1403-06-20 12:02
302
0
91345
تلاش برای سیاه‌نمایی در گرگان:

باز هم پای پیمانکاران رسانه‌ای به پارلمان شهری باز شد

در روزهای اخیر شاهد آن هستیم که برخی از عوامل با کنارگذاشتن اخلاق رسانه‌ای در تلاش هستند که فضای شهر گرگان را تیره‌وتار جلو دهند.

 به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ انتشار اخبار خودکشی گرفته تا جولان به برخی اعتراضات مدنی کارکنان شهرداری گرگان شرایطی را فراهم کرده که فضای شهر گرگان را سیاه و تیر و تار نشان می‎دهد.

عده‌ای کارشنان شده شبانه‌روز به مصائب مردم بپردازند بدون آنکه برای حل بحران‌های شهری و استان بخواهند راهگشا باشند و چاره‌ای بیندیشند.

اما به نظر می‌رسد این دایه مهربان‌تر از مادر شدن برخی از این فعالان فضای مجازی پشت پرده دیگری دارد، برای مثال در روز گذشته با وجود برخی از انتقادات فرمانداری گرگان به ارائه گزارش عملکرد شهرستان پرداخت که بخش مهم اقدامات شهرستان مربوط به شهرداری گرگان بود و حتی فرماندار از این اقدامات صورت‌گرفته قدردانی کرد البته نقدهایی نیز به شهرداری وجود داشت؛ اما خروجی گزارش برخی از فعلان فضای مجازی و رسانه‌های استان چیز دیگری است و این در حالی است که انتظار جامعه این است که اصحاب قلم به رسالت خبرنگاران بر اصل بی‌طرفی در ارائه یک مطلب بپردازند.

از سویی دیگر برخی مسائل مثل خودکشی در شهر گرگان در این روزها بازخورد عجیبی پیدا کرده است، این در حالی است که اخلاق رسانه‌ای حکم می‌کند نشر و انتشار چنین مطالبی که منجر به گسترش پدیده خودکشی در سطح جامعه می‌شود و حتی سایر کشورها برای انتشار این مطالب پروتکل‌های رسانه‌ای در نظر بگیرند بادقت نظر بیشتری صورت گیرد چرا که می‌تواند پیامدهای سوء مثل گسترش این معضل به همراه داشته باشد.

ارائه این اخبار در حالی است که حتی کسی به خود اجازه نداد که بررسی کند که معضل خودکشی در گرگان آیا به نقطه بحرانی رسیده است که چنین فضایی در جامعه ترسیم می‌شود؟

آن چیزی که از این نحو اطلاع‌رسانی به نظر می‌رسد این است که بسیاری از این نقدها با سوگیری انتخابات شورای شهر شکل‌گرفته و اقدامات شورائیان نیز به آن دائم زده است.

در ماه‌های گذشته اعضای شورای شهر به دنبال تغییر شهردار گرگان بودند و بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که در مدت باقی‌مانده این امر کار منطقی نیست و لذا برخی از اعضای شورای شهر به این نکته تأکید کردند که باید از شهردار برای اجرای پروژه‌های بر زمین‌مانده حمایت کرد.

این مسئله باعث شده که شکاف بین اعضای شورای شهر شکل بگیرد و عده‌ای تمام کمی و کاستی‌ها را بر گردن طیف شهردار و حامیان شورائی‌اش بیندازند بی‌آنکه این مسائل موشکافی و کارشناسی شود.

برای مثال در یک جلسه کارشناسی موضوع سورتمه با حضور دادستان مرکز استان گلستان برطرف شد و این نشان می‌دهد بسیاری از مصائب شهر ریشه از چنین کارشکنی‌هایی دارد.

مدیریت شهری و شورای شهر گرگان تجربه تلخی از پیمانکاران رسانه‌ای دارد که باعث شد در فضای هیاهو رسانه‌ای برخی اتفاق تلخ و فسادهای اخلاقی رقم برخورد و به نظر می‌رسد که پارلمان شهری باز هم به سمت پیمانکاران رسانه‌ای آن هم با ساز و کار انتخابات حرکت می‌کند که این مسئله از سویی کسانی که باید دلسوز مردم در امورات شهر باشند قابل تامل است و در روزهای آینده بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

انتهای خبر/
 
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.