1403-05-06 18:30
135
0
90830
امام‌جمعه مینودشت:

جامعه اسلامی نسبت به عصیانگری‌ها بی‌تفاوت نباشد

امام‌جمعه مینودشت گفت: دولت و نظام اسلامی است و باید جلوی بی‌بندوباری‎ها، زشتی‌ها، عصیانگری‌ها و سرقت‌ها گرفته شود و نباید فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را به گردن یکدیگر بیندازیم.

حجت‌الاسلام رضا کشیری در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: در کشور ما بیان می‌کند ۳۰ دستگاه اجرایی متولی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه است، این به چه معنی است؛ دولت و نظام اسلامی است و باید جلوی بی‌بندوباری‎ها، زشتی‌ها، عصیانگری‌ها و سرقت‌ها گرفته شود و نباید فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را به گردن یکدیگر بیندازیم.

امام‌جمعه مینودشت ادامه داد: اگر من امام‌جمعه در تریبون نمازجمعه انتقاد می‌کنم فردا به گردن ما می‌اندازند که آقا امام‌جمعه مسئول امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است و جای سؤال است که بقیه افراد در کشور چه‌کاره هستند.

کشیری بیان کرد: نظام اسلامی است و همه ما در برابر خدا مسئول هستیم و این یک وظیفه همگانی است که برعهده ما نهاده شده و من به‌عنوان یک پدر در خانواده نسبت به فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر وظیفه دارم و آقایی که زنش را به هزار قلم آرایش به خیابان می‌فرستد بر دوش او وظیفه است که جلوی زنش را بگیرد نه اینکه کار به جایی برسد که جامعه آن را امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کند و مکدر خاطر شود.

وی بیان کرد: اگر امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نکنیم در روایت داریم که اشرار به ما مصلحت می‌شود و اگر خوبان شما دعا کنند دعاهای آنها مستجاب نمی‌شود.

امام‌جمعه مینودشت خاطرنشان کرد: مثل امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر این است که در اقیانوس سوار کشتی باشیم و فردی زیر پای خود را سوراخ کند و وقتی آب از سوراخ وارد کشتی شود قطعاً فرجام همه ما نابودی است و لذا نباید نسبت به این امر بی‌تفاوت باشیم.

کشیری بیان کرد: تا زمانی که گناه مخفی باشد ضررش به آن فرد می‌رسد؛ اما وقتی گناه عیان شد همه جامعه آسیب می‌بینند و لذا باید همه ما امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اهتمام داشته باشیم.

انتهای خبر/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.