1403-05-19 08:26
183
0
90996
استاندار گلستان:

تکلیف سنگینی در قبال نهضت عاشورا داریم

استاندار گلستان با اشاره به آخرین آمار ستاد اربعین گفت: تکلیف سنگینی در قبال نهضت عاشورا داریم و در گلستان ۴۰۰ موکب رسمی جاماندگان و همچنین در مسیر اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

علی محمد زنگانه در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: امام حسین (ع) و یارانش در صحرای کربلا روزهای سختی را سپری کردند و نمی‌دانیم حضرت زینب (س) و اسرای کربلا چگونه آن روزها راگذراندند و دست خدا و حمایت پروردگار باعث شد این روزهای سخت را اهل‌بیت (ع) به سختی تحمل کند و ما نیز وظایف و تکالیف سنگینی در قبال این نهضت بزرگ عاشورا داریم.

استاندار گلستان ادامه داد: اربعین یک رویداد بزرگ میلیونی بی‌نظیر در دنیا است و بیش از ۴۰۰ موکب چه رسمی و چه دل دادگان را در گلستان داریم و کمیته مختلف ذیل ستاد اربعین کار خود را به نحوه احسن پیش می‌برند.

زنگانه بیان کرد: با افتخار اعلام می‌کنیم در این مدت ۳۳ ماه که توفیق داشتیم چندین اعزام را به کربلای معلی داشته باشیم در ستاد اربعین کشور گلستان جزو استان برتر بوده و بیشترین میزان امتیاز را کسب کرده است.

وی بیان کرد: برای ایام اربعین برپایی مواکب برنامه‌ریزی شده و کمیته‌ها به وظایف خود عمل می‌کنند، مجموعه هلال‌احمر درمانگاه را با امکانات بیشتر نسبت به سال گذشته دایر خواهد کرد و بیان شده تاکنون ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر وزیت و خدمات رایگان به زائران ارائه کردند.

استاندار گلستان بیان کرد: از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان نیز این موکب راه‌اندازی می‌شود، برنامه‌ریزی برای حمل و نقل زائران نیز صورت گرفته است و براساس آخرین آمار سامانه بالغ بر ۲۴ هزار نفر برای حضور در ایام اربعین در کربلای معلی ثبت‌نام کردند.

زنگانه افزود: ۵۲ درصد مرد و ۴۸ درصد زائرانی که در سامانه ثبت‌نام کردند زن هستند و عمده مرزی که برای اعزام زائران انتخاب کردند مرز مهران است و ۸۷ درصد گلستانی‌ها از این طریق به کربلای معلی مشرف خواهند شد.

وی بیان کرد: ۴۳ درصد زائران استان گلستان از طریق اتوبوس اعزام خواهند شد و پنج درصد اعزام‌ها نیز از طریق خطوط هوایی صورت می‌گیرد.

استاندار گلستان بیان کرد: در سطح استان نیز در ایام اربعین برای برپایی ۴۰۰ موکب جاماندگان برنامه‌ریزی شده است و براساس ارزیابی سطح ملی و ستاد مرکزی استان گلستان جزو سه استان برتر کشور بوده که این مسئله با همکاری اعضای ستاد و رئیس ستاد صورت گرفته است.

زنگانه خاطرنشان کرد: ۲۶ موکب گلستانی‌ها در کشور عراق و سه موکب در مرز ایران (دو موکب در مرز مهران و یک موکب در مرز خسروی) در نظر گرفته شده است و در مسیر راه‌های استان نیز موکب بین‌راهی برای خدمات به زائران در نظر گرفته شده است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.