1399-11-19 12:46
2354
8
73069
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان برکنار شد

آیا دشتیان قربانی مبارزه با فساد شد؟

استاندار گلستان در اقدامی شتابزده ابراهیم دشتیان دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان را برکنار کرد .

به گزارش گلستان ما ؛ استاندار گلستان در اقدامی شتابزده ابراهیم دشتیان دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان را برکنار کرد .

این در حالیست که دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز زیر نپر نهاد ریاست جمهوری است و قاعدتا استاندار نمی تواند مستقیما اقدام به برکناری دبیر آن نماید .

اما علت برکناری دشتیان چه بود ؟

ابراهیم دشتیان از جمله مدیران دولت تدبیر و امید در استان گلستان است که تاکنون حاشیه ای نداشته است ، او معاون شوذب میرآییز رئیس ستاد روحانی در استان گلستان در سال 92 بود که بعد از مدتی معاون فرماندار گرگان شد .

دشتیان با حضور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در مقابل قاچاق ۶۶۰۰تن ذرت و کنجاله سویا ایستاد تا اینکه هادی حق شناس استاندار گلستان تصمیم به عزل او گرفت .

ماجرا از این قرار است که شرکتی با نام ( پ – جهان نما) با پیگیریهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان محکوم به پرداخت شش میلیارد و سیصد ميليون تومان جریمه و ضبط کالای قاچاق به نفع دولت گردید.

اما گفته می شود استاندار گلستان با دستور غیرقانونی و خارج از قوانین و مقررات قصد داشت کالای ضبط شده رابه همان شرکت متخلف و قاچاقچی با قیمت مصوب خیلی اندک واگذار کند که  با پیگیری و پشتیبانی  معاون امور اقتصادی استانداری آقای کریمی این واگذاری شکل گرفته بود  و طی صورتجلسه ای قرار بود این نهاده ها دوباره به همان شرکت متخلف برای توزیع واگذار شود.

که با ورود دشتیان دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان این دستور غیر قانونی محقق نشد و او ایستادگی کرد و به تهران هم نامه زد که چنین اتفاقی در حال رخ دادن است ، تهران نیز با یک نامه به استاندار دستور داد تا نهاده ها به سازمان جهاد کشاورزی استان واگذار و بین دامداران و مرغداران توزیع شود .

مدیریت استان نباید بر محور تمایلات و احساسات شخصی باشد ، بلکه پیرو فرمایشات رهبر معظم می بایست با پدیده شوم قاچاق مبارزه همه جانبه صورت پذیرد که اینکار خلاف دستور حضرت آقا و قوانین بود.

متن نامه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به شرح زیر است :

جناب آقای جهرمی ؛ مدیر عامل محترم سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی

با سلام و دعای خیر

احتراما به عنایت به پرونده کشف تخلف قاچاق نهاده دامی شرکت پگاه جهان نما در استان گلستان درش عبه بدوی به مبلغ 127/000/000/000 ریال محکوم و پس از تجدیدنظر خواهی متهم در شعبه تجدید نظر منجر به صدور رای قطعی محکومیت به میزان تقریبی با رقم  63/000/000/000 ریال گردید .

با توجه به اخبار واصله اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان در جلسه ای با حضور استاندار محترم و معاون هماهنگی امور اقتصادی و مالک شرکت متخلف صورتجلسه ای تنظیم نموده که در صورت تایید توسط سازمان اموال تملیکی کشور ، کالای ضبط شده مجددا به شخص مجرم واگذار و به فروش برسد .

با توجه به سابقه تخلف این شرکت و محکومیت قطعی در این پرونده ، بروز مجدد تخلف در عدم فروش و توزیع خارج از چارچوب نهاده های دامی محتمل بوده و احتمال می رود که شرکت فوق از طریق فروش آزاد و خارج از شبکه و تکرار تخلف ، در صدد جبران جریمه و خسارت وارده به خود گردد.

لذا خواهشمند است دستور فرمایید از هرگونه فروش کالای ضبط شده به شرکت مذکور خودداری گردد و از نتایج حاصه این ستاد را مطلع فرمایید .

مصطفی پورکاظم شایسته - ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

حال این استاندار گلستان است که باید پاسخ دهد که چرا تا هنگامه مبارزه با فساد است پا پس می کشد و یا جانب متخلفان را می گیرد ؟

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

بنام

سلام بعد از شهدای استان گلستان و جانبازان ک جایگاه اول رو دارن و بالاترین درجه فداکاری و ایثار رو در استان دارن شخصی دیگری هست ک درسته ۳۰ سال از فوت و درگذشتش میگذرد ولی استان گلستان ب او و فداکاری و رشادت هایش مدیون است و در طی این سی سال هیچ رسانه ای از او یادی نکرده است ولی هنوز نام او لرزه بر اندام دشمنان و بدخواهان میاندازد و او کسی نیست جز پاسدار رشید اسلام مرحوم سرهنگ اکبر دشتیان ریاست کشف و مبارزه با مفاسد و جرائم اجتماعی گرگان(کمیته سابق) ک در تاریخ ۱۳۷۰.۱۲.۱۲ که حماسه دلاوریهایش هنوز زبان زد عام و خاص و مردم شهر است کسی ک زیر بار حرف زور نرفته . در طی یک تصادف مشکوک ب همراه یک سرباز کمیته و پدر و مادر و شوهر عمه اش در جاده فیروزکوه تهران جان ب جان افرین تسلیم کرد رسانه های استان باید یاد کسانی ک در آن بهبوبه ی سال های ۶۰ تا ۷۰ فداکاری ها و رشادتهای فراوانی را برای استان انجام داده اند و مردانه و شجاعانه ایستاده و ب وظیفه خود عمل کرده اند را زنده نگه بدارد. اکبر دشتیان رفته است ولی نام او هنوزم بر مفسدان و دشمنانش لرزه می افکند و اکنون برادرش ابراهیم دشتیان ک کارنامه درخشانی در گمرک و و فرمانداری گرگان و علی الخصوص در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از خود به ثبت رسانده بود و نوید ظهور یک مدیر و مسئول و مهره ای قابل اتکا در جهت خدمت به کشور در جهت حفظ و صیانت از ارمانهای انقلاب اسلامی و پیرو راه رهبر معظم انقلاب اسلامی را میداد ناجوانمردانه، از سمت خود برکنار شده است باشد ک رستگار شویم

0
0
پاسخ
1399-11-29 01:49

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.