1403-06-04 05:08
135
0
91169
امام جمعه مینودشت:

پیام اربعین وحدت جهان اسلام است

امام جمعه مینودشت گفت: پیام اربعین وحدت بین امت‌های اسلام حول محور قرآن و اهل‌بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام رضا کشیری در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی گفت: در روز اربعین حسینی پیاده‌روی عظیم عاشقان اباعبدالله(ع) را شاهد هستیم و مردم با سوگواری و عزاداری مصائب حضرت زینب(س) و آل‌الله را درک می‌کنند.

امام جمعه مینودشت ادامه داد: خطبه‌های آتشین حضرت زینب (س)، ام کلثوم(س) به همراه افشاگری امام زین العابدین (ع) دستگاه یزید را رسوا کرد و باعث شد حقانیت حسینی در تاریخ ثابت شود.

کشیری افزود: از خداوند متعال می‌خواهیم به همه ما این توفیق را بدهد که بتوانیم به زیارت امام حسین(ع) برویم و همچنین توفیق حضور در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی را داشته باشیم، اربعین بزرگترین و قدرتمندترین و عظیم‌ترین و بی‌نظیرترین گردهمائی خودجوش مذهبی به‌شمار می‌رود.

وی گفت: پرشمارترین حضور مردمی در سراسر تاریخ یک حرکت عظیم آگاهی بخش و بصیرت از باشکوه‌ترین صحنه ایثار و اخلاق همدلی برادری انسان دوستی است.

امام جمعه مینودشت تاکید کرد: پیام اربعین وحدت بین امت‌های اسلام حول محور قرآن و اهل بیت است.

کشیری اربعین را بزرگترین و سیاسی‌ترین راهپیمائی جهانی و از برجسته‌ترین پدیده‌های مذهبی، معنوی، تربیتی، فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: اربعین نمایش اقتدار جبهه حق برابر ظلم جهانی است.

وی یادآور شد: اربعین در واقع شرکت در جشن پیروزی حق بر باطل است و کاروان اسراء پیروز بر می‌گردد و از تریبون رسمی حکومت روشنگری کرده قدرت طاغوت را درهم شکسته و ۴۲ سال نیرنگ معاویه را شکست داده است.

امام جمعه مینودشت خاطرنشان کرد: با نهضت عاشورا معاویه و یزید منفور شدند و امام حسین(ع) محبوب دل‌ها شد ،منطق اربعین منطق کمک به یکدیگر تمرین مواسات تمرین همدلی تمرین تعاون است.

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.