1403-03-13 01:57
274
0
90236
کارشناس مسائل اجتماعی:

شعار ایران قوی در دولت «شهیدجمهور» محقق شد

کارشناس مسائل اجتماعی گفت: رئیسی با شعار ایران قوی آمد و چهره‌ای مردمی بود و تا آخرین روز برای مردم ایران تلاش کرد.

محمدرضا بهرامی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» اظهار داشت: دولت سیزدهم در آستانه سپری کردن دو سوم از حیات چهار ساله خود قرار دارد. این دولت در شرایط بحرانی کشور، از جمله فراگیری بیماری کرونا، کاهش حداقل فروش نفت، تشدید تحریم‌ها و افزایش نقدینگی، مسئولیت سنگینی را بر عهده گرفت.

وی ادامه داد: مشکلاتی همچون ناترازی در بودجه، مسائل مرتبط با برق و گاز که منجر به مشکلاتی برای واحدهای صنعتی شد و تعطیلی و نیمه تعطیل شدن واحدهای تولیدی را به وجود آورد، از جمله چالش‌های بزرگ دولت بودند.

 بهرامی افزود که دولت روحانی تمام تمرکز خود را بر بهبود روابط با غرب و برجام قرار داده بود، در حالی که دولت شهید رئیسی در سیاست خارجی خود، با باز کردن پنجره‌ها به سوی کشورهای مستقل و همسایگان، تلاش کرد تا دیپلماسی چندجانبه‌گرایانه را پیش ببرد.

بهرامی در ادامه بیان کرد: دولت روحانی با اتکا به بهبود روابط با غرب و توافق هسته‌ای برجام، برنامه‌های اقتصادی خود را پایه‌گذاری کرده بود، اما با تغییر رویکرد دولت سیزدهم، تمرکز به سمت گسترش روابط با کشورهای همسایه و مستقل تغییر یافت. این تغییر سیاست، با هدف کاهش وابستگی به غرب و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی صورت گرفت.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی دولت رئیسی، خاطرنشان کرد: مشکلات ناشی از تحریم‌ها، کاهش درآمدهای نفتی و مسائل اقتصادی داخلی، نیازمند تدابیر جدی و مدیریت هوشمندانه بود. رئیسی با شعار ایران قوی به میدان آمد و چهره‌ای مردمی و متعهد از خود نشان داد و تا آخرین روز برای مردم ایران تلاش کرد.

بهرامی تاکید کرد: دولت سیزدهم با وجود تمامی مشکلات و چالش‌ها، در تلاش بوده است تا با اتخاذ سیاست‌های داخلی و خارجی مناسب، زمینه‌های رشد و توسعه کشور را فراهم کند. این تلاش‌ها شامل حمایت از تولید داخلی، کاهش وابستگی به واردات و تلاش برای افزایش صادرات غیرنفتی بود.

وی اظهار داشت که دولت رئیسی با تاکید بر عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه منابع، سعی کرده است تا فاصله طبقاتی را کاهش دهد و رفاه عمومی را افزایش دهد. با توجه به این رویکردها، انتظار می‌رود که دولت‌های بعدی در ادامه مسیر خود بتواند به دستاوردهای بیشتری در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دست یابد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.