1403-05-22 02:53
200
0
91028
پاسخ دندان‌شکن استاندار گلستان به خبرنگار اصلاح‌طلب؛

می‌خواهند از اقدامات شهید رئیسی تخفیف بگیرند

استاندار گلستان در پاسخ به خبرنگار اصلاح‌طلب گلستان که در پرسشی بیان کرده بود رشد اقتصادی استان قابل لمس نیست، با ارائه گزارشی از عملکرد دولت در ۳۳ ماه گذشته در گلستان دفاع کرد و گفت: عده‌ای می‌خواهند از اقدامات شهید رئیسی تخفیف بگیرند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» - داود خاندوزی؛ ضیافت نشست رسانه‌ای استان گلستان با اصحاب رسانه در حالی برگزار شد که بسیاری از اصحاب رسانه با دلخوری از شرایط به وجود آمده از مصائب باقی مانده از مشکلات خبرنگاران پا به این نشست گذاشته بودند.

موضوعات متنوع و مباحث مختلفی از سوی رسانه‌ها مطرح شد و استاندار گلستان نزدیک چهار ساعت به مصائب خبرنگاران گوش داد و به برخی از موضوعات آنها پاسخ داد.

در ابتدای جلسه مصوباتی نیز در این نشست از سوی استاندار گلستان از تشکیل تعاونی مسکن گرفته تا پرداخت بدهی خبرنگاران و مکان‌های استیجاری رسانه‌ها پیگیری‌های موردی اتفاق افتاد.

یکی از مسائلی که امروز مطرح شد پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ به خبرنگاران بود، در سال گذشته بالغ بر ۱۰۵ خبرنگار از این تسهیلات بهره مند شدند و بنا به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۳۰ نفر از اصحاب رسانه استان گلستان متقاضی این تسهیلات هستند و ۶ دستگاه اجرایی معرفی شده ولی به دلیل عدم تخصیص اعتبار پرداخت این تسهیلات باقی مانده بود.

الهام متین همچنین در این جلسه عنوان کرد که هشت خبرنگار استان گلستان مبلغ ۲۰ میلیون تومان از طریق صندوق هنر دریافت کردند.

گرچه راهکارهایی مختلفی برای حل مشکلات خبرنگاران در این جلسه مطرح شد ولی تاکید اصحاب رسانه این است که مشکلات خبرنگاران باید به صورت ریشه‌ای حل شود.

ضرورت برگزاری میز خدمت رسانه به صورت فصلی

برگزاری میز خدمت به رسانه به صورت فصلی از نکاتی است که می‌تواند بار این مشکلات را کاهش دهد البته برخی از مشکلات خبرنگاران ریشه در قوانین و مقررات و حتی اساسنامه خانه مطبوعات دارد که باید فکری برای آن شود.

یک بخش از این مشکلات ریشه در قوانین و مقررات دارد برای مثال خبرنگاران فاقد بیمه و یا بیمه غیرمرتبط نمی‌توانند عضو خانه مطبوعات شوند و همچنین براساس اساسنامه خانه مطبوعات است و ماده ۴۸ در صورت انحلال خانه، کلیه اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول و موجودی حساب‌های بانکی خانه مطبوعات، متعلق به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواهد بود که هیچ یک از اصحاب رسانه آن را امضاء نکردند.

یا بستر حمایت از رسانه‌های برخط براساس مقررات ارشاد آنقدر ضعیف است که بسیاری از هفته‌نامه‌ها رقبتی برای اینکه برخط شوند ندارند و در تلاش هستند که با تحمل بار هزینه‌ها چاپ و نشر هفته نامه هنوز به این شیوه در فضای رسانه‌ای استان مشغول به فعالیت باشد.

بخشی از این مشکلات نیز از عدم هماهنگی منشاء می‌گیرد موضوعی که در برگزاری مراسم روز خبرنگار در روز گذشته شاهد آن بودیم و پیشنهاد این است که ستاد تکریم از خبرنگاران شکل بگیرد و برگزاری مراسمات و تکریم از خبرنگاران به چنین ستادی واگذار شود.

از سویی شفافیت در حمایت از خبرنگاران و کارسپاری دستگاه‌های اجرایی نیز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود.

شیطنت عوامل در اهدای هدیه روز خبرنگار

در این جلسه برخی از اصحاب رسانه به ناصواب انتقاداتی به مجموعه خانه مطبوعات داشتند که شاید در ماه اخیر در تصمیمات و اجرای برنامه‌ها نقش چندانی نداشت، گرچه مشکلات پیش آمده را استاندار گلستان گردن گرفت و حتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از بابت آن عذرخواهی کرد اما استاندار گلستان به نکاتی هم اشاره کرد که قابل تامل بود، برای مثال نحوه اهدای هدیه خبرنگاران را شیطنت برخی از عوامل دانست که می‌توانستند به گونه‌ای درشان خبرنگاران صورت بگیرد و استاندار گلستان اعتقاد داشت که می‌توانست اداره ارشاد استان آن را مدیریت کند.
همچنین موضوع پالایش خبرنگاران عضو خانه مطبوعات از نکاتی بود که در حال اجرا است و بنا به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سه جلسه تاکنون برگزار شده ولی برخی منتقدان بیان کردند که اتفاقی در این خصوص نیفتاده است.

دفاع تمام قد استاندار گلستان از عملکرد دولت سیزدهم

دفاع تمام قد استاندار گلستان از عملکرد استان در دولت سیزدهم در پاسخ به یکی از خبرنگاران اصلاح طلب استان که به رشد اقتصادی صورت گرفته در دولت سیزدهم انتقاد داشت از دیگر نکات جلسه امروز بود.
استاندار گلستان در این جلسه بیان کرد: دولت را در استان در شرایطی به دست گرفتیم که در سال ۹۹ رشد اقتصادی منفی بود و باید به عملکرد استان که بر گرفته از تلاش‌های جمعی بوده افتخار کرد نه آنکه آن را زیر سوال ببریم.

زنگانه بیان کرد: این عملکرد در جلوی چشم شما است و آمادگی این را دارم در میزگرد و یا مناظره و حتی مجادله‌ها از آن دفاع کرد، مگر می‌توان اتفاقات افتاده را انکار کرد، جزو مدیرانی نبودم که از درو چیزی را نگاه کنم و یا عددی را بلغور کنم و در مباحث وارد زیز مسائل شدم.

وی افزود: آنهایی که قرار است مسئولیت را برعهده بگیرند به دنبال آن هستند که از این موفقیت‌های حاصله تخفیف بگیرند و ما آن چیزی که تحویل گرفتیم و آن چیزی که تحویل می‌دهیم را به صورت مکتوب ارائه خواهیم کرد.

زنگانه افزود: نرخ بیکاری بهار ۷٫۸ درصد است و این موافقیت استان است، همانطور که رهبر انقلاب اسلامی بیان کردند که روند دولت سیزدهم ادامه پیدا می‌کرد بسیاری از شاخصه‌ها درست می‌شد و این بی‌انصافی است که این دستاوردها را نادیده گرفت.

وی به برخی از اقدامات دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: در استان ۹۵ نقطه حادثه خیز وجود داشت که ۶۰ مورد آن ایمن شده است، هر چهار روز یک پروژه نیمه تمام در مدارس با یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد، در این مدت ۴۵ پروژه نیمه تمام از آکادمی گنبدکاووس تا سالن تختی بندرترکمن و سالن‌های ورزشی روستایی به اتمام رسیده است.

استاندار گلستان ابراز داشت: در روزی که مسئولیت استان را برعهده گرفتم گزارش شده بود که تنش آب در گرگان به گونه‌ای است که ۱۷ ساعت قطعی آب رو به رو هستیم و در این مدت ۱۰۰ حلقه چاه در استان حفر شده که باعث شده تنش اب شدید به خفیف برسد و این فارغ از موضوعاتی مثل پیگیری برای شیرین سازی آب دریا است.

زنگانه بابیان اینکه کسی نمی‌تواند تزریق یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سدنرماب را منکر شود، افزود: خبرنگاران به عنوان اقشار فرهیخته جامعه باید منصف باشند و حتی حاضر هستم از ضعیف‌ترین دستگاه که شما نام ببرید و عملکردش در طول این ۳۳ ماه دفاع کنم این تلاش‌ها کار بچه‌های استان و مدیران استان است و ۹۰ درصد بدنه اجرایی در این دولت تغییری نکرده است و بالع بر ۳۰ درصد از مدیران استان از دولت قبل و غیرهم سو دولت بودند و اعتقادی به اصولگرا و اصلاح طلب ندارم و باید از این خط‌کشی‌ها عبور کنیم.

وی بابیان اینکه قرارداد فنی پتروشیمی بسته شده است و موانع قانونی آن برطرف شده و کسی نمی‌تواند آن را در این دولت منکر شود، افزود: منطقه آزاد در استان فقط یک اسم بود و هیئت مدیره نداشت و طرح جامعه منطقه آزاد امروز در کمیته تخصصی و پهنبه بندی قرار دارد و برای منطقه آزاد کد گمرکی اخذ شده است. 

زنگانه به رشد صادرات و تبادل کالا اشاره کرد و گفت: بیش از یک میلیون تن رشد تبادلات کالای ما رسیده و ۱۰۰ درصد رشد داشته و سهم صادرات ما به ترکمنستان از ۱۲ درصد به ۲۳ درصد و سهم صادرات به کشور قزاقستان به ۳۵ درصد رسیده است، شاید عده‌ای از این دستاوردها خوششان نیاید.

وی افزود: باید انسان پستی باشم که برای تیم بعدی در استانداری آرزوی موفقیت نکنم به خون دو برادر شهیدم برای رئیس جمهور و تیم بعدی آرزوی موفقیت می‌کنم و حرف من حرف نماینده ولی فقیه در استان است و باید برای استاندار یک انسان کاربلد بیاورند.

استاندار گلستان بابیان اینکه تیم آقای پزشکیان معتدل بوده و در آن چپ و راست مطرح نیست، افزود: این حرف‌هایی که بیان می‌کنم برای این نیست که در استان بمانم بنده اعلام می‌کنم که حتی یک ثانیه هم در استان نخواهم ماند و آن آقایانی که به دنبال تخریب ما هستند بیان می‌کنیم که به استان صدمه نزنند و انرژی منفی به استان وارد نکنند به شما قول خواهم داد وزیر جدید حتی اگر بخواهد من در استان باشم من نخواهم ماند و انتظار این است که افرادی که به دنبال تخریب هستند بی‌قراری نکنند.

زنگانه بیان کرد که امروز به لطف دولت ۸۰ درصد مددجویان روستایی صاحب خانه هستند که نمی‌توان آن را کتمان کرد و نباید تنها به خاطر خط‌کشی‌های سیاسی قسمت خالی لیوان را دید و به اقدامات صورت گرفته نیز پرداخته شود.
انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.