1403-05-13 21:30
332
1
90922
حواشی شورای شهر گرگان پایان ندارد؛

رای حداقلی به رئیس شورای شهر گرگان

شکاف بین شورای شهر گرگان در سال پایانی به اوج خود رسیده به طوری که شورای اسلامی شهر گرگان با رای حداقلی انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ انتخاب هیات مدیره شورای اسلامی شهر گرگان  با وجود همه حواشی، که در روزهای اخیر شاهد آن بودیم برگزار شد و حمیدرضا آقاملایی توانست به ریاست شواری اسلامی شهر گرگان برسد.

نکته حائز اهمیت این انتخابات این بوده که با وجود آنکه حمیدرضا آقاملایی تنها گزینه ریاست شورای اسلامی شهر بود اما ضعیف‌ترین رای در این دوره چهارساله را  کسب کرد.

به نظر می‌رسد که سه رای اعضای شورای اسلامی شهر که در ائتلاف اخیر خود را در اقلیت آرا می‌دیدند  گزینه پاکدستی بوده و این رای باطل با این واژه جای تامل دارد.

در  ماه‌های اخیر سهم‌خواهی اعضای شورای شهر از مدیریت شهری باعث شده بود که حتی شهردار گرگان در مسیر استیضاح قرار گیرد و شهردار سابق که به اتهام رشوه دستگیر و راهی زندان شد نیز قربانی برخی از سهم‌خواهی‌های اعضا و  شورای شهر گرگان بوده  و بیان این واژه از سوی اعضای شورای شهر شاید به این مسائل دلالت دارد.

این رای در  انتخاب دیگر اعضای هیات رئیسه سال چهارم دوره ششم شورای اسلامی شهر گرگان نیز جز  رای در نائب رئیس شورا تکرار شد تا به این شیوه سه عضو مخالفت خود را با هیات رئیسه جدید نشان دهند.

این مسئله بیانگر شکاف عمیق بین اعضای شورای اسلامی شهر گرگان است که شاید عمده دلیل آن سهم‌خواهی‌ها و دخالت‌های برخی از اعضا در مسائل شهرداری و مدیریت شهری است.

قطعا اتفاقات اخیر  باعث می‌شود توجه بسیاری از فعالان اجتماعی و مدنی و اصحاب رسانه به عنوان چشمان تیزبین جامعه بیش از گذشته به این پارلمان شهری جلب شود.

مردم گرگان انتظار این را دارند که اعضای شورای شهر در مدت باقی مانده به فکر مسائل مهم شهر گرگان باشند، قطعا ابتکار عمل این اعضا به مشارکت در انتخابات سال آینده نیز تاثیرگذار خواهد بود و شاید اتفاقات اخیر باعث شود که مردم گرگان در دوره هفتم شوراها به برخی از اعضا نه بزرگ بگویند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.