1403-05-20 05:34
288
0
90999
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان مطرح کرد:

مردم میدان پیام‌رسان مظلومیت غزه به جهان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان گفت: باید در مبارزه با استکبار جهانی بالاخص حکومت غاصب صهیونیستی کودک‌کش وسط میدان باشیم و اعلام بیزاری کنیم تا پیام مظلومیت مردم غزه به گوش جهانیان در کل عالم برسد.

حجت‌الاسلام محمد دیلم در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» با تشریح اهمیت و فلسفه قیام حسینی اظهار کرد: قیام اباعبدالله (ع) احیای دین و مبارزه با طاغوت بوده است و مانند جدش پیامبر(ص) و پدرش امام علی (ع) برای مردم دل سوزاند و امر به معروف و نهی از منکر را هدف خود قرار داد که هدف اصلاح در امت جدش است.

وی با اشاره به اینکه در ابعاد گوناگون می‌توان قیام حسینی را بررسی کرد، گفت: یکی دیگر از اهداف قیام حسینی مبارزه با حکومت جور و ظلم یزید بود، امام در آن زمان هیچ قدرت حاکمیتی نداشت اما از پایگاه مردم و ولایت الهی شروع کرد و به اتکا قرآن و روایات که خدا و پیامبر عظیم الشان (ص) پرداختن به فریضتین را واجب دانست.

* جامعه به ترویج فریضتین در جامعه حساس باشد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان با تاکید بر اینکه قانون در حکومت اسلامی استوار بر احکام الهی است، توضیح داد: مردم در اصل هشتم قانون اساسی می‌توانند رهرو امام حسین (ع) باشند و در جامه به فریضتین بپردازند.

دیلم با بیان اینکه مردم درهمه حال هوشیار باشند، تصریح کرد: باید در مبارزه با استکبار جهانی بالاخص حکومت غاصب صهیونیستی کودک‌کش وسط میدان باشیم و اعلام بیزاری کنیم تا پیام مظلومیت مردم غزه به گوش جهانیان در کل عالم برسد.

وی با اشاره به اینکه نقش زنان را در صحنه کربلا و روز عاشورا می‌توان جستجو کرد، گفت: صبر و استقامت و در مقابل سختی‌ها به مصائب خم به ابرو نیاوردن و پرستاری کردن بالاخص حضرت زینب (س) کنار برادر و فرزندان و برادرزاده‌ها و یاران با وفا قرار گرفت تا پیام استقامت صبر شجاعت یک زن مسلمان را به تصویر کشید.

* امر به معروف فضولی کردن نیست

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان ادامه داد: صبر این بانوی بزرگوار در امتداد راه و اسارت هم ادامه یافت و در تکمیل رسالت قیام در دو وظیفه پرستاری و تبلیغ انگیزه قیام و برملا کردن دست کثیف بنی‌امیه و بالاخص یزید و ابن زیاد الگوی خوبی برای زنان مسلمان در حفظ حجاب و استقامت درمقابل سختی‌های امروز جامعه در تحریم‌ها و مبارزه با جنگ نرم است.

دیلم با اشاره به اینکه دشمن تلاش در تغییر ذائقه مسلمانان دارد، گفت: این همان جنگ شناختی است، دشمن سعی دارد شناخت را از واژه‌ها عوض کند که بر فرض مثال؛ امر به معروف را فضولی کردن جلوه کند، زن مسلمان با حفظ حجاب و جلوه دادن آن رهرو راه حضرت زینب (س) باشد و بالاخص در پیاده‌روی اربعین خود را نشان دهد تا پیامی برای جهانیان باشد.

وی بیان کرد: در پیاده‌روی اربعین که یادآوراسارت اهل‌بیت (ع) امام شهید است مردم ما با انواع و اقسام اقوام روبروهستند بالاخص مردم عراق اولا ایرانی بودن که نماینگان ایران هستند و ثانیا شیعه واقعی بودن را به تصویر بکشند در مبارزه با استکبار به خصوص اسرائیل با آن حکومت جعلی‌اش این مسئله به چشم می‌آید.

* پیاده‌روی اربعین  نمادی از امر به معروف و نهی از منکر است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان گفت: همچنین زنان و دختران ما بیشتر از هر چیز به حجاب خود بپردازند این خود بهترین پیام است پرداختن به حجاب به صورت تعلیمی گرچه انانی که در این راه قدم می‌نهند محجبه هستند اما خاص بودن مهم است مثل آن شیرزنی که در آتش‌سوزی خودرو به خاطر حفظ حجاب پیاده نمی‌شود این اتفاق ماندگار شد، خالده ترکی عمران معلمی از اهل بصره این شیرزن خط و مشی‌اش فراموش نشدنی و مثال زدنی شد.

دیلم، پیاده‌روی اربعین را نمادی از امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: این مانور بزرگ مردمی اتحاد مسلمین همان حب الحسین یجمعنا را به رخ جهان می‌کشد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.