکترا، و تعدادی از صاحبنظران و نویسندگان فرهنگی اجتماعی و سیاسی درحوزه تدریس می کنند.

وی روزهای درسی حوزه را پنج شنبه ها عنوان کرد و افزود: برنامه های جنبی این روز نشست های بصیریتی، اجرای کرسی های آزاد اندیشی و همایش های تخصصی  و برگزاری هسته های اخلاقی و تربیتی است.

محمد زاده ادامه داد:  کلاس های روز جمعه نیز در قالب اردو اخلاق و جلسات اخلاق می باشد./ طوبي گلستان

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.