1403-05-26 02:10
158
0
91064
امام‌ جمعه موقت گرگان:

حمایت از مظلومان در سابقه آمریکا نیست

امام جمعه موقت گرگان گفت: در سابقه آمریکا نمی‌بینید که از مظلومان و ستم‌دیدگان حمایت و کمک کرده باشد و بلعکس همیشه حامی ظالمان بوده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ حجت‌الاسلام محمدقاسم لیوانی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه اظهار کرد: فقر یکی از آفاتی است که منجر به آسیب برای حکومت می‌شود، فقر وقتی در جامعه بروز و ظهور می‌کند در شئون مختلف جامعه اثر می‌گذارد.

امام جمعه موقت گرگان ادامه داد: پیامبر مکرم اسلام(ص) می‌فرماید ممکن است فقر باعث کفر جامعه شود، انسان‌هایی که وضع مالی خوبی ندارند و فقیر هستند مخصوصا اگر ببینند در کنار آنها افرادی دارای ثروت و تمکن مالی زندگی می‌کنند شاید در عدالت خدا نیز شک کنند.

لیوانی بابیان اینکه انسان فقیر نمی‌تواند درست تصمیم بگیرد و تعقل کند و شاید فقر عامل دشمنی نیز شود و چه بسا در بسیاری از کشورها شورش‌هایی اتفاق افتاد چرا که دیدند اکثر مردم فقیر هستند و عده‌ای از وضع مالی خوبی برخوردار هستند و تبعیض در جامعه موج می‌زد.

وی افزود: ۲۶ مرداد مصادف است با اعزام نخستین گروه آزادگان از عراق به میهن اسلامی، کسانی که دوره اسارت در زندان عراق را لمس نکردند نمی‌دانند به این عزیزان چه گذشته است.

 امام جمعه موقت گرگان متذکر شد: شکنجه‌های بسیار سخت چه جسمی و روانی را اسرای ما تحمل کردند، آزارهایی که باعث شد برخی از این رزمندگان ما به شهادت برسند، گرچه برخی هنرمندان تلاش کردند که با هنر فیلم این صحنه‌ها را به تصویر بکشند ولی با ارج نهادن این تلاش‌ هنرمندان همه واقعیت‌ها و سختی‌های اسارت قابل بیان نیست.

لیوانی افزود: ۲۸ مرداد مصادف با کودتا آمریکا علیه مصدق است، در سابقه آمریکا نمی‌بینید که از مظلومان و ستم‌دیدگان حمایت و کمک کرده باشد و بلعکس همیشه حامی ظالمان بوده است.

وی افزود: در شورای امنیت سازمان ملل وقتی جلسه تشکیل می‌شود و تصمیم می‌گیرند آتش‌بس در غزه امضا شود آمریکا آن‌ را وتو می‌کند تا رژیم غاصب صهیونیست بتواند بیشتر به جنایات خود ادامه دهد.

امام جمعه موقت گرگان متذکر شد: ۲۰ میلیارد دلار تجهیزات نظامی از سوی آمریکایی‌ها در اختیار صهیونیست‌ها قرار می‌گیرد و این نشانه حمایت آمریکا از این جنایت‌کاران است.

لیوانی افزود: ۳۱ مرداد مصادف با روز جهانی مسجد است، در اگوست سال ۱۹۶۹ یعنی دو سال پس از جنگ رژیم صهیونیستی با اعراب صهیونیست‌ها به مسجد القصی حمله می‌کنند و قبله نخست مسلمانان را به آتش می‌کشند.

وی افزود: صهیونیست‌ها ظاهرا خود را یهودی می‌دانند ولی اعتقادی به دین موسی(ع) ندارند و در طول این مدت نیز شاهد آن بودیم که به مساجد و حتی مدارس حمله کردند و فاقد عواطف انسانی هستند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.