1403-06-27 11:25
183
0
91418
اعزام عتبات غیرمجاز دردسرساز شد؛

آخرین وضعیت زائران سرگردان گلستانی در ایلام

مدیرکل حج و زیارت استان گلستان گفت: خانمی که زائران کربلا را بدون مجوز حج زیارت به کربلا معلی اعزام کرده بود بدون پرداخت هزینه هتل زائران را رها کرده که با رایزنی که انجام شده این زائران به استان ایلام منتقل شدند و به‌زودی به استان بر می‌گردند.

 علی میرقاسم‌پور در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: در طول سال حج و زیارت نسبت به ساماندهی و اعزام زائران به سفر عتبات و عالیات برنامه‌ریزی می‌کند که گلستانی‌های علاقه‌مند به چنین سفرهای معنوی می‌توانند از طریق مراجع رسمی با حضور در دفاتر حج و زیارت استان اقدام کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان گلستان ادامه داد: برای رفاه حال زائران در کربلا و نجفی اشرف آشپزخانه ایجاد کردیم که به‌صورت هفتگی چهار کاروان عتبات و عالیات خدمات ارائه می‌دهند.

میرقاسم‌پور بیان کرد: اعزام این زائران به‌صورت زمینی صورت می‌گیرد و چنانچه زائران حسینی تمایل با پرواز هوایی نیز داشته باشند از طریق فرودگاه‌های استان هم‌جوار اقدام می‌کنیم.

وی افزود: یکی از مشکلات ما در این حوزه فعالیت اعزام کاروان‌ها به‌صورت غیرقانونی است که دراین‌خصوص بارها تذکر داده شده و متأسفانه یک سری افراد به‌صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند و باوجوداینکه از حج و زیارت مجوزی ندارند گاهی در مساجد و سطح شهر برای سفر عتبات و عالیات تبلیغ می‌کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان گلستان ابراز داشت: باتوجه‌به اینکه اعزام زائران از مرز ایران و عراق بدون ویزا انجام می‌شود این افراد از چنین فضایی استفاده می‌کنند و گاهی از زائران سوءاستفاده نیز می‌شود که برای مصداق خانمی که چندین پرونده در این زمینه داشته به‌صورت غیرمجاز ۶۰ نفر از زائران گلستان را بدون هیچ پشتیبانی در کشور عراق رها کرده است.

میرقاسم‌پور بیان کرد: این فرد پول هتل اقامت در کشور عراق را پرداخت نکرده و لذا هتل‌دار از مانع از بازگشت پاسپورت این زائران شده است گرچه در این حوزه وظیفه‌مندی نداشتیم؛ ولی باتوجه‌به اینکه این زائران گلستانی هستند با نماینده وزیر امور خارجه رایزنی شده است و از دو روز گذشته با دفتر نماینده سازمان در کربلا صحبت کردیم و خوشبختانه مجرم دستگیر و تحویل کنسولگری ایران داده شده تا به ایران بازگردانده شود.

وی افزود: با مجوز کنسولگری نیز زمینه خروج زائران ایرانی به مرز و استان ایلام انجام شده و بنا شده با همکاری استانداری ایلام نسبت به بازگشت این افراد به گرگان اقدام شود.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.