1403-05-14 14:15
209
0
90931
عضو هیأت‌ علمی دانشگاه پیام‌نور:

تجربیات گذشته نقشه راه دولت جدید است

عضو هیأت‌ علمی دانشگاه پیام‌نور گفت: بهره‌گیری از تجربیات موفق دولت شهیدرئیسی می‌تواند به دولت چهاردهم کمک کند تا با چالش‌های موجود بهتر مواجه شود.

 محمود محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: با روی کار آمدن دولت‌های جدید، مسلماً دولت‌های قبلی می‌توانند الگو یا عبرت دولت جدید باشند. تجربه‌های موفق و شکست‌های گذشته، منبع ارزشمندی برای دولت‌های جدید محسوب می‌شود. این موضوع اهمیت بررسی دقیق عملکرد دولت‌های پیشین را دوچندان می‌کند تا از تکرار اشتباهات گذشته جلوگیری شود و بهره‌وری و کارآمدی دولت افزایش یابد.

عضو هیأت‌ علمی دانشگاه پیام‌نور افزود: دولت چهاردهم می‌تواند با بررسی نقاط ضعف و قوت دولت‌های گذشته از نقاط قوت آنها در راستای پیشبرد اهداف و از نقاط ضعف آنان نیز در راستای کاهش ریسک‌پذیری استفاده کند. این فرایند می‌تواند شامل ارزیابی دقیق برنامه‌ها، سیاست‌ها و اقدامات دولت‌های پیشین باشد تا درس‌های مهمی از آنها استخراج شود. به‌عنوان‌مثال، دولت می‌تواند از سیاست‌های موفق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دولت‌های گذشته بهره بگیرد و هم‌زمان از اشتباهات و ناکامی‌های آنها درس بگیرد تا از وقوع مشکلات مشابه در آینده جلوگیری کند.

 محمدی با اشاره به عملکرد خوب دولت شهید رئیسی، گفت: مسلماً الگوگیری از دولت شهید رئیسی که خدمات آن شهید نیز مورد تأکید مقام معظم رهبری است، بسیاری از چالش‌های پیشروی دولت چهاردهم را کاهش خواهد داد.

وی بیان کرد: دولت شهید رئیسی با اتخاذ تصمیمات استراتژیک و عملیاتی مؤثر توانست به دستاوردهای قابل‌توجهی دست یابد و در زمینه‌های مختلف پیشرفت‌های چشمگیری ایجاد کند. به همین دلیل، بهره‌گیری از تجربیات و روش‌های موفق این دولت می‌تواند به دولت چهاردهم کمک کند تا با چالش‌های موجود بهتر مواجه شود و راه‌حل‌های کارآمدتری برای مشکلات کشور بیابد.

محمدی همچنین تأکید کرد: استفاده از تجربیات گذشته نه‌ تنها در کاهش ریسک‌های احتمالی مؤثر است بلکه می‌تواند موجب تسریع در دستیابی به اهداف و بهبود عملکرد کلی دولت شود. این امر نیازمند تحلیل و ارزیابی دقیق عملکردهای گذشته و تطبیق آن با شرایط فعلی کشور است تا برنامه‌ها و سیاست‌های مناسب‌تری تدوین و اجرا شود.

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.